امارات

اسرائیل در چارچوب برنامه باج گیری از کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس این بار باج گیری میلیاردی از کشور ثروتمند قطر را در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش مشرق، در حالی که رسانه‌های اسرائیلی با انتشار مطالب و یادداشت هایی ادعا کردند، پول های قطری که با چمدان به داخل نوار غزه منتقل شده عامل اصلی شکست آنها از گروه‌های مقاومت فلسطین در جنگ ۱۱ روزه اخیر بود، شبکه قطری الجزیره از آغاز تهاجم سایبری گسترده علیه تارنماهای این شبکه در فضای مجازی خبر داد.

به نوشته روزنامه راستگرای ماکور ریشیون،   امروز اسرائیل در حالی راهپیمایی پرچم را لغو کرد که نهادهای امنیتی همچنان به دنبال یافتن دلایل و عبرت گرفتن از (شکست) در جنگ اخیر با غزه هستند.

این روزنامه عبری زبان در همین رابطه نوشت : یوسی کوهن رئیس سابق موساد، چند روز بعد از پایان دوره زمام داری ای اش بر این نهاد اطلاعاتی اعتراف کرد  اشتباه بزرگش در دوره حضور در موساد آن بود که اجازه دادم چمدان های دلار وارد نوار غزه شوند.

ماکور ریشیون در ادامه نوشت: کوهن امروز به اشتباه خود پی برده است، البته او تنها کسی نیست که در این اشتباه مشارکت داشت زیرا ارتش اسرائیل به طور کامل برای خریدن آتش بس با نوار غزه با این امر موافقت کرد.

نویسنده این یادداشت با اعتراف به این که اسرائیل امروز متوجه شده است که کسی در نوار غزه حاضر به همکاری با اسرائیل نیست می افزاید، با توجه به این حقیقت کاملا طبیعی است که ما باید گریبان طرف ثالثی را بگیریم که واسطه و حلقه اتصال با این گروه در غزه است.

در ادامه این یادداشت آمده است تجربه نشان داده است  اعتماد ما به قطر رویکردی اشتباه آمیز بود به ویژه که بعد از ویدیوی گلعاد شالیط، چند روز پیش ویدیو آبراهام منگستو هم از شبکه قطری الجزیره منتشر شده است تا این شبکه به رسانه حماس تبدیل شود.

روزنامه یدیعوت آحارانوت هم در شماره امروز خود در گزارشی خبر داد، اسرائیلی‌ها خود را برای گرفتن غرامت از قطر آماده می‌کند.

به نوشته این روزنامه عبری زبان، ۲۴ خانواده اسرائیلی (که خود را قربانیان تروریسم توصیف می‌کنند!) با تقدیم دادخواستی خواهان دریافت غرامتی سنگین از بانک ها و جمیعت های خیریه قطری شدند.

در شکایت آنها که بعد از شکست در جنگ ۱۱ روزه و پخش برنامه مستند (ما خفی اعظم) این شبکه در مورد قدرت گروه‌های مقاومت فلسطین و نیز انتشار صدای یکی از نظامیان اسیر صهیونیست تقدیم دادگاه شده است این افراد خواهان دریافت غرامتی بسیار سنگین از  قطری ها شده‌اند.

براساس این دادخواست افراد مذکور خواهان غرامتی به مبلغ یک میلیادر و دویست میلیون شیکل شدند.

به گفته کارشناسان گرچه مسئولین اسرائیلی تلاش کردند تا با زیر سئوال بردن اطلاعات منتشر شده در برنامه «ما خفی اعظم» از حجم تاثیر گذاری آن بر جامعه اصولا وحشت زده اسرائیل بکاهند اما گروه‌های مقاومت فلسطین از طریق این مستند که از شبکه الجزیره پخش شد توانستند دومین شکست را بعد از جنگ ۱۱ روزه به ساختار اسرائیل وارد کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • چپوول کندذهن IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    0 2
    خداروشکر عالیه. قطر منافق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس