قاضی زاده نمایه

قاضی زاده هاشمی در دومین مناظره انتخاباتی گفت: دولت سلام به دنبال اصلاح نظام اداری است.

به گزارش مشرق، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز (سه‌شنبه)، در بخش اول نیمه اول دومین مناظره انتخاباتی در خصوص برنامه‌اش برای مدیریت میان‌بخشی دولت، گفت: یکی از مشکلاتی که ما در نظام اداری کشور داریم و دولت سلام به دنبال اصلاح آن است، نظام اداری و نحوه تقسیم وظایف است.

وی افزود: از یک‌طرف وزارتخانه‌های بخشی داریم و از طرف دیگر وزارتخانه‌های موضوعی و در کنار اینها شوراهای سرپرستی و نهادهایی داریم که در بدنه دولت و بعضاً در خارج از دولت وجود دارند که تقریباً وظایف شبیه هم را اداره می‌کنند. مثلاً ما در حوزه فرهنگ ۳۸ سازمان فعال داریم، همین وضع در آموزش، بهداشت و سایر حوزه‌ها دیده می‌شود و برای فرار از پاسخگویی، شوراهایی درست شده تا وزرا که مسئولین امر هستند و باید به مجلس و مردم پاسخگو باشند، با وجود این شوراها و مصوبات آنان، دیگر مسئول این تصمیمات نیستند.

مدل حکمرانی طراحی کرده‌ایم

نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: ما یک مدل حکمرانی بر اساس نظریه مردم رشید طراحی کرده‌ایم که بر اساس آن تصدی‌ها را کاملاً محیطی می‌کنیم و بر اساس اصل ۱۳۷ قانون اساسی در اختیار استانداران قرار می‌گیرد، یعنی مجموع بودجه، منطقه‌ای توزیع می‌شود. همچنین به آنها اختیارات هیئت وزیران را می‌دهیم. دولت پنج فرماندهی در پنج حوزه اصلی پیدا خواهد کرد که هر کدام از این فرماندهان، فرمانده شورای عالی مربوطه هم خواهند بود؛ یعنی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان معاون رئیس‌جمهور، مسئول حوزه فرهنگی هم خواهد بود.

قاضی‌زاده هاشمی اظهار داشت: در حوزه دستگاه‌های امنیتی، دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و در حوزه دستگاه اقتصادی، شورای اقتصاد مسئولیت خواهند داشت. همچنین سه حوزه کلی ایجاد خواهد شد، متشکل از رئیس‌جمهور، وزیر کشور و استانداران و مثلث دیگر میان رئیس‌جمهور، رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاون اقتصادی است که نظام تحولی را دنبال می‌کند و یک حوزه، رئیس‌جمهور، رئیس دفتر رئیس‌جمهور، معاون برنامه و بودجه و رئیس سازمان اداری و استخدامی است که نظام تحولی دولت را دنبال خواهد کرد. حوزه بعدی، حوزه رئیس‌جمهور، رئیس دفتر رئیس‌جمهور و شورای عالی خواهد بود.

واکنش به مواضع مهرعلیزاده: ساحت علم را نباید محصور کرد

وی بیان کرد: در جلسه بعد صحبتی در خصوص جایگاه علمی علما شد که مصداقش در این جلسه آقای رئیسی است و امروز نیز دوباره درباره این موضوع صحبت شد. ما در میان علمای اسلام، دانشمندان بسیار بزرگی در حوزه‌های مختلف داریم از جمله علوم انسانی و اقتصاد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: اینکه بخواهیم ما ساحت علم را محصور کنیم، یک نوع انحصارطلبی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس