کد خبر 1228556
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۳
تامین واکسن برای دوز دوم در هفته آتی صورت خواهد گرفت

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اجرای دوز دوم واکسیناسیون در کشور خاطرنشان کرد: تامین واکسن برای دوز دوم در هفته آتی صورت خواهد گرفت و جای هیچ نگرانی نیست.

به گزارش مشرق، علیرضا رئیسی معاون وزیر بهداشت طی سفر امروز به استان قم، پس از جلسه ستاد استانی مبارزه با کرونا در گفتگو با خبرنگاران بیان کرد: عملکرد استان قم در خصوص مبارزه با کرونا حاکی از روند پر ثباتی است.

وی با اشاره به روند واکسیناسیون در کشور، اظهار کرد: منبع تمام واکسن‌هایی که تا کنون تزریق شده از خارج از کشور بوده است.

بیشتر بخوانید:

از «فرشاد آقای گل» تا «اوس موسی»؛ همه پای کار واکسن داخلی

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه هفته گذشته قرار بر رسیدن ۳ میلیون دز واکسن به ایران بوده، تصریح کرد: متاسفانه به دلیل وجود مشکلات متعدد تامین واکسن در دنیا، این امر محقق نشد.

رئیسی در خصوص خرید واکسن از سبد کواکس، بیان کرد: علی رغم خرید واکسن از کواکس، به تعهدات خود عمل نکرده است.

وی با اشاره به اجرای دز دوم واکسیناسیون در کشور خاطرنشان کرد: تامین واکسن برای دوز دوم در هفته آتی صورت خواهد گرفت و جای هیچ نگرانی نیست.

رئیسی ادامه داد: افرادی که واکسن سینوفارم را دریافت کرده اند، بین ۴ تا ۸ هفته و افرادی که واکسن اسپوتنیک را دریافت کرده اند، بین ۴تا ۱۲ هفته می‌توانند دوز دوم واکسن را دریافت کنند.

معاون وزیر بهداشت از واکسیناسیون انجام شده در گروه‌های سنی ۷۰،۷۵و۸۰ سال به بالا خبر داد و تصریح کرد: بلافاصله پس از رسیدن محموله جدید واکسن، واکسیناسیون گروه سنی ۶۵ به بالا نیز شروع خواهد شد.

وی از اعلام نتایج تزریق واکسن‌های تولید ایرانی در هفته آینده خبر داد و یادآور شد: چنانچه مجوزهای لازم از کمیته بالینی و اخلاق صادر شود، ادامه روند واکسیناسیون با واکسن‌های تولید داخلی انجام خواهد شد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس