کد خبر 1228946
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹
چند درصد کادر درمان واکسینه شده‌اند/علت جا ماندن از دوز دوم واکسن

مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی در ارتباط با وضعیت واکسیناسیون کادر درمان گفت: اگر وزارت بهداشت پای کار بیاید، می‌توان تا تیر ماه واکسیناسیون کادر درمان را به طور کامل به پایان رساند.

به گزارش مشرق، حسین کرمانپور، مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی با عنوان این مطلب که وضعیت واکسیناسیون جامعه پزشکی در سه چهار دسته تقسیم بندی می‌شود، گفت: نخست، دسته‌ای از جامعه پزشکی که در دور اول واکسیناسیون کادر درمان، مبتلا به کرونا بودند و واکسن را نزدند که البته تعدادشان زیاد نبود. دسته دیگر، کسانی بودند که به هر دلیل مطلع نشدند و دسته سوم، پزشکانی بودند که در زمان آغاز واکسیناسیون، بنا به دلایل مختلفی در مسافرت بوده‌اند و دسته دیگر، کسانی بوده‌اند که بیماری خاصی غیر از کرونا داشته‌اند.

وی افزود: البته تعداد این افراد که در دسته‌های مختلف قرار می‌گیرند، زیاد نیست و شاید حدود ۵ هزار نفر باشند.

بیشتر بخوانید:

آیا کرونا در ۱۴۰۰ از نفس می افتد؟

کرمانپور ادامه داد: دسته دیگری هستند که دوز اول واکسن را زده‌اند ولی هنوز دوز دوم را نزده‌اند که به عنوان جاماندگان دوز دوم واکسن کرونا تلقی می‌شوند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی ایران، در توضیح اینکه چرا این پزشکان هنوز دوز دوم واکسن را نزده‌اند، گفت: واکنش بدن به واکسن در دوز اول باعث شده منتظر بمانند تا تعیین تکلیف شوند. البته کسانی هم هستند که دوز اول را زده‌اند و پزشک آنها گفته است که به خاطر بیماری زمینه‌ای که دارند، می‌بایست دوز دوم از همان نمونه واکسن را نزنند.

کرمانپور تاکید کرد: این دسته از جامعه پزشکی که دوز دوم را نزده‌اند، گروه کوچکی هستند و تعداد آنها چندان قابل توجه نیست.

وی با عنوان این مطلب که به نظر می‌رسد واکسیناسیون ۸۰ تا ۸۵ درصد کادر درمان در بخش دولتی و خصوصی به طور کامل انجام شده است، افزود: اگر وزارت بهداشت پای کار بیاید، می‌توان تا تیر ماه واکسیناسیون کادر درمان را به طور کامل به پایان رساند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی ایران، اظهار داشت: یک دسته قابل توجه از کسانی که هنوز تعیین تکلیف نشده‌اند، دانشجویان رشته‌های مختلف پزشکی و…، هستند که در شروع برنامه واکسیناسیون جامعه پزشکی و کادر درمان، دانشجو بوده‌اند و حالا فارغ التحصیل شده‌اند و کارت نظام پزشکی گرفته‌اند.

وی افزود: این دسته از افراد که تعدادشان هم کم نیست، بلاتکلیف بین وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی مانده‌اند و هرچه زودتر باید واکسینه شوند.

کرمانپور در پاسخ به این سئوال که جامعه پزشکی حق انتخاب واکسن خود را دارد یا خیر، گفت: آنچه را وزارت بهداشت در بسته‌های مختلف به نظام پزشکی داده است، استفاده کرده‌ایم و اینگونه نبوده که فقط واکسن چینی یا روسی و…، داده باشند. بلکه با توجه به توزیع واکسن‌ها، جامعه پزشکی حق انتخاب برای تزریق واکسن از کدام برند را ندارد و آنچه را در نوبت آنها می‌دهند، تزریق می‌کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس