کلاهبرداری با فروش دست سازهای گیاهی تقلبی در فضای مجازی - کراپ‌شده

برخی کانال های غیرمجاز در فضای مجازی بدون داشتن مجوز با تبلیغاتی اغوا کننده سعی در فروش محصولات آرایشی و بهداشتی دارند.

به گزارش مشرق، برخی شهروندان بیرجندی بدون توجه به اصالت مواد آرایشی و بهداشتی، آن ها را از فضای مجازی با قیمت بسیار پایین خریداری می کنند و در چاه افراد سودجویی می افتند که محصولات آرایشی و بهداشتی تقلبی را زیر پوست گیاهی بودن مخفی می کنند و با شگردهای خاصی به فروش می رسانند.

یکی از شهروندان در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: متاسفانه زمانی که به اجبار به یکی از کانال های لوازم بهداشتی و آرایشی دعوت شدم، در نگاه اول با بی میلی کانال را رصد کردم، اما بعد از جست و جو و خواندن پیام های مشتریانی که از خرید محصولات راضی بودند، من هم ترغیب شدم مواد آرایشی دست ساز گیاهی را خریداری کنم.

وی افزود: چون کلمه گیاهی به دنبال لوازم آرایشی و بهداشتی آمده بود، اطمینان من جلب شد غافل از این که آن ها با این شگرد مشتریان ساده لوحی مانند من را به دام می‌اندازند.

یکی دیگر از شهروندان که انواع صابون های گیاهی ضدلک و کرم های دست ساز گیاهی را خریداری کرده و به شدت ناراضی است، گفت: متاسفانه پوست دست و صورتم به واسطه استفاده از کرم های دست ساز غیراستاندارد به شدت خشک و پوسته پوسته شده است و با وجود این که به چند متخصص پوست مراجعه کرده‌ام اما تاثیری نداشته است، آن ها می‌گویند موادی که استفاده کرده ام تقلبی بوده و به پوستم آسیب رسانده است.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به این که مواد آرایشی و بهداشتی که زیر قیمت فروخته می شوند، تقلبی و حاوی مواد بسیار خطرناکی هستند، اظهار کرد: فضای مجازی فروش محصولات آرایشی تقلبی را برای سوءاستفاده گران راحت کرده است.

وی افزود: متاسفانه مردم تا دچار مشکلی نشوند باور نمی کنند که چه خطراتی در کمین آن ها و ممکن است در دام این گونه کانال ها گرفتار شوند.

وی تاکید کرد: فضای نامعتبر مجازی محل مناسبی برای خرید محصولات آرایشی و بهداشتی نیست و در کانال های تلگرامی که بدون مجوز سازمان غذا و دارو فعالیت می‌کنند، امکان تقلب بسیار زیاد است و شهروندان به طور حتم در صورت خرید محصولات غیرمجاز با مشکل مواجه خواهند شد.

وی ادامه داد: شهروندان هنگام خرید محصولات آرایشی و بهداشتی به محل عرضه، قیمت متعارف، برچسب اصالت کالا، تاریخ تولید و انقضا و پلمب بودن کالا دقت کنند و در صورت هرگونه شک و تردیدی از خرید منصرف شوند.

وی تاکید کرد: چنان چه در ایام کرونایی برخی خانواده ها قصد خرید محصولات آرایشی و بهداشتی را از طریق فضای مجازی دارند، حتماً از ادمین کانال بخواهند مجوزش را در کانال قرار دهد تا اطمینان مشتری جلب شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس