کد خبر 1230740
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۰
افشاگری سرمربی سابق دوومیدانی ایران از نحوه حضور مربیان خارجی/ پای ورزشکاران در میان است!

پیشکسوت دوومیدانی می گوید: مربیان خارجی به وسیله ورزشکاران و با رانت و دلالی به فدراسیون معرفی شده‌اند.

به گزارش مشرق، احمد گودرزی در مورد اهمیت ندادن به مربیان داخلی دو و میدانی اظهار داشت: ما اگر می‌خواهیم در دو و میدانی پیشرفت کنیم باید به مربیان ایرانی بها دهیم و از آنها حمایت کنیم. در زمان علی کفاشیان این کار انجام شد و ما یک مقدار توانستیم سطح دو و میدانی‌مان را بالا بیاوریم. احسان حدادی را چه کسی پیدا کرد؟ مرحوم نوح‌نژاد. برادران صمیمی چطور توانستند رشد کنند؟ اگر عباس صمیمی را یک مقدار حمایت می‌کردند می‌توانست حتی قهرمان المپیک شود.

* توجهی به مربیان داخلی نمی‌شود

وی تاکید کرد: توجهی به مربیان داخلی نمی‌شود و همه آنها کنار رفته‌اند. از مجموع همه مربیان خارجی که به ایران آمدند شاید فقط 10 درصد به درد دو و میدانی ما خوردند و بقیه هیچ کاری انجام ندادند. اکثر مربیانی هم که به ایران آمدند با رانت ورزشکار یا افراد دلال بوده است.

بیشتر بخوانید:

بی‌توجهی به مربیان قهرمان‌پرور ایرانی در دوومیدانی

* مربیان خارجی با رانت ورزشکار و افراد واسطه به ایران آمده‌اند

پیشکسوت دو و میدانی عنوان کرد: به عنوان مثال ورزشکار به اردوی اوکراین و بلاروس و روسیه می‌رفت و از آنجا برای خودش مربی انتخاب می‌کرد و با یک واسطه به ایران می‌آورد تا به این طریق و هر دو طرف پولی به جیب بزنند. همه مربیان خارجی که به ایران آمده‌اند، با رانت و دلالی ورزشکار بوده است. هیچ کدام از آنها هم سواد بالایی نداشتند و حتی مواد نیروزا نیز برای ورزشکاران خود تهیه و آنها را آلوده می‌کردند.

افشاگری از نحوه حضور مربیان خارجی در دوومیدانی

* مربی 500 دلاری به چه دردی می‌خورد؟

گودرزی با اشاره به اینکه اوکراین و بلاروس مربیان خوبی ندارند، گفت: همه آنهایی هم که آمدند سطح شان پایین تر از مربیان داخلی خودمان بود و یک خط هم نمی‌توانستند به ورزشکار خود برنامه بنویسند، چون بلد نبودند. فدراسیون می‌گوید مربی بلاروسی پرتاب دیسک ماهانه 500 دلار حقوق می‌گیرد، آخر این چه مربی است؟ مربی خارجی که انتخاب می‌شود باید حساب و کتاب داشته باشد. مربی خوب که با 500 دلار به ایران نمی‌آید. فدراسیون باید دور مربیان اوکراینی و بلاروسی را خط بکشد و پولی که می‌خواهد به آنها بدهد را به مربیان خودمان بدهد که قهرمان پرورش می‌دهند.

* دوومیدانی نابود شده است

وی در خصوص عملکرد فدراسیون دوومیدانی هم اظهار داشت: زمانی چندین دکتر در فدراسیون حضور داشتند و کار می‌کردند، الان چه کسانی هستند. صیامی زمانی که دبیر بود برای ملی پوشان چلوکباب درست می‌کرد و دبیر فعلی هم در در قم خواهانی ندارد، اما حالا به پست دبیری رسیده است. با این شرایط چیزی از دوومیدانی باقی نمانده و نابود شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس