استفاده از لوازم خنک کننده در فصل‌های گرم‌ سال مدت زمان طولانی است که در بین مردم دنیا به امری رایج تبدیل شده است. پنکه‌ها به علت باد مستقیم و مصرف انرژی بسیار کمی که دارند، به صورت دائمی و روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اما عدم وجود پره در پنکه‌ بدون پره در لحظه اول به میزان قابل توجهی در ذهن مخاطبین ایجاد شبهه خواهد کرد.

پرسش‌ها و ابهامات دیگری نیز در رابطه با پنکه‌ بی پره مطرح خواهند بود که عبارتند از پنکه بدون پره چیست؟ آیا پنکه بی پره را می‌توان همان پنکه بیصدا نامید؟ چه ساختاری موجب می‌شود تا پنکه بدون داشتن پره و بخش داخلی که اغلب به عنوان منبع تولید باد سرد یاد می‌شد، بتواند سرمای لازم را ایجاد کند؟ انواع مختلف این پنکه به چه گونه‌ای قابل بررسی هستند. نکات لازم برای خرید این سبک و نسل نوین از پنکه‌های عرضه شده به بازار چه هستند؟ رنج قیمت پنکه‌های فاقد پره در چه حدود و میزانی است؟

اگر قصد خرید پنکه بدون پره دارید یا به طور کلی علاقمند به کسب اطلاعات در این زمینه‌ی مهم، هستید با ما همراه باشید تا در ادامه‌ی مقاله با معرفی این نسل از پنکه‌ها و پاسخگویی به سؤالات و ابهامات مطرح شده، به شما در روند شناخت و خرید پنکه بیصدا و بدون پره کمک کرده باشیم.

چیستی پنکه بدون پره

پنکه‌های فاقد پره‌های تولید باد، نخستین بار در حدود یک دهه پیش یعنی سال ۲۰۰۹ و توسط فردی به نام جیمز دایسون ساخته و به بازار معرفی شدند. بخش سری پنکه‌هایی که فاقد پره‌های متداول هستند معمولاً به شکل دایره بوده و البته در مواقعی این دایره کمی حالت کشیدگی پیدا کرده و به صوت بیضی در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت. اگر چه پره‌ای در بخش سری وجود ندارد و به همین علت، ظاهر این پنکه‌ها از حالت سنتی خارج شده است اما همچنان محل خروج باد از پنکه، بخش فوقانی یا به عبارت مصطلح‌تر از سری دستگاه پخش کننده‌ی باد خنک است.

سوال اصلی‌ای که در رابطه با ساختار و نوع عملکرد پنکه بدون پره برای مشاهده گران و مصرف کنندگان به وجود می‌آید، مکان و نوع روند تولید باد در این پنکه‌هاست. به گفته‌ی کارشناسان مربوطه، در ساختار این پنکه‌ها از فناوری ایر مولتی پلایر که نوعی فناوری نوین و در نوع خود خاص به شمار می‌رود، بهره گرفته شده است. پنکه‌های بدون پره در ابتدای مسیر و زمان تولید خود، به علت ساخته شدن با این ساختار به همین نام یعنی پنکه‌های ایر مولتی پلایر شناخته می‌شدند.

نحوه عملکرد پنکه‌های فاقد پره را می‌توان این گونه به صورت خلاصه و مختصر تشریح نمود. پره‌های پنکه بدون پره به جای قرار گرفتن در بخش فوقانی، در پایه‌ی پنکه جا ساز می‌شوند. جریان هوای اطراف به سمت کمپرسوری که درون پایه تعبیه شده است کشیده می‌شود. کمپرسور، هوای مکش شده را خنک می‌کند. هوای مکش شده سپس از کمپرسور خارج و به سمت دستگاه بعدی یعنی دستگاه پخش باد انتقال داده خواهد شد. پس از ورود به دستگاه پخش باد، باد خنک به سمت محیط بیرونی پرتاب شده و جریان هوای خنک و مطبوعی را برای صاحبان این‌ پنکه‌ها فراهم می‌کنند.

http://file.tesmino.ir/content/35484132/image_02e670fc6e3db7a81fc7b13ee096dff24daa3367.png

مزایای خرید پنکه‌ بی صدا

پنکه‌های بدون پره مثل همه‌ی محصولاتی که تحت عنوان محصولات نسل نوین جایگزین نسل‌های پیشین می‌شوند دارای مزایایی هستند. علت این جایگزینی را می‌توان در همین مزایا جستجو کرد، چرا که معمولاً مردم جهت بالا بردن و ارتقای کیفیت محصولات خود اقدام به ایجاد تغییر در دارایی‌های خود می‌کنند. مزیت‌های پنکه‌های بدون پره نیز فراتر از بیصدا بودن دستگاه و از این قبیل بیانات است.

از جمله مزایایی که می‌توان برای این محصول بیان نمود، می‌توان به مواردی چون حذف پره‌ها و عدم وجود بخشی که به سرعت خطرناکی می‌چرخد، این پنکه‌ها را به بی‌خطرترین نسل موجود از پنکه‌هایی که تاکنون ساخته شده‌اند تبدیل نموده است. سرعت عملکرد پنکه بدون پره به مراتب بالاتر از نسل پیشین پنکه‌های موجود است.

به گفته‌ی افراد مختلف و کمپانی‌های سازنده، میزان قدرت و عملکرد این پنکه‌ها بیش از ۱۵ برابر سایر پنکه‌ها است. این افزایش عملکرد را می‌توان مرهون وجود فناوری نوین ایر مولتی پلایر دانست؛ چرا که این فناوری در واقع همان سیستم افزایش قدرت و خنکی جریان هوای مکش شده به درون ساختار پنکه است.

به علت حذف پره‌ها از ساختار، این پنکه‌ها از وزن کمتری برخوردارند. صدای حاصل از چرخش پره‌ها کاهش یافته و میزان لرزش پنکه بدون پره به کمترین حد ممکن رسیده است. ظاهر این پنکه‌ها زیباتر، مدرن‌تر و متناسب‌تر با انواع دکوراسیون‌های داخلی است که در دسته بندی‌ مدرن و مینیمال قرار می‌گیرند. پنکه بدون پره به علت مکانیسم و عملکرد ساده‌ای که پیش از این توضیح داده شد، نیازی به انرژی مصرفی زیادی ندارد و در دسته کالاهای با مصرف پایین انرژی دسته بندی می‌شود.

نکات قابل توجه در هنگام خرید

برای داشتن خریدی مطمئن و هوشمندانه می‌بایست نکاتی مورد توجه قرار بگیرد. از جمله‌ی مهم‌ترین نکات موجود می‌تواند به مواردی که در ادامه نام برده می‌شوند اشاره نمود.

  • دقت داشته باشید پنکه بدون پره‌ای که می‌خرید از قدرت چرخشی بالایی برخوردار باشد.
  • دارای قابلیت برنامه‌ دهی، برای تعیین زمان خاموش یا روشن شدن دستگاه باشد.
  • از فروشگاه معتبر خریداری شده باشد.
  • اگر چه پنکه‌های فاقد پره چرخشی کم صدا و بیصدا معرفی می‌شوند اما گاهی موتور دستگاه صدایی خواهد داشت که می‌بایست در ابتدای خرید میزان آن مورد بررسی قرار بگیرد.
  • نرخ مصرفی انرژی پایین‌تری نسبت به سایر همتایانش داشته باشد.
  • دارای قدرت فیلتراسیون گرد و خاک و به طور کلی هوای آلوده باشد.
  • کاربردی آسان و قابل فهم برای عموم داشته باشد و....

http://file.tesmino.ir/content/35484132/image_8156eec2c6724ff252c09ad4550fe3558e6fd59c.png

قیمت پنکه‌های بی پره

پنکه‌های بدون پره بعد از این که توسط دایسون ساخته و بهینه سازی شدند، توسط اغلب کمپانی‌های فعال در حوزه‌ی صنعت پنکه سازی تولید و شخصی سازی شدند. با توجه به این کثرت در تعداد تولید کنندگان، کیفیت و مدل‌هایی که هم اکنون از این پنکه‌ها در دسترس است نیز حالت متنوع‌تری به خود گرفت. از این رو نمی‌توان قیمت یکسان یا مشخصی برای انواع پنکه‌های موسوم به پنکه بدون پره در نظر گرفت. لازم به ذکر می‌باشد که قیمت پنکه بدون پره، تا حدود مختصری از پنکه‌های ساده و سنتی بالاتر است. البته نکته‌ای که در این‌جا قابل بررسی و دارای اهمیت است، جبران این افزایش قیمت با کاهش در میزان مصرف انرژی و کارآیی عرضه شده از طرف پنکه بدون پره است.

اگر با خواندن متن بالا بر تصمیم خود برای خرید پنکه بدون پره مصمم شده‌اید و تنها سد بین شما و داشتن این محصول، یافتن فروشگاهی معتبر است، پیشنهاد ما به شما خرید از نوید مارکت می‌باشد. فروشگاه اینترنتی نوید مارکت به عنوان مرجعی معتبر و در دسترس برای تهیه انواع محصولات مورد نیاز زندگی، از جمله مواد غذایی و خوراکی تا سایر ابزار و لوازمی که ممکن است در خانه به آن‌ها نیاز پیدا کنید در خدمت مشتریان است تا با در نظر گرفتن مزایایی چون تنوع محصولات، ارسال سریع و به موقع، ارائه قیمت مقرون به صرفه، تضمین اصالت و کالاهای عرضه شده در فروشگاه و .... یادی از خریدی هوشمندانه و ماندگار را برای‌شان رقم بزند.

علاوه بر موارد فوق، مارکت نوید با در نظر گرفتن تخفیف‌های روزانه و دوره‌ای و همچنین امکان پرداخت درب منزل سعی بر بهتر کردن هرچه تمام‌تر کیفیت ارائه شده‌ی خود در روند فروش دارد. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات و خرید از نوید مارکت به نشانی الکترونیکی https://www.marketnavid.com مراجعه فرمایید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس