مهرعلیزاده نمایه

مهرعلزاده گفت: روش من همان روش مناظره نخست خواهد بود که با رعایت همه شئون موارد را بررسی کنیم و نسبت به روشن شدن اذهان مردم اقدام کنیم.

سرویس سیاست مشرق - محسن مهرعلیزاده نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، امروز سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ در دومین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم که با محوریت مسائل «فرهنگی، اجتماعی و سیاسی» در استودیوی مناظرات رسانه ملی برگزار شد، به بیان برنامه‌های خود و نقد برنامه‌های دیگر نامزدها در این حوزه‌ها پرداخت.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بدو ورود به رسانه ملی پیش از شروع مناظره در جمع خبرنگاران اظهار داشت: روش من همان روش مناظره نخست خواهد بود که با رعایت همه شئون موارد را بررسی کنیم و نسبت به روشن شدن اذهان مردم اقدام کنیم.

وی افزود: البته بر اساس شایعاتی که شنیدیم قرار است که دوپینگ ۵ دقیقه‌ای بدهند به کاندیدای خاص که امیدوارم این اتفاق نیفتاده باشد.

*********************

روش شما برای اجرای سیاست کلی برجامی نظام چیست؟

محسن مهرعلیزاده نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در دومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری، برنامه‌ها و نقطه نظرات خود را مطرح کرد.

اهم محورهای سخنان مهرعلیزاده به شرح ذیل است:

- بر اساس سیاست‌های نظام و به دلیل بدعهدی‌هایی که آمریکا کرده و فشار حداکثری را وارد کردند مقاومت جانانه مردم ایران توطئه آنها را بر باد داده است و بدین ترتیب مواضع جمهوری اسلامی ایران مواضع درستی است و باید با قدرت در مذاکرات در جهت زنده کردن برجام حاضر شویم و آن قولی را که در برجام بوده است را به مردم ایران برگردانیم.

-البته باید همه امکانات و تصمیم گیران کشور در همه قوا و در همه نهادها همکاری کنند که برجام و این مذاکرات به نتیجه برسد.

-در مورد بحث آقای رئیسی این توضیح را بدهم که آقای رئیسی فرمودند در جلسه قبل بداخلاقی‌های شده است و از وقت خود استفاده نکرده و از حق خود می‌گذرد بنده نمی دانم که ایشان کدام بد اخلاقی‌ را می‌فرمایند و فرمودند که آذری زبان‌ها به ایشان زنگ زدند و دلجویی کردند من فکر نمی‌کنم آذری زبانان به ایشان توهین کرده باشند چرا که آذری زبانی در این جا نبوده که به ایشان توهین کرده باشد.

-ضمن اینکه من تصور می‌کنم ما آذری زبان نداریم بلکه آنچه که هست در مناطق آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل، همدان، زنجان، خراسان، اصفهان، شیراز و خوزستان ترک زبان‌ها هستند و من تصحیح می‌کنم که آقای رئیسی توجه داشته باشند ایشان در این زمینه دقت بیشتری را اعمال کند.

-من نمی‌دانم اخلاق را چه تعریف می کنیم؛ اگر در مورد آقای رئیسی مدرکی را مطرح کردم مطلب حقی بود. جناب آقای رئیسی از نظر کلاسیک ۶ کلاس درس خواندن و بنده هم گفتم که با احترام به دروس حوزوی ایشان در مدرسه مطهری دکتری گرفتند بنابراین اصولاً علم اقتصاد، شیمی، فیزیک و غیره علم خاص خود را می‌خواهد یعنی علم کلاسیک را می‌خواهد بنابراین مسائل اخلاق باید در عمل و در جامعه جاری و ساری کنیم.

-صدا و سیما ۵ دقیقه از فیلم تبلیغاتی بنده را سانسور کرده است و دیدید که پریشب در فضای مجازی غوغا شد و مردم گفتند که صدا و سیما که میلی شده الان عشقی شده است.

-سوال من از آقای رئیسی این است که شما قاضی هستید بنابراین جناب آقای قاضی واقعاً به چه دلیل ما فیلترینگ را در جامعه راه انداختیم و اجازه دهیم که پیامک‌هایی به دختر خانم ها ارسال شود.

نقد شما به سخنان دیگر نامزدها چیست؟

- در مورد راه حلی که آقای رئیسی درباره مسئله کاهش فاصله طبقاتی گفتند اصلاً کامل کافی و تخصصی نیست و هیچ ارتباطی به وضعیت موجود ندارد مشکلات ما خیلی ملموس است.

- در مورد کارگران همه ساله پیشنهاد افزایش حداقل دستمزد می‌دهیم و با آنها شروع به چانه زدن میکنیم و معمولاً یک الی دو درصد و حتی زیر تورم که به شکل رسمی محاسبه شده شروع به چانه زدن با آنها می‌کنیم و  هر ساله یکی دو درصد عقب می‌افتد؛ در این دو سه سال گذشته همیشه یکی الی دو درصد مثبت بوده است اما این آمارها، آمارهایی نیست که واقعا بتوان کارگرها را راضی کند بنابراین اولین کاری که باید برای کاهش فاصله طبقاتی صورت دهیم این است که باید موضوع سه جانبه کارگر، کارفرما و دولت را داشته باشیم تا همه از حقوق خود دفاع کنند.

-اکنون چندین وقت است که معلمان در مورد بحث رتبه‌بندی پاسکاری می شوند. این یک ظلم فاحش به آنان است. در شناسایی و تطبیق باید کاری کنیم که همانند اساتید دانشگاه که امکان تخصص افزایش می یابد، از مزایای شغلی خود برخوردار شود.

- در مورد کولبران، سوختبران هم صحبت می شود که به نظرم قشر فراموش شده هستند که باید در مورد آنها فکری شود. در حال حاضر ۷ میلیون سرپرست خانوار اعم از زن و مرد داریم که درآمد ثابت ندارند این ۷ میلیون نفر در معیشت روزانه به خیرین نیازمند هستند. ۳ میلیون نفر از این ۷ میلیون نفر هیچ معیشتی ندارند که باید صندوق درآمد پایدار ایجاد شود که به اندازه نصف حد اقل دست مزد یک کارگر به آنها داده شود تا به زندگی خود ادامه دهند. باید برای همه مردم که آسیب خوردند به ویژه  قشر ضعیف باید بیمه تکمیلی رایگان را تشکیل دهیم. اکنون بیمه عادی برای همه است اما در حد یک دوا و درمان جزئی پاسخگو است و مردم باید برای کوچکترین عمل جراحی همه زندگی خود را بفروشند که باز هم به جایی نمی‌رسد.

-اکنون پرستاران و هنرمندان در دوران کرونا از لحاظ روحی و روانی و هم از لحاظ دریافت اضافه کاری‌های خود آسیب خوردند. معلمان هم وقتی بار تربیتی به دوش خانواده ها آورد دیدید که متحمل چه زحمت‌هایی شدند.

-باید در مورد غنی سازی آموزش و پرورش فکری شود تا نیروهایی برای آینده تربیت کنیم.

- در مورد جوانان بارها صحبت شده است. ما ۱۰ میلیون نفر جوان در سن ازدواج داریم که بلاتکلیف هستند و وضعیتشان مشخص نیست بنابراین باید جوان را بیشتر تحویل بگیریم و در نظر داشته باشیم  که جوانان واقعیت‌های امروز جامعه هستند و صاحب آینده کشور هستند.

- باید سبک زندگی جوانان دهه ۷۰ و ۸۰ را بپذیریم بنابراین نباید برای بیرون بودن مقداری از موی یک دختر خانم به یک پیامک وحشت بدهیم.

-توقع من از آقای رئیسی که قاضی است این است که این مسائل را تذکر دهند چرا که عده‌ای ایجاد رعب و وحشت در جامعه می کنند مردم و جوانان نگران می‌کند چند جوان که در پارک آب پاشی کرده‌اند را بازداشت و گرفتار می‌کند این سبب فرار نخبگان و از دست دادن نیروهای ارزشمند آینده کشور می‌شود.

- در مورد کرونا معتقدم که دولت خیلی کوتاهی کرده است. اگر دولت بخش خصوصی را فعال می کرد و اجازه می داد مردم واکسن وارد کنند الان همه مردم واکسینه شده بودند. قیمت واکسن‌کرونا بین ۲ تا ۱۰ دلار است یعنی ۲۰۰ هزار تومان. اینگونه نمی شود که وزیر بهداشت با پرستاران و کادر درمان بخواهد با شعر و شاعری مسئله را تمام کند و به مردم هم قسم حضرت عباس بدهد با این مسائل که کرونا تمام نمیشود.

-بنده اگر رئیس جمهور شوم به مردم قول می‌دهم که در عرض سه ماه همه مردم ایران را واکسینه کنند بخش خصوصی می‌تواند میلیون‌ها واکسن وارد کند.

-بنده در مورد مهارت آموزی جوانان و استفاده از بازنشستگان نیز برنامه دارم.

برنامه شما برای کاربردی سازی انرژی هسته‌ای چیست؟

- با توجه به اینکه به همت دانشمندان عزیزمان در چندین سال گذشته دانش هسته ای و توسعه آن در زمینه های مختلف اعم از داروسازی، کشاورزی و زمینه های مختلف دیگر توسعه یافته است به نظرم باید انستیتو مشخصی که به شکل کاربردی در این زمینه ها کار می‌کنند و این دانش را بومی و در اختیار توسعه فناوری‌های جدید کشور قرار دهند که با ایجاد انستیتوهای تحقیقاتی و معطوف به عملیات اجرا محقق خواهد شد.

-شرط تداوم این حرکت این است که به جوانان میدان بدهیم، حفظ کرده و آنها را نگه داریم و آن‌ها را از کشور فراری ندهیم چرا که عمده این دانش جوانان هستند و آنها نشان دادند که با کسب مدارج علمی بالا و تراوشات ذهنی توانستند این موفقیت ها را بدست بیاورند.

- با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از کشور را جوانان و بانوان تشکیل می دهند که در طول سالیان گذشته به دلیل فشارهایی که در حوزه اجتماعی بر روی آنان بوده است نتوانستند از حقوق اجتماعی خود دفاع کنند، باید با تشکیل  سازمان های مشخص در حوزه های کارشناسی و مدیریتی آنان را به کار بگیریم.

-تصمیم گرفتم در دولت خود یک نفر از معاونان استانداری‌ها را از بانوان انتخاب کنم و ۳ نفر از بانوان را از اگر مجلس همکاری کرد به عنوان وزیر انتخاب کنم و اگر مجلس همراهی نکرد به عنوان معاون خود انتخاب می کنم تا تبعیض در مورد بانوان برطرف شود. در مورد جوانان نیز همینطور.

- میانگین سنی دولت من ۴۵ سال خواهد بود. جوانان نخبه و باسواد و کار بلد باید همان کار را در دست بگیرند.

علل و عوامل محقق نشدن شبکه ملی اطلاعات چیست؟

-امروز راه‌حل های اقتصاد،اجتماع و فرهنگ در دنیا راه‌حل های معمولی نیست بلکه اقتصاد، حکمرانی و شهر هوشمند وجود دارد. امروز یک شرکت مثل هوآوی چند برابر ایران درآمد دارد. ما باید فضا را برای این قضیه باز کنیم تا جوانان در این زمینه ها کار کنند و بدون هیچگونه ممانعتی در جهت فکر کردن و کار کردم حرکت کنند.

-متاسفم که هنوز در گیر و دار اینترنت موجود هستیم و بحث های مثل فیلترینگ مطرح می شود وزیر جوان در دولت آقای روحانی در این زمینه خوب کار کرده است و زیربناها را درست کرده اما همچنان در مورد سهمیه گذاری و فیلترینگ و ... سخت گیری صورت می‌دهیم.

- آقای رئیسی به اقتصاد فضای مجازی اشاره کردند که درست است. اکنون معیشت و کار ۱ میلیون نفر در کشور به فعالیت فضای مجازی مربوط است. بخش قابل توجهی از تجار و صنعت فعالیتشان با فضای مجازی است. در بعضی از شلوغی ها در کشور که اینترنت قطع شد ضرر و زیان به کشور وارد شد.

- در پاسخ به آقای زاکانی باید بگویم نباید اینقدر مسائل را سیاه ببینیم و سیاه نمایی بکنیم. از سال ۷۰ به این سمت دولت اصلاحات یعنی آقای خاتمی بر سر کار بود که عدالت‌محوری، پاکدستی و عدالت اقتصادی را دنبال می کرد که شهره خاص و عام بود.

-در دولت آقای احمدی نژاد مسئله مسکن مهر اجرا شد که هرچند به دلیل جانمایی بد و معیوب شد اما طرحی بود که با ۵ میلیون تومان افراد را صاحب خانه می‌کرد و یارانه ایشان نیز در جامعه اثر داشت.

-اگر اصل ۱۵ قانون اساسی را بتوانیم رعایت کنیم شوخی که با آقای رضایی کردند هم حل می شود.

جمع‌بندی

مردم عزیز ایران می دانم که خسته‌آید. خسته از وعده، تبعیض‌ها و سختی‌ها و می‌دانم که از فساد و رانت توهین و تحقیر ها خسته شده اید. این همه خستگی نهال و امید را در دل های شما خشکانده است.

-حتماً با خودتان می‌گویید که اینها نیز مثل قبلی ها هستند و می‌گویید اینها همه حرف هایی می زنند و وعده‌هایی می‌دهند و می‌روند. تازه اگر در وعده هایشان صادق باشند چقدر می‌گذارند که کارها انجام شود و چقدر خواهند توانست که کارها را محقق می‌کنند بنابراین چه فرقی می‌کند که چه کسی رای بیاورد. 

-مردم ایران اگر رای شما اثر نداشت پس چرا گزینه‌های ریاست جمهوری را اینقدر محدود و خاص کردند؟ اگر رای شما اثر نداشت چرا مه و خورشید و فلک را بسیج کردند تا یک نفر خاص را رئیس‌جمهور کنند؟ اگر رای شما اثر نداشت چرا انتخابات حداقلی و نتیجه مطمئن را دنبال می‌کنند و بر خلاف شعار افزایش مشارکت تمام، اهرم‌های کاهش مشارکت را به کار می‌بندند.

-همه اینها به خاطر این است که باز از تصمیم رای هوشمند شما نگران هستند. ندیدید که چگونه با ما سخن می گویند. این ها به جای ارائه راهکار برای معیشت مردم، می‌گویند تمام اقتصاددان ها را به خط می کنیم و کاندیدا را تهدید می‌کنند که ممنوع الخروج و محاکمه‌تان می کنیم. 

-این‌ها طوری سخن می‌گویند که گویی مردم رعیت هستند و اینها ارباب، گویی مردم سرباز هستند و اینها امیر، گویی مردم متهم هستند و اینها قاضی امروز هم این مناظره هم به محلی برای تنزل جایگاه ریاست جمهوری شده است به جای سوال‌های اساسی تاثیر سیاست خارجی بر اقتصاد برای تحریم و آینده اقتصاد کشور و مردم، سوالات کوچک و جزئی را می پرسند.

-مردم عزیزمان من در پیشگاه خداوند متعال با شما پیوند و پیمان می‌بندم با ایجاد سامانه‌های شفافیت و ثبت و درج کلیه قراردادها و در دسترس قرار دادن آنها، گردش آزاد اطلاعات، توسعه آزادی‌های سیاسی از جمله آزادی بیان، تقویت مطبوعات و رسانه‌ها، مقابله با انواع فیلترینگ، شرایط نظارت همگانی برای نهادهای مدنی همچون احزاب و صنفی بر فعالیت دولت فراهم خواهد کرد. 

-با گنجاندن مطالبات و وعده های انتخاباتی ام در قالب لوایح قانونی پیشنهادی به مجلس در ارتباط مداوم با اصحاب رسانه و خبرنگاران و ظرفیت های نوین رسانه ای تقویت دولت الکترونیک بهره جویی از نسل جوان و شایسته سالاری و سپردن مسئولیت به آنان وبدون در نظر گرفتن جنسیت و قومیت به وعده ها عمل خواهم کرد.

- با مانع زدایی از تولید و رونق کسب و کار رفاه برای مردم ایران هدیه خواهم آورد. کسب قدرت برای من جز جلوگیری از ظلم و استیفای حق مظلومان نخواهد بود. اگر از فردای ایران بزرگ ترس نداشتم و برای یکپارچگی وطن بیمناک نبودم هرگز به صحنه نمی آمدم، بیایید دست در دست هم بدهیم و نگذاریم عده‌ای قلیل بر ما تصمیم بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
    7 2
    خدا ازش نگذره که با بحثای قومیتی و ترک و کورد و.. و اقدامات خلاف امنیت دنبال جمع کردن رای از یه عده است
    • IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
      4 1
      به شدت بی شخصیت. هر کی میخواد اصلاح طلبارو بشناسه به این آدم نگا کنه
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
    8 1
    انگار او یک لیدر مخفی رسانه های برانداز است
  • علی IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
    7 1
    کسیکه نمی‌داند باید از بین 7 نفر شماره انتخاب کند ومی گوید 8 انصافا چطوری می‌خواهد رئیس جمهور شود.؟!
  • IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
    6 1
    شما شمارش اعداد تا ۱۰ رو یاد بگیر بعدا بیا صحبت میکنیم
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
    1 1
    مگه انتخابات شده ؟
  • م.ش. IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
    2 0
    نمیدانم چرا «عدم صداقت» در صحبتهای آقای مهرعلیزاده اینقدر بالا موج میزند! اصلا حس دلسوزانه از ایشان دریافت نمیکنم! خودشان با دنده تخریب و تیکه شروع میکنند بعد آخرسر میگویند ما دنبال اخلاقیم و آقایون بی اخلاق! آخه مردم میفهمند این چطور نگریستن ساده انگارانه به سطح فهم و درک مردم است؟!
  • SE ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
    4 0
    بخدا این بابا از برجام هیچی نمیداند. در برجام هم رفع تحریم یوترن، یعنی عدم اجازه ایران از استفاده از دلار در مراودادت بانکی، گنجانده نشده است. حالا این میخواد با اجرای برجام مشکل دادستد ایران با دلار را حل کند.
  • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
    5 0
    شما که ازدولت خاتمی فتنه گرحمایت می کنی چطور می خواهی به کشور ومملکت خدمت کنی اینقدر خواهشا تهمت نزن یه جای باید جواب پس دهی
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
    3 0
    چه امیدی بسته به رفع تحریم ها دولت های جنایتکار تحریم ها رو بر نمی دارن شتر در خواب بیند پنبه دانه
  • DE ۰۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    2 0
    همه باید تلاش کنند برجام شب انتخابات به نتیجه برسه و تعدادی تحریم برای رای آوردن ما لق کنند تا بترکونیم و رای بیاریم. سه ماهه به کمک قاچاقچیان واسکن چند میلیون واسکن از کشور های غربی که خودشون هم واسکن ندارند وارد میکنیم. دولت من دولت زن ذلیلان است.
  • IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    0 0
    توبهتره بری به فکر خراب کردن سایر کاندیدها باشی سواد که نداری ادعای مدرک فلان هم داری ولی متاسفانه هیچی بارت نیست مردم بهتر میدانند چه کسی این دوره رای بیاره برایشان بهتره تو هم ادامه دهنده راه رهبرت روحانی هستی ولی بدان مردم با قدرت جلو زیاده خواهیتان خواهند ایستاد.کاش صحبت کردن بلد بودی تا بگم مردم از این وعده ها وصحبتهای قشنگ زیادشنیدن اون رو هم بلدنیستی ولی مثل همتی تهمت و قال کردن رو خوب یاد داری.
  • رضا IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    0 0
    مهر علی برنامه که نداره انشا میخونه فقط هدفش تخریب آیت الله است حالا شما که کلاسیک درس خوندی چه گلی به سر ما زدی جناب مهر علی مهم نییت هست انیشتن هم درس کلاسیک خونده بود بمب اتم درست کرد مولوی حوضه درس خونده بود کدومشون انسانند؟
  • کارشناس IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    0 1
    مردود شدی. ادم فریبکاری به نظر میرسی. فعلا همتی از همه جلو است. چون هم سوادش زیادی هم اطلاعات سیاسی و اقتصادیش زیاده.
    • DE ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
      1 0
      همتی از کره مریخ نیامده که ملت ندانند چکاره است .تمام مشکلات و رانتخواریها و دزدیهای بیت المال در بانک یا بواسطه بانک را یا میدانسته وهمراهی میکرده یا نمیدانسته و ببو گلابی بوده . یا میدانسته و حرف نمیزده از ترس اخراج و قطع حقوق های چند ده میلیونی مفت .در هر سه حالت محکوم است.
  • ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    1 0
    الان مشکل کشور وزیر زن و واکسعنه یا مرغ ،تخم مرغ پوشک بچه و اجاره مسکن....؟ وقاحت و بی آبرویی این جماعت حدومرز نداره
  • DE ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    1 0
    خرده پول و خرده قرض و خرده علم فقط سرو صداشون زیاده چیزی پشتشون نیست. مهریعلیزاده یک خرده پول و خرده علم به تمام معنی ست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس