رئیسی نمایه

حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی در بخش سوم از سومین مناظره انتخاباتی گفت: در نظام سلامت باید تعارض منافع را به حدافل رساند.

به گزارش مشرق، سید ابراهیم رئیسی در رابطه با «برنامه خود برای دوران پسا کرونا در حوزه‌های کسب و کار، فرهنگ و آموزش» گفت: ما در نظام سلامت دو مشکل داریم. علی رغم زحمات بسیاری که در این زمینه کشیده شد و باید به زحمات کادر درمان و وزارت بهداشت ارج نهاد، اما مردم و کسب و کارها دچار آسیب شدند و مشکلات اقتصادی جدی به کشور وارد شد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: ما در نظام سلامت با مشکل تعارض منافع روبرو هستیم. تعارض منافع تصمیم گیری را سخت می‌کند. در حوزه سلامت به نظر من باید منافع را کنار گذاشت.

رئیسی با بیان اینکه یکی از مسائلی که باید ساختاری حل شود این است که تعارض منافع را یا به حداقل برسانیم یا کلاً منتفی کنیم، عنوان کرد: دومین مسأله انحصار است. ما باید دسترسی به پزشک و متخصص را برای تمام کشور آسان کنیم. عزیزان زیادی در این قضیه آسیب دیدند. حوزه گردشگری و حوزه‌های مختلف بسیار آسیب دیدند.

وی ادامه داد: کسب و کارها و مستاجر ها بسیار آسیب دیدند ما باید در پساکرونا کاری کنیم تا مردم احساس کنند فکر اساسی برای آسیب دیدگان کسب و کار دیده شده است نه اینکه بگوییم در یک مقطع این قدر وام می‌دهیم. این مشکل در کشور معضل ایجاد کرده و مردم را در زمینه کسب و کار با معضل مواجه کرده است.

وی بیان کرد: مطلب دیگر این است که در ارتباط با کرونا علی رغم همه زحمات کشیده شده، معتقدم هم در حوزه جلوگیری از زیان و خسارت مردم هم حوزه درمان جای بررسی جدی وجود دارد. سازمان بازرسی هم در حوزه بهداشت و درمان و هم آسیب‌های وارده به بخش‌های مختلف بررسی‌های جدی انجام داده است. ما در برخی موارد واقعاً با برخی بی تدبیری‌ها مواجه هستیم که اگر نبودند خسارت مردم بسیار کمتر بود.

لیست ابربدهکاران را چرا در مناظره می‌دهید؟

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: در رابطه با لیست ابربدهکاران که ارائه شد، آیا مردم و جوانان سوال نمی‌کنند که اگر ایشان مسئولیت داشت و می‌توانست لیست را ارائه بدهد، چرا در مناظره انجام داد؟ و اگر نباید می‌داد، چرا اینجا لیست را ارائه کرد؟

رئیسی افزود: مثل لیستی که در رابطه با ارز صادرات مطرح شد و گفتند ۲۷ میلیارد دلار ارز صادراتی برنگشته است. هر چه گفتیم اسامی را بدهید فقط اسامی مربوط ۷ هزار دلار آن را معرفی کردند. در یک جلسه مجمع گفتند بقیه را اعلام می‌کنند و در نهایت لیست تمام بدهکاران را فرستادند در حالی که ما لیست افرادی که بیشترین سهم در صادرات را داشتند، خواستیم.

دولت گفت، پرونده بدهکاران ارزی را قضایی نکنید

وی تصریح کرد: بعد دولت گفت نباید اینها را قضایی کرد بلکه باید بصورت تهاتری اینها را حل کرد. این نوعی بی تدبیری است. مردم را اذیت کردن و مسأله را قضایی کردن کارهای نادرستی است. آقایان هم رای می‌خواهند، هم می‌خواهند مردم اعتماد کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس