کد خبر 1229396
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۹
بایدن

رئیس‌جمهور آمریکا با اشاره به اینکه برای بیان مواضع واشنگتن با همتای روسی خود دیدار می‌کند، تاکید کرد دولت وی به دنبال تقابل با روسیه نیست.

به گزارش مشرق، «جو بایدن»‌ رئیس‌جمهور ایالات متحده که در اولین سفر اروپایی خود به انگلیس رفته، در جمع نظامیان آمریکایی در پایگاه «راف میلدنهال» به سخنرانی پرداخت.

به نوشته روزنامه «نیویورک تایمز»، بایدن ضمن تاکید بر اینکه دولت وی به دنبال تقابل با روسیه نیست، گفت: «اما آمریکا برای حفاظت از منافع بنیادین خود، به نحوی معنادار و جدی واکنش نشان می‌دهد».

وی درباره دیدار خود با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه نیز گفت: «با پوتین دیدار میکنم تا آنچه را که می‌خواهم بداند، چهره به چهره به او بگویم».

رئیس‌جمهور آمریکا با دادن وعده مقابله با دشمنان این کشور از جمله روسیه و چین، آن دو دولت را به انجام فعالیت‌های زیان‌بار علیه واشنگتن متهم کرد.

روسای جمهور ایالات متحده و روسیه قرار است ۱۶ ژوئن (چهارشنبه ۲۶ خرداد) اولین نشست بین خود را در یک ویلا در سوئیس و مشرف به دریاچه ژنو در حالی برگزار کنند .

این در حالی است که «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین اواخر ماه مه به خبرنگاران گفت که مسکو انتظار ندارد همه اختلافات به طور کامل حل شود یا در روابط بین روسیه و ایالات متحده پس از اولین دیدار بین دو رئیس جمهور گشایشی حاصل شود.

پیش از این اظهارات بایدن نیز مقام‌های دولت آمریکا گفتند که علی رغم برگزاری نشست آتی بین روسای جمهور آمریکا و روسیه، رئیس جمهور آمریکا در پی بهبود مناسبات با روسیه نیست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سید IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
    1 0
    چون امکان و توانش را نداری!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس