صحنه جرم نمایه جنایت نمایه تیراندازی نمایه

یک گروه غیرانتفاعی در آمریکا گزارش داد که در پنج ماه و نیمی که از سال ۲۰۲۱ می‌گذرد، بیش از دویست‌وشصت مرتبه تیراندازی گسترده در این کشور انجام شده است.

به گزارش مشرق، وقوع تیراندازی‌های گسترده با تعداد زیادی کشته و زخمی در آمریکا همچنان ادامه داشته و فقط در دوازده روز ابتدایی ماه ژوئن بیش از ۲۵ حادثه ثبت شده است.

گروه غیرانتفاعی «آرشیو خشونت‌های سلاح گرم» - که بر حوادث تیراندازی در آمریکا نظارت دارد - طی گزارش جدیدی خبر داد که از ابتدای سال ۲۰۲۱ تاکنون، ۲۶۷ مرتبه تیراندازی گسترده در این کشور انجام شده است.

بیشتر بخوانید:

تیراندازی در تگزاس آمریکا با دست کم ۱۲ زخمی

به نوشته وبگاه «هیل»، این گروه لفظ تیراندازی گسترده (یا تیراندازی جمعی) را به حادثه‌ای می‌گوید که در آن چهار نفر یا بیشتر هدف اصابت گلوله قرار بگیرند.

بر اساس این گزارش، دویست‌وشصت‌وهفتمین تیراندازی در سال جاری میلادی در آمریکا، عصر شنبه (به وقت محلی) رخ داد که دو مرد با آتش‌گشودن به سمت مردم در شهر آستین، حداقل ۱۴ نفر را مجروح کردند.

مقایسه آمارهای خشونت با سلاح میان آمریکا و کشورهای دیگر جهان، ایالات متحده را کشوری کاملاً استثنایی نشان می‌دهد: در این کشور نرخ وقوع تیراندازی‌های خشونت‌بار از هر کشور دیگر در دنیا بیشتر است؛ با آنکه آمریکا حدود ۵ درصد از جمعیت دنیا را شامل می‌شود نزدیک به ۳۱ درصد از کسانی که مرتکب کشتارهای جمعی با سلاح می‌شوند را در خود جای داده است.  

علاوه بر این، آمارهای مرکز تحقیقات کنگره آمریکا نشان می‌دهد آمریکایی‌ها صاحب حدود نیمی از (۴۸٪) از کل ۶۵۰ میلیون قبضه سلاح غیرنظامی موجود در سراسر دنیا هستند.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا اخیراً ضمن رونمایی از شش دستور اجرایی برای کاهش خشونت‌های مسلحانه، این حوادث را به بیماری مسری تشبیه و آن را مایه شرم‌ساری این کشور در سطح جهانی توصیف کرد. 

علی‌رغم آن که آزاد بودن حمل سلاح در آمریکا، روزانه به بروز خشونت‌های مرتبط با تیراندازی در سراسر این کشور منجر می‌شود که بسیاری از آن‌ها مرگبار است، لابی سلاح در ایالات متحده به اندازه‌ای قدرتمند است که تاکنون کنگره این کشور حاضر نشده اقداماتی را برای محدود کردن حمل سلاح انجام دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس