محسن رضایی نمایه

محسن مهرعلیزاده در آخرین مناظره تلویزیونی به سوالاتی در حوزه دغدغه‌های مردم پاسخ داد.

سرویس سیاست مشرق - محسن رضایی نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، امروز شنبه ۲۲ خرداد ماه ۱۴۰۰ در سومین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم که با محوریت «دغدغه‌های مردم» در استودیوی مناظرات رسانه ملی برگزار شد، به بیان برنامه‌های خود و نقد برنامه‌های دیگر نامزدها در این حوزه‌ها پرداخت.

رضایی پیش از آغاز مناظرات و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تبریک روز بانوان و دختران عزیز کشورمان زمانی است که سهم آنان از زندگی و اقتصاد داده شود؛ بانوان ما ۵۰ درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند ولی فقط ۱۳ درصد از اقتصاد ملی سهم دارند.

وی افزود: سهم زنان از اقتصاد ملی باید افزایش پیدا کند و دولت ما برنامه‌ ویژه‌ای برای این موضوع دارد که اجرای این برنامه از خانه تا کسب و کار و ورزش و اداره کشور و در هیأت دولت می‌شود. لذا ما برنامه جامعی برای مشارکت دادن بانوان در کشورمان داریم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: با شعار و وعده دادن نمی‌توان به مشکلات مردم رسیدگی کرد لذا دولت بایستی شناخت کاملی از مشکلات کنونی کشور و همچنین مشکلات 8 سال آینده داشته باشد و بداند که چرا این مشکلات به وجود آمده و چه راهکارهایی برای حل مشکلات کنونی و 8 سال آینده داشته باشد.

رضایی خاطرنشان کرد: دولت من، دولتی عملیاتی و راهبردی است و ما علل اصلی مشکلات کنونی کشور را می‌دانیم و پیش‌بینی ما در رابطه با مشکلات آینده را داریم؛ راهکارهایی هم برای این موضوع در نظر داریم.

وی گفت: برای رفع مشکلات کشور راهکارهای علمی، پژوهشی و کارشناسی انجام شده است اما مهمترین مشکلی که امروز دغدغه مردم است بی‌اعتمادی است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: مردم به ما کاندیداهای انتخابات اعتماد نمی‌کنند البته به نظر می‌رسد یخ مردم تا کنون باز نشده است ولی 7 روز تا برگزاری انتخابات وقت است و ملت ما ان‌شاءالله در روزهای آینده تصمیم تاریخی را خواهند گرفت.

رضایی تصریح کرد: تا اتفاقی رخ ندهد دولتمردان به دنبال گفت‌وگو با مردم نیستند و با آنها صحبتی نمی‌کنند و می‌گویند «همینی که هست» و وقتی اشتباهی انجام می‌دهند از مردم عذرخواهی نمی‌کنند و می‌گویند «همینی که هست».

وی تصریح کرد: مردم وقتی صبح از خواب بیدار می‌شوند قیمت بنزین را سه برابر شده می‌بینند و وقتی می‌گویند چرا وضعیت اینگونه شده است می‌گویند «همینی که هست» در حالی که این موضوع بایستی پایان پیدا کند و دولت من به موضوع «همینی که هست» پایان خواهد داد، ما اگر جلوتر از مردم در حل مشکلات دوندگی نکنیم حتما عقب‌تر از آنها نخواهیم بود.

رضایی گفت: در دولت من به مردم می‌گویم که بیایید نه اینکه بروید لذا ما خط مقدم مشکلات نگرانی‌ها و دغدغه‌های مردم خواهیم بود؛‌دولت من سه برنامه مهم دارد یک برنامه در سطح ملی است و برنامه بعدی در سطح مناطق کشور است و برنامه سوم هم در سطح اقتصاد زندگی است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: در طرح اقتصاد زندگی طرحی به نام طرح کفایت زندگی اجرا خواهد شد که 5 محور دارد که یکی از آنها یارانه 450 هزار تومانی است و مرتب به من نگویند که این منابع از کجا می‌آورید و بهتر است بدانند که اگر عده ای دزدی نکرده باشند ما کاری به آنها نداریم اما منابع این کار به لطف پروردگار متعال مشخص شده و حتماً در مرحله اول به 40 میلیون نفر و در مرحله دوم به 60 میلیون نفر افزایش پیدا خواهیم کرد و عملا یارانه 450 هزار تومانی به این افراد داده می‌شود.

وی درباره بخش دوم کفایت زندگی هم گفت:‌ اعطای مسکن سهل و ارزان با اقساط 50 ساله از همه بانک‌ها در این طرح دیده شده است و این تسهیلات فقط از بانک مسکن داده نمی‌شود ضمن اینکه در بخش سوم این طرح هم به موضوع کسب و کارهای خانگی پرداخته‌ایم، در بخش چهارم توزیع 30 درصد سهام صنعت نفت کشورمان وجود دارد که این اقدامات در قالب طرح کفایت زندگی یا اقتصاد بدون فقیر و ایران بدون فقر را خواهیم داشت.

وی گفت: 14 پروژه بزرگ در سطح ملی و کشوری اجرایی خواهد شد و با این کار معماری نوین در ایران عملیاتی خواهد شد. این در حالی است که معماری نوین اقتصادی در کشورمان بدون اصلاح از درون قدرت اصلاح‌پذیر نیست و بدون اینکه حکمرانی را اصلاح کنیم امکانپذیر نیست. لذا ما با یک دست اصلاح از درون قدرت و با دست دیگر باز معماری اقتصاد ملی را عملیاتی خواهیم کرد.

***************************

راهکار شما در مقابله با تورم، عدالت، رکود، مقابله با فساد، یارانه ها، اشتغال و مسکن چیست؟

رضایی در سومین مناظره تلویزیونی توضیحاتی ارائه داد که محورهای آن به شرح زیر است:

- هفت دغدغه‌ای که صداوسیما تهیه کرده است را قبول دارم اما دغدغه‌های مردم بسیار بیشتر از این‌ها است ضمن اینکه این دغدغه‌ها یک منظومه به هم پیوسته هستند که ما بایستی چرایی عدم حل آن را بررسی کنیم.

- 50 سال است که در کشورمان گرانی، بیکاری، کاهش ارزش پول ملی، معیوب بودن رشد اقتصادی کشور، نوسان در رشد اقتصادی و رو به پایین بودن رشد اقتصادی در 50 سال اخیر را داریم. ما در این مدت می‌بینیم که ایران اقتدار از دست رفته خودش را بعداز 300 سال به دست آورد و در برخی زمینه‌های دفاعی و امنیتی پیشرفت‌های خارق‌العاده‌ای کرده است.

- وقتی مردم این موارد را دیده و با هم مقایسه می‌کنند احساس می‌کنند یک جای کار، گیر دارد.

- رهبر معظم انقلاب فرمودند که راه حل‌ها مشخص است؛ نمی‌دانید؟ چرا نمی‌شود؟

- وقتی بررسی می‌کنیم متوجه می‌شویم که چادر مشکی و ذرت در اختیار یک عده است و گوشت در اختیار دیگر؛ وقتی جلوتر می‌رویم به آقازاده‌ها برمی‌خوریم و حتی مافیاها را مشاهده می‌کنیم. 

- مشخص نیست دولت‌ها چه می‌کنند و مدیران چگونه کار می‌کنند؛ گویا مدیران کشور جای دیگری مشغول هستند، زیرا آنها در جنگ زرگری که بین جناح‌های سیاسی که در ایران رخ داده است مدیران هم درگیر آن هستند به یک باره موضوع حجاب در جامعه مطرح می‌شود و عده‌ای دیگر موضوع فیلترینگ را مطرح می‌کنند و یا اینکه روزگاری می‌گویند چرا ایران در سوریه است؟ روز دیگر موضوع موشک و دیوارکشی و کنسرت را مطرح می‌کنند و به نظر می‌رسد که هر چند وقت یکبار یک موضوع به وجود می‌آید و عده‌ای موافق ان بوده و عده‌ای دیگر مخالف آن.

- عده‌ای جنگ زرگری راه انداختند تا همه انرژی‌ها و افکار را به آن سمت ببرند و وقتی امام جامعه و رهبر جامعه وارد میدان می‌شود به آن پایان می‌دهند و بعد از مدتی دوباره یک غائله دیگر راه می‌افتد؛ تاخت و تازی که در عرصه سیاست راه افتاده است و میدان‌های انحرافی که به وجود آمده است اجازه نمی دهد که انرژی ملت ایران و دولت‌ها متمرکز بر گرانی، عدالت، رکود اقتصادی و یارانه‌های پنهان شود و به نظر می‌رسد که بایستی در ابتدا آن را حل کنیم.

- آیا بایستی رئیس جمهور بعدی هم مانند رئیس جمهوری گذشته همان کارها را انجام دهد و قصه دولت‌ها تکرار شود؟ لذا باید به این موضوع پایان دهیم.

- ما نیازمند دو جراحی بزرگ در کشور هستیم که جراحی اول اصلاح از درون قدرت است و بایستی هرچه سریع‌تر این کار را انجام دهیم و به موضوع حکمرانی، مدیریت، ساختارها، قوانین، قواعد و رفتارها برسیم و جراحی اساسی از درون قدرت عملیاتی شود؛ مسئله دوم معماری نوین اقتصاد ایران است و بایستی این کار را انجام دهیم و گرنه اگر پیشنهادی برای رفع گرانی و کاهش تورم داده شود وقتی زمین اقتصاد زمینی گرم است که هرچه برف بر روی آن ببارد بخار می‌شود و به هوا می‌رود برنامه‌ها خنثی می‌شود.

- برنامه دولت من هم آن است که با به کارگیری همه اقوام ایرانی و شایستگان اعم از اصولگرا، اصلاح‌طلب و به کارگیری تمام بانوان کشور و به کارگیری تمام ظرفیت‌ها در اهل تسنن و اقلیت‌ها بایستی یک حرکتی شبیه انقلاب و بسیج در دفاع مقدس درست کنیم و همگی با یکدیگر یک دولت قوی و کارآمد و پاسخگو و مسئولیت‌پذیر را ایجاد کنیم.

- بایستی از درون قدرت، اصلاحاتی را انجام دهیم و وضعیت نهادهای درون قدرت و حتی نهادهایی که منتسب به رهبر معظم انقلاب هستند و همگی آنها برای دولت کار می‌کنند و حتی خود دولت و رابطه سه قوه با یکدیگر که معمولاً در نزاع و درگیری با یکدیگر دست به یقه شده و مشکل مردم را فراموش می‌کنند و حتی موضوع دیوان‌سالاری و وزارتخانه‌ها را اصلاح کنیم و نیازمند آن هستیم که از بالا تا پایین اصلاح شود.

- در موضوع  اقتصاد در سه سطح در دولتم برنامه‌ریزی کردیم که اقتصاد زندگی، اقتصاد استانی و اقتصاد ملی این سطوح‌ هستند.

- در  اقتصاد زندگی طرح کفایت زندگی را اجرایی خواهیم کرد که یارانه 450 هزار تومانی در دولتم پرداخت خواهد شد و هیچکس نباید نگران شود که منابع آن از کجا می‌آید؛ اگر شما دزدی نکرده‌اید ناراحت نشوید و آنقدر دزدی هست که ما آنها را اصلاح خواهیم کرد. آنقدر رانت هستند که مافیا می‌خورند ولی ما آنها را حل و فصل خواهیم کرد؛ مشکل ما در تهیه منابع یارانه 450 هزار تومانی نخواهیم داشت و من در دولتم به بانوان خانه‌دار حقوق خواهم داد ضمن اینکه موضوع مسکن سهل و ارزان را با اقساط 40 و 50 ساله اجرا خواهم کرد همچنین کسب و کارهای خانگی را فعال خواهم کرد.

- 30درصد سهام صنعت ملی نفت را به مردم خواهیم داد. در  تمامی استان‌ها برنامه‌ریزی کرده‌ام. این در حالی  است که من برنامه همه استان‌ها را تدوین کرده‌ام که بخشی از آنها را  همراه خود آورده‌ام ضمن اینکه در سطح ملی هم اقتصاد ملی را شکوفا خواهم کرد و بر همین اساس 14 مگاپروژه که یکی از آنها موضوع مسکن و انرژی‌های نو است را برنامه‌ریزی کرده‌ام که بتوانم اقتصاد ایران را بازمعماری کنیم تا بتوانیم مشکلاتی است که 50 سال است در کشورمان وجود داشته و ادامه یافته را از بین برده و در یک بسته آنها را حل و فصل کنیم.

نقد شما به سخنان دیگر نامزدها چیست؟

- نزاع سیاسی که در ابتدا داخلی بوده و نفوذی‌ها سوار آن شدند و این باعث شده که آنها عملاً  فضای سیاسی کشور را مدیریت می‌کنند و بازیگران این صحنه یا ناآگاه هستند و یا آگاهانه اوضاع کشور و وقت کشور را می‌گیرند و اجازه نمی‌دهند انرژی و توانایی ملت ایران و دولت متمرکز بر مسائل  اصلی کشور شود.

- رهبر معظم انقلاب بارها تلاش کردند این مشکلات را حل کنند و برهمین اساس سیاست‌های اصل 44، اقتصاد مقاومتی را تعیین کرده و ابلاغ کردند ولی حتی در مجلس بسیاری از این سیاست‌ها تبدیل به قانون نشده است در حالیکه این سؤال وجود دارد که چرا؟ اگر این موضوعات تبدیل به قانون می‌شد و برنامه‌ریزی برای آن صورت می‌گرفت و اجرا هم می‌شد اقتصاد روی ریل می‌افتاد.

- در مسئله مذاکرات هسته‌ای رهبر معظم انقلاب خط مشی قهرمانانه امکان و اختیار فوق‌العاده‌ای را به دولت دادند و جانانه هم حمایت کردند؛ قرار بود که اقدامات دولت به یک شاهکار بزرگ در رفع تحریم‌ها تبدیل شود ولی آنچه رخ داد آن بود که تحریم‌ها که رفع نشد بلکه تحریم‌های بسیار سنگینی هم به وجود آمد که نشان‌دهنده آن است که مسائل اینگونه حل نمی‌شود.

- به قول آن دوست عزیزمان که امروز اینجا جایش خالی است باید زیر میز زد و اینگونه نمی‌توانیم کشور را اداره کنیم چرا که کشور نیاز به جراحی بزرگ دارد.

- دولت ما با اقتدار و قانون، نظم و آرامش را در جامعه مستقر خواهد کرد و سیاست‌های نظام را  عملیاتی خواهد کرد و حق مردم را از گردن کلفتان می‌گیرد و خواسته‌های مردم را بسیار دقیق و با دست خود مردم عملیاتی می‌کند.

- این نفوذی‌ها و آلودگی‌های امنیتی که پشت صحنه با ایجاد نمایش و دعواهای زرگری وقت و انرژی شما را و توانایی‌های دولت را به انحراف می‌کشاند را در دولتم از پستوها بیرون خواهم آورد و اجازه  نخواهم داد این آلودگی‌های امنیتی با  انتشار یک نواری به یکباره یک نفر کنار رفته و فرد دیگری جای او قرار گیرد و مگر می‌توانیم سرنوشت یک ملت بزرگ را به بازی گرفت.

- ما نیازمند اقتدار برای اجرای برنامه هستیم؛ برنامه دولت من جراحی‌های بزرگ است ولی همان را هم نمی‌توانیم روی کاغذ بنویسیم و رهایش کنیم و نیازمند یک اقتدار برای تحقق آن هستیم اما اقتدار هم مهم نیست بلکه باید عقلانیت را بازگردانیم.

- اینکه عقلانیت فردی و جناحی جای خود را به عقلانیت جمعی داده است از بزرگترین خسارت‌ها است و بایستی گفت‌وگو با مردم را راه بیندازیم و گفت‌وگو با نخبگان را ایجاد کنیم.

- وقتی هواپیما تأخیر دارد به مردم می‌گویند همینی که هست و وقتی می‌گوییم چرا وضعیت مرغ اینگونه است می‌گویند همینی که هست و وقتی می‌گوییم چرا وام‌های میلیاردی می‌دهید می‌گویند همینی که هست در حالیکه این موضوع بی‌احترامی به مردم است.

- ما اگر تعامل داخلی راه‌ نیندازیم تعامل خارجی هم بی‌نتیجه خواهد بود و اگر کرامت مردم و نخبگان را می‌خواهیم بایستی با آنها گفت‌وگو کنیم؛ دولت من دولت شایستگانی است که همه شایستگان در آن حضور دارند.

برنامه شما برای ازدواج آسان جوانان چیست؟

- مسئله جوانان در کشور ما که من به آنها فرشتگان نجات ایران می‌گویم مهم‌ترین سرمایه ملی ما در  انقلاب و دفاع مقدس و تاکنون است؛ هرجا ما به جوانان اهمیت داده و مشکلات آنها را حل کردیم و به آنها میدان دادیم کارهای بسیار بزرگی انجام شده است.

- امروز جوانان ما به شدت با مشکلات عظیمی روبه‌رو هستند این در حالی است که آنها شغل نداشته و از آینده خود خبر ندارند و وقتی می‌خواهند  ازدواج کنند مسکن ندارند و وقتی می‌کنند ازدواج کنند شغلی ندارند لذا در یک سردرگمی به سر می‌برند لذا بزرگترین سرمایه ما که امکان نجات کشور را دارند نیازمند نجات هستند.

- دولت ما ترکیبی از جوانگرایی و تجربه‌گرایی است؛ یعنی در اقدام و تحول تجارت نسل اول و دوم را با انرژی و بالندگی و با استعدادهای جوانان نسل سوم و چهارم ترکیب کرده و با این اقدام با یک تیر دو نشان می‌زنیم که دولت ما با آزاد کردن یک انرژی عظیم هم مشکلات جوانان را حل می‌کند و هم مشکلات کشور را ولی مهم‌تر از آن این است که جوانان نسل سوم و چهارم که تجارب به آنها منتقل شده است دهها زمامدار تربیت می‌شوند به همین دلیل من در مراکز استان مدرسه تربیت زمامداران آینده را احداث خواهم کرد. لذا توجه جدی من به مسئله جوانان است. از اداره کشور تا حل مشکلات آنها.

- جوانان برای آنکه ازدواج کنند نیازمند شغل و مسکن هستند؛ مسکن جوانان را در نهضت خانه‌سازی ایرانیان حل خواهم کرد این در حالی است که خانه سازی دو بعد تولید و تولیدکنندگان و پیمانکاران ساختمانی بعد اول آن است و بعد بعدی آن موضوع تقاضا و خریداران مسکن است.

- در دولت من تولیدکنندگان مسکن را به بازار سرمایه متصل کرده و خریداران مسکن و جوانانی که به دنبال ازدواج هستند را به بانک‌ها متصل خواهیم کرد و همه بانک‌های کشور را موظف خواهیم کرد که هر زوج جوانی که 10 درصد آورده بیاورد آن بانک مؤظف است 90 درصد هزینه خانه را به عنوان وام با اقساط 40 تا 50 ساله تأمین کند.

نقد شما به سخنان دیگر نامزدها چیست؟

- در دولت من زمین مجانی به خریداران مسکن می‌دهیم و تلاش می‌کنیم با طولانی کردن  اقساط خانه‌دار شوند؛ ما 165 هزار فوق لیسانس و دکترا داریم که بیکار هستند و همه آنها را در یک سامانه جمع‌سپاری که در مجمع تشخیص مصلحت نظام آن را آزمایش کرده‌ایم آنها را به کارگیری خواهیم کرد و از همان فردای روزی که دولتم مستقر شود این افراد گروه‌بندی شده و در اقتصاد، مهندسی، فناوری و ... نیازهای وزارتخانه‌ها را تأمین کرده و این افراد کارهای پژوهشی برای این وزارتخانه‌ها انجام می‌دهند و ماهانه به این افراد حقوق می‌دهیم تا به مرور زمان این افراد را شناسایی کرده و کسب و کارهای لازم را برای آنها ایجاد کنیم.

- دولت من  حتماً موضوع برجام را جدی خواهد گرفت و ما آمریکا را وادار خواهیم کرد با یک دیپلماسی واقعی و نه یک دیپلماسی کاغذی و التماسی به سمت  اجرای تعهداتش می‌کشانیم؛ من کشور را معطل مذاکرات نخواهم کرد و کشور ر روی ریل تولید، درآمد و اشتغال خواهیم انداخت و وقتی آمریکایی‌ها احساس کنند ما فرمول پیشرفت را در دوران تحریم یاد گرفته‌ایم و همانطور که در دوران گذشته از پس تحریم‌های شدید برآمده و روی پای خود ایستاده بودیم و با کمک مردم سرزمین‌های خود را آزاد کردیم آمریکایی‌ها وقتی متوجه قدرت ایران شوند آنها از ایران برای مذاکره التماس خواهند کرد.

- مذاکرات بسیار مهم است ولی فعال کردن میدان هم بسیار مهم است؛ برجام یک تعهد بین المللی است و مقام  معظم رهبری آن را تأیید کردند و حتماً آن را دنبال کرد ولی ما حتماً موضوع اجرای تعهدات کشورهای اروپایی را دنبال خواهیم کرد تا آنها به وظایف خود عمل کنند.

- برنامه جزو مدیریت است و نمی‌شود برنامه را عده‌ای نوشته و آن را به مدیر سنجاق کنند. مدیر باید خودش برنامه داشته باشد ولی این برنامه بایستی با کمک ستاد نهایی شود و ایده از طرف مدیر داده می‌شود و با کمک ستاد این ایده نهایی می‌شود وگرنه شرایط و اوضاع شبیه وضعیت فعلی می‌شود.

- هر کسی که می‌خواهد مجموعه‌ای را در سطح کوچک و بزرگ مدیریت کند هم باید مشکلات فعلی را ببیند و هم تصویر و چشم‌اندازی از آینده داشته باشد.

- نامزدهای انتخابات بایستی بگویند که در هشت سال آینده چه می‌بینند و اوضاع را چگونه می‌نگرند و برای مشکلات آینده و مشکلات فعلی چه راهکارهایی را در پیش می‌گیرند.

- من هشت سال آینده را جزو مهم‌ترین دوران جمهوری اسلامی می‌دانم که من این هشت سال را هشت سال سرنوشت نامگذاری کرده‌ام که از یک طرف با تهدیدات بزرگی مواجه هستیم ولی از طرف دیگر با فرصت‌های بسیار بزرگی هم مواجه هستیم. اگر دولت‌های گذشته تکرار شوند ایران با خطرات بزرگی مواجه خواهد شد ولی ا گر از فرصت‌های هشت سال آینده استفاده کنیم ما روی بلندترین قله منطقه قرار گرفته و پیشرفت بزرگی خواهیم کرد.

- آینده‌پژوهی و آینده‌نگری اگر در کار نباشد وضعیت روزمرگی به وجود می‌آید؛ یکی از ویژگی‌های اصلی دولت‌های گذشته روزمرگی آنها بوده است به همین دلیل مسئله جمعیت را نتوانستند پیش‌بینی کرده و پیش‌بینی‌های لازم را هم درباره محیط زیست نداشتند ضمن اینکه مسائل کاهش آب‌های زیرزمینی هم نتوانستند پیش‌بینی کنند و فردا هم فناوری‌های بسیار نوینی که در دنیا در حال استفاده است را نمی‌توانند پیش‌بینی کنند و در نتیجه برنامه‌ای که می‌نویسند با نگاه به پشت سرشان است در حالی که نوشتن برنامه و مدیریت کردن کشور بایستی در شرایطی باشد که هم نگاه به گذشته داشته باشیم و هم جلوی پای خود  و حوادث آینده را ببینیم در غیر این صورت ما با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد که نمی‌توانیم از فرصت‌های طلایی استفاده کنیم.

- شرایط آینده کشور به صورتی است که نباید حتی یک ثانیه و یک دقیقه را هم از دست دهیم زیرا تاریخ آینده ایران برای ما قصه‌ای را خواهد نوشت که درباره هیچ دولت‌مردی ننوشته باشد.

جمع‌بندی:

- انتخابات برای ما بسیار مهم و تعیین‌کننده برای مردم ما و ایران ما و نظام جمهوری اسلامی ایران است؛ عقب‌ماندگی از ترکیه برای ما یک ننگ است و وضعیت معیشتی مردم برای ما ننگ است.

- دولت ما مصمم است که با برنامه‌ریزی از آن موقع که برنامه مُد نبود، من از دهه‌های قبل برنامه‌هایی برای عبور از ایران شرایط هشت سال آینده تهیه کرده‌ام و با اقتدار عمل می‌کنم ضمن اینکه قول‌هایی که به مردم می‌دهیم صددرصد عملیاتی خواهد شد.

- در دولت من یارانه 450 هزار تومانی را به مردم می‌دهم زیرا منابع آن مشخص است و حقوق بانوان خانه دار که با مشقت فرزندان آینده ایران را تربیت می‌کنند می ‌دهم و در این راه بسیار جدی است همچنین کسب و کار خانگی را به صورت جدی در کل کشور گسترش می‌دهم. مسئله مسکن ارزان‌قیمت و سهل با اقساط 40 یا 50 ساله را پیگیری خواهم کرد. همچنین 30 درصد سهام صنعت ملی نفت ایران را بین مردم توزیع خواهم کرد که با این کار طرح کفایت زندگی اجرایی خواهد شد ولی با این حال به این موضوع قانع نیستم و نباید قانع باشیم.

- مرحله دوم در دولتم منطقه‌ای کردن و یا ایالتی کردن اقتصاد ایران است که اختیارات  اجرایی از مرکز گرفته و به استان‌ها تفویض خواهم کرد که این کار را طبق اصل 127 قانون اساسی انجام می‌دهم به طوری که خود مردم سپرده‌های خود را در همانجا سرمایه‌گذاری کرده و ارزش افزوده‌ شرکت‌هایی که در آن منطقه قرار دارند را در همان منطقه محل کارخانه هزینه خواهد شد و به تهران آورده نمی‌شود و عملاً ما بایستی همه ایران را ایران بدانیم نه اینکه فقط به تهران توجه کنیم.

- دولتی که تشکیل خواهم داد یک دولتی است که از همه اقوام ایرانی (اهل تسنن، اهل تشیع، اقلیت‌ها) حضور دارند.

- پروژه‌های ملی در سراسر کشور را اجرایی خواهم کرد که برهمین اساس 14 پروژه بزرگ را آغاز خواهیم کرد که اکثر آن در چهار سال اول دولتم به بهره‌برداری می‌رسد و اگر مردم به من افتخار دادند در دوره دوم دولتم آن را به نتیجه خواهم رساند.

- اگر من نتوانم به وعده‌هایم عمل کنم زودتر از آنچه فکر می‌کنید آمده و اعتراف می‌کنم و در برابر شما  تعظیم می‌کنم.

- رأی شما بسیار مهم است زیرا این رأی نه پوشش است و نه روکش و پیشکش؛ زیرا رأی شما رویش است و بایستی با رأی خودتان به رویش آینده کشور کمک کنید.

- پروژه‌هایی نظیر همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و ساماندهی نیروهای شرکتی  توسعه روستایی و بیمه تأمین اجتماعی کشاورزان، بیمه محصولات کشاورزی از جمله کارهایی است که در کشورم انجام خواهم داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • علی IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    10 2
    آقای رضایی این دیکته ها رو از کدوم کتاب و مقاله اقتصادی نسخه برداری کردهاند. ایشان هنوز در واقعیات سیاسی ایران قرار ندارند و خواب هستند
  • IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    6 7
    برنامه های اقتصادی آقای رضایی منطقی وعملی است به شرط اینکه در کنار آن یک برنامه قوی مبارزه با فساد وهجوم دشمنان داخلی ویک برنامه قوی وتهاجمی تقویت نیروهای مسلح برای مقابله با دشمنان خارجی درکنارآن تدوین واجرا شود
  • کارشناس IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    1 1
    جوان ناکام سردار مستضعف و توانا
  • IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    2 0
    خخخخخخخخ.
  • محمود IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    3 6
    رضایی بلای جان مفت خوران و سیاسیون سربار مملکت
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    3 4
    رضایی = پایان جناح بازی سیاسی
  • واقع بین IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    3 5
    رضایی= پایان جناح بازی سیاسی
  • درگان IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    4 3
    رضایی = پایان جناح بازی سیاسی و مفت خوری
  • آرمین IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
    0 1
    درود سردار اقتصادی ایران
  • رضا IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
    0 0
    رضایی منجی ملت ایران و دلسوز است همه کمک کنند تا رای بیاورد امیر کبیر روبروی شماست انتخاب کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس