اسماعیل گرامی مقدم

یک فعال اصلاح‌طلب تأکید کرده است که مردم بر خلاف خواست اصلاح‌طلبان مبنی بر "تحریم خاموش" اما در انتخابات شرکت می‌کنند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

باز شدن چشم برزخی پزشکیان پس از اعلام رأی شورای نگهبان!

باز شدن چشم برزخی پزشکیان پس از اعلام رأی شورای نگهبان! / "حمایت غیر رسمی"؛ خطری که انتخابات را تهدید می‌کند

مسعود پزشکیان، نماینده اصلاح‌طلب مجلس و شخصی که صلاحیت او برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری احراز نشد، در اخطار قانون اساسی خود در مجلس با بیان انتقاداتی از عملکرد شورای نگهبان و تأکید بر اینکه "آنچه از شورای نگهبان انتظار می‌رود این است که بر اساس مراعات حق وعدالت قضاوت کند" گفته است:

"انتظار شفافیت از شورای نگهبان دارم که آیا چنین موضوعی ایراد دارد؛ روزی در حال شنیدن آیات سوره الرحمان بودم که متوجه شدم تمام زمین و آسمان و خورشید برای این است که در قضاوت طغیان نکنیم و مطابق عدالت حکم کنیم."

به گزارش جماران، او همچنین تصریح می‌کند که شورای نگهبان گلایه رهبر انقلاب را نادیده گرفته است. [۱]

*ما این قضاوت را به مخاطبان محترم واگذار می‌کنیم که تأکیدات یک رجل سیاسی در منبر عمومی مبنی بر اینکه دچار یقظه‌های عرفانی شده و نکاتی از غیب را فهمیده؛ کار بخردانه‌ای است یا خیر!؟

ما همچنین یادآوری می‌کنیم که مردم ایران نظیر این حرف‌ها را از حلقه انحرافی دولت احمدی‌نژاد نیز زیاد شنیدند و "تکرار مصیبت انحراف" که حتی از تکرار روحانی هم بدتر است؛ می‌تواند خطرات زیادی را شامل حال مردم و کشور کند.

***

مردم بر خلاف اصلاح‌طلبان در انتخابات شرکت می‌کنند

باز شدن چشم برزخی پزشکیان پس از اعلام رأی شورای نگهبان! / "حمایت غیر رسمی"؛ خطری که انتخابات را تهدید می‌کند

اسماعیل گرامی‌مقدم، فعال اصلاح‌طلب و سخنگوی حزب اعتماد ملی در بخشی از یک مصاحبه با سایت اعتمادآنلاین در پاسخ به این سؤال که "تصمیم مردم همسو با بیانیه جبهه اصلاحات –که خواستار تحریم است- خواهد بود یا متفاوت از تصمیمی که جبهه اصلاحات گرفته است؟ " تأکید کرد:‌

"متفاوت خواهد بود. من با اطلاعی که از استان‌ها دارم خیزشی اتفاق افتاده در مورد شرکت در انتخابات در مقابل آنهایی که دارند مشارکت حداقلی را ترغیب و تشویق و تبلیغ می‌کنند. الان یک خیزش مشاهده می‌شود. از بسیاری از استان‌ها گزارش می‌رسد که بسیاری از گروه‌های مرجع که از همین نهاد اجماع‌ساز پیروی می‌کردند، ساز دیگری می‌زنند و اینکه مشارکت کنیم تا اینکه مشارکت حداکثری شود. این دیگر به توان نامزدها برمی‌گردد."[۲]

*پاسخ مدقانه گرامی‌مقدم نکته‌ای است که می‌تواند باطل‌السحر نقشه ستاد اصلاحات برای کاستن از مشارکت کسانی از مردم تلقی شود.

چپ‌های ستادی از یکسال قبل نقشه "تحریم خاموش انتخابات" (معرفی نکردن نامزد در انتخابات) را در دستور کار خود گذاشتند و طی روزهای اخیر نیز گروه‌های مطرحی مثل "جبهه اصلاحات"، مجمع روحانیون، مجمع ایثارگران و حزب اتحاد بر این معنا تأکید کرده‌اند.

در این میان البته برخی نحله‌ها و رجال اصلاح‌طلب هستند که قصد همراهی با این تِز را ندارند و صراحتا اعلام کرده‌اند که می‌خواهند در انتخابات شرکت کنند. که از مبرّزترین اینان می‌توان به حزب کارگزاران اشاره کرد.

کارگزارانی‌ها در جریان انتخابات مجلس یازدهم نیز موافق تحریم خاموش نبودند و فهرست انتخاباتی خود را به مردم ارائه کردند.

***

خوف یک جریان سیاسی خاص از برخورد امنیتی نظام

"حمایت غیر رسمی"؛ خطری که انتخابات را تهدید می‌کند

باز شدن چشم برزخی پزشکیان پس از اعلام رأی شورای نگهبان! / "حمایت غیر رسمی"؛ خطری که انتخابات را تهدید می‌کند

جواد امام، از چهره‌های نزدیک به لیدر اصلاح‌طلبان و دبیر کل تشکل چپ "مجمع ایثارگران" در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری دولتی ایرنا پیرامون انتخابات ۱۴۰۰ گفته است:

"با توجه به اینکه ۹ نفر کاندیدای که از سوی مجمع عمومی جبهه اصلاحات معرفی شده بودند، رد صلاحیت شدند؛ این جریان کاندیدایی ندارد. و اگر جامعه ترغیب به حضور و رای شود در آن موقع باید این موضوع مجدد در جبهه اصلاحات بررسی شود و فکر نمی‌کنم که جبهه اصلاحات بخواهد مستقل از مردم تصمیم بگیرد."[۳]

*باید این آموزه سیاسی را به آقای امام یادآور شد که اراده عمومی و همیشگی مردم به حضور در انتخابات است و اگر وسواسان خنّاسی نباشند که در گوش آنها از بی‌تأثیری صندوق رأی بگویند؛ هرگز در این عزم مقدس خللی پیش نخواهد آمد.

درباره گفته‌های آقای امام در وهله اول باید دانست که حزب تحت امر او یعنی "مجمع ایثارگران" طی روزهای اخیر بیانیه تندی را با تأکید بر تحریم خاموش انتخابات منتشر و حتی در آن اصرار کرده است که مردم روند قانونی انتخابات را تحمل نخواهند کرد! [۴]

و اکنون بدیهیست که صحبت‌های اشاره شده از وی در مصاحبه با ایرنا با مواضع حزب متبوع او متناقض است.

ما این تناقض را به این شرح حل می‌کنیم که همانطور که وبلاگ مشرق در گزارش‌های پیشین خود نوشت؛ چپ‌های ستادی هیچ براوردی از واکنش نظام اسلامی به "تحریم خاموش انتخابات" ندارند و اصلا نمی‌دانند که در صورت ارتکاب به این خیانت سیاسی؛ نظام اسلامی چه برخوردی با آنها خواهد داشت.

خاصّه اینکه چپ‌ها در جریان تحریم خاموش انتخابات مجلس یازدهم با برخورد خاصی مواجه نشدند اما در جریان انتخابات اخیر از لسان رهبر معظم انقلاب شنیدند که کنار گذاشتن وظیفه مشارکت در انتخابات، عمل به خواست دشمن است. [۵]

(دقت شود که وظایف خواص و احزاب سیاسی در انتخابات با وظایف مردم متفاوت است. وظیفه اصلی آنها حمایت رسمی از یک نامزد یا یک فهرست و در ادامه تشویق به مشارکت حداکثری است. ۲ گزینه‌ای که چپ‌های ستادی هر دو را از یکسال قبل عامدانه از دستور کار خود خارج کردند)

اکنون چپ‌ها مانده‌اند و طرحشان برای تحریم خاموش و البته برآوردی که ندارند!

این شرایط برای آنها ۳ گزینه را مطرح کرده است:

۱_ شکستن راهبرد تحریم خاموش و حضور قاعده‌مند در انتخابات

۲_ ادامه راهبرد تحریم خاموش و پذیرفتن تمام هزینه‌های خیانت سیاسی

۳_ به‌راه انداختن یک بازی دوگانه با روش "حمایت غیر رسمی از یک نامزد"!

ما اگرچه نقشه اصلاح‌طلبان را از یکسال قبل رصد کردیم و در اختیار مخاطبان گذاشتیم اما درباره شرایط جدید تصمیم آنها نمی‌توان به قطعیت نظر دارد و دقیقا نمی‌شود گفت که آنها کدامیک از ۳ گزینه فوق را طی ۲ هفته مانده تا انتخابات برمی‌گزینند!؟

مع‌الوصف تأکید بر این نکته ضروریست که گزینه سوم یا همان "بازی دوگانه" عملا فرقی با تحریم خاموش ندارد.

زیرا حمایت غیر رسمی اولا به معنی اعلام معارضه با نظام و ساز و کارهای قانونی کشور است.

و ثانیا واجد هیچ ارزشی نیست. چه اگر نامزد مورد حمایت غیر رسمی شکست بخورد؛ اصلاح‌طلبان می‌توانند مدعی باشند که نامزد آنها در انتخابات نبوده و مردم حامی راهبرد شریرانه تحریم خاموش بوده‌اند!

و اگر نامزد خاص پیروز شود؛ مردم شاهد به صحنه آمدن "مجاهدان شنبه" و ابن‌الوقت‌هایی هستند که در صبح فردای پیروزی یک نامزد خاص؛ فریاد أنا شریک سر خواهند داد.

پرده بر افکندن از بازی تحریم خاموش و البته نفاق مستتر در "حمایت غیر رسمی" وظیفه مصرّح و ذاتی خواص دلسوز کشور است.

***

1_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1512581

2_ https://etemadonline.com/content/493591

3_ www.irna.ir/news/84358395/

4_ https://www.ilna.news/fa/tiny/news-767875

5_ https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=47991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 65
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    23 20
    یقه چاک حلقه انحرافی خودتو نبودین؟ عکس ها هستها؟ بدم خدمتتون؟ تا زمانیکه مهره بود خوب بود. بعد شد اخ و ایش!
    • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
      20 26
      برادر دوستان مشرق نیوز باید یه جوری تخریب کنن دیگه بالاخره اونا خیلی حزب اللهی تر از بقیه هستند.
    • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
      13 11
      مسعود پزشکیان غاصب ناحق کرسیهای حاکمیتی! سوره مبارکه الرحمن برای شناخت انسان از منظر خالق متعال است که اگر شورای نگهبان بخواهد به آن عمل کند شخصی مثل شما با این رذایل اخلاقی و جامعه ستیزی و خیانت در امانت،صلاحیت لبو فروشی هم ندارید.
    • GB ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
      11 4
      بار دیگر رأی جاهلان و هنرگندان و غرب پرستان و دین گریزان سمت و سوی اصلاح طلبان تهوع آور را گرفته است!!
    • محمدایوب IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
      20 4
      نمی‌دونم بگم گل پسر گل دختر. همتی میگه من صدای کولبرانم. من صدای کارگرانم من صدای آنها که نمی توانند حرف بزنن الآنم نماد اصلاح طلبان وکارگزاران هست. بگو بیاد تو مردم. حرف بزنه. رییسی میره توجمع مردم. چرا شما مرد ندارید. بیاد تو مردم. فقط زر میزنید. پزشکیان بیاد تومردم. نومیدان امام حسین ع برای مردم سخنرانی کنه اونجا ترک هم زیاده.
    • وحید IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
      4 0
      (سوره مبارکه جمعة_۱۱) وَإِذَا رَأَوْا تِجَارَةً أَوْ لَهْوًا انفَضُّوا إِلَيْهَا وَتَرَكُوكَ قَائِمًا قُلْ مَا عِندَ اللَّهِ خَيْرٌ مِّنَ اللَّهْوِ وَمِنَ التِّجَارَةِ وَاللَّهُ خَيْرُ الرَّازِقِينَ_ ﺑﺮﺧﻲ ﺍﺯ ﻣﺮﺩم ﭼﻮﻥ ﺗﺠﺎﺭﺕ ﻳﺎ ﻣﺎﻳﻪ ﺳﺮﮔﺮﻣﻰ ﺑﺒﻴﻨﻨﺪ ﺍﺯ ﺻﻒ ﻳﻚ ﭘﺎﺭﭼﻪ ﻧﻤﺎﺯ ﺑﻪ ﺳﻮﻱ ﺁﻥ ﭘﺮﺍﻛﻨﺪﻩ ﺷﻮﻧﺪ ﻭ ﺗﻮ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻲ ﻛﻪ ﺍﻳﺴﺘﺎﺩﻩ ﺍﻱ ، ﺭﻫﺎ ﻛﻨﻨﺪ . ﺑﮕﻮ : ﭘﺎﺩﺍﺵ ﻭ ﺛﻮﺍﺑﻲ ﻛﻪ ﻧﺰﺩ ﺧﺪﺍﺳﺖ ﺍﺯ ﺳﺮﮔﺮﻣﻰ ﻭ ﺗﺠﺎﺭﺕ ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺳﺖ ، ﻭ ﺧﺪﺍ ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﺭﻭﺯﻱ ﺩﻫﻨﺪﮔﺎﻥ ﺍﺳﺖ .قائم فقط ائمه معصومین هستند ولا غیر/صلاة به معنی ایجاد جامعه ایمانی که منتهای آرزوی اندیشمندان و انبیاء بوده است.
    • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
      14 4
      اصلاح طلبان در سال 88 ثابت کردند که تهدید اصلی برای جمهوری اسلامی و جمهوریت نظام و مانع اصلی پیشرفت و آرامش کشور هستن.
    • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
      11 3
      افساد طلبان 8 سال مملکت را به قهقرا بردند و فقر و محرومیت را در کشور توسعه دادند و خون مردم رو توی شیشه کردند لذا باید از سیاست کناره گیری کنند.
    • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
      18 3
      پزشکیان با حمایت‌های مکررش از دولت تخریب امید خودش را جوری نامحبوب کرده که به تخریب هیچ کس نیاز ندارد
    • DE ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
      3 0
      حمایت پزشکیان از برجام خیانت بوده است. آقای دکتر فواد ایزدی: مردم خوب میدانند ادعای حل مشکل آب خوردن مردم با برجام از توهمات و تخیلات بی استناد بوده و مثل سیب و گلابی خیالی و توهمی برجام برای فریب مردم بوده است.
  • کیان IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    20 3
    اینکه شورای نگهبان دلیل رد صلاحیت را بگوید چه نیاز است به چشم برزخی؟!!!!!!
    • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
      4 7
      به خودشون دلیلیش رو گرفتن خب چرا خودشون متشر نمیکنن؟!
    • DE ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
      2 0
      پزشکیان بعنوان سخنگوی اصلاحطلبان باید پاسخ دهد که : ۴/۸ میلیارد دلار گم شده بعد از برجام کجاست ؟ کی هدیه اش کرده؟ به کی هدیه کرده اند؟ کی مانع افشای آن بوده؟ کی مانع برگرداندنش به بیت المال بوده؟ با فرافکنی پزشکیان غارت بیت المال توسط افساد طلبان فراموش نمی شود.
    • DE ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
      1 0
      مهر علیزاده از هلند دکترا ندارد و بابت ادعای دروغ داشتن مدرک دکترا و فریب دادن مردم باید محاکمه و مجازات شود.
  • DE ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    52 3
    تا جریان مخرب و خائن و نفوذی اصلاح طلبان بطور کامل از صحنه تصمیم گیری کشور کنار زده نشه محاله امور سامان بگیره و مشکلات حل بشه
    • منصور US ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
      4 6
      سامان گیری امور رااز۸۴تا ۹۲ که چه بر سر کشور آوردین در ضمن امور فقط زمانی سامان میگیرد که هر دو جناح دست از سر مردم بردارند وکسانی که وارد در کشور داری ومدیریت کشور هستند وارد صحنه شوند وگرنه در بر همان پاشنه خواهد چرخید
    • SE ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
      8 1
      اصحالطلبان می پندارند که کسانی که معمولا به ایشان رای میدهند مشتی بی مغز هستند که فقط عاشق اصحالات هستند و بدون توجه به عملکرد اصحالات همواره به به این جماعت بی لیاقت رانت خوار و یرانگر رای خواهند داد.
    • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
      5 0
      هیچ وقت کنار زده نخواهند شد، چون منافق مدام رنگ عوض میکند!!
    • IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
      0 3
      امور فقط زمانی سامان میگیرد که هر دو جناح دست از سر مردم بردارند/ جواب / در هر جناحی ادمهای خوب است و ادمهای متوسط هم هست . و شاید بد هم باشد . اصول گرا و اصلاح طلب سرمایه های مدیریتی کشور هستند . اما باید کنترل شوند . و این نابسامانی ها هم بیشتر بخاطر عدم کنترل است و از طرفی متاسفانه شخصیتهای ارشادی هم فعالیتشان کم شده و مردم را ارشاد نمی کنند. /جناب اقای رئیسی چون بخاطر موقعیت شغلی داخل جناح ها نبوده اند ذهنشان مستقل عمل می کند و از دریچه حساسیتهای حزبی به اطراف نگاه نمی کنند . تمامی افراد کارامد چه اصول گرا و چه اصلاح طلب را جذب می کنند .
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    5 3
    تا جریان مخرب و خائن و نفوذی اصلاح طلبان بطور کامل از صحنه تصمیم گیری کشور کنار زده نشه محاله امور سامان بگیره و مشکلات حل بشه./جواب /تو که اون طرف دنیا هستی . چکار به ایران داری . ما رییسی را انتخاب می کنیم تا کسی را حذف نکند . رییسی از تبار علمای اصیل است .
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    7 9
    شما چشم دیدن یک آدم درست و سالم را ندارید
    • DE ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
      3 0
      اصلاح طلبان اقتصاد کشور و معیشت مردم را با برجام دستنوشته رژیم صهیونیستی نابود کردند و تلفات کرونا را افزایش دادند باید از سیاست کناره گیری نمایند و بابت ایجاد مشکلات معیشتی برای مردم و داغدار کردن خانواده های زیادی از مردم کشورمان باید رسما از مردم عذر خواهی کنند. قوه قضائیه برای محاکمه مقصران خسارت به معیشت و سلامت مردم کشورمان باید اقدام کند.
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    1 1
    با امدن رییسی بازار بد دهنی و تخریب و توهین بر چیده می شود مشرقی ها و مغربی ها شغل جایگزین پیدا کنند . یه شغل پاک توی فضای مجازی ...می شود اموزش آنلاین گذاشت . همه شغلهای کثیف با اومدن رییسی جمع می شوند . من قول می دهم . رییسی گفت گشت ارشاد برای مسوولین می گذارم . من باور کردم .و بجای او قسم می خورم.
    • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
      2 0
      رییسی بیاد ریشه بیکاری را میکند گرونی از بین میرود آرامش و ثبات به بازار می‌آید
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    4 16
    هم اصولگرایان هم اصلاح طلبان دارند به اجماع روی رضایی نزدیک میشن
    • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
      1 2
      محسن رضایی خودشم میدونه مثل دفعات قبل کمتر از ۵۰۰ هزار تا رأی داره
    • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
      8 0
      اشراف از جناب رییسی به شدت هراس دارند مثل درباری ها ناصرالدین شاه که امیر کبیر را ترور کردند هر کاری می کنند که او نیاید خصوصا بانک ها و مدیران چون با روی کار امدن ایشان فاتحه بریز و بپاش های بی حساب کتاب شان خوانده است از پست و جاه بگیر تا کاخ های باستی هلیز و ماشین و سفرهای تفریحی شان به کشورهای اروپایی
    • DE ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
      5 0
      ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹ هم اصولگرایان هم اصلاح طلبان دارند به اجماع روی رضایی نزدیک میشن// حالا دیگه منافقین در کمال خریت و بی عقلی مانند همین 40 سال باز دارند در جامعه اختلاف می اندازند . مزدور مزور اصولگرایان با احترام کامل به محسن رضایی در جایی که هست به هیچ عنوان به او رای نمیدهند .نامزد همه اصولگرایان جناب رییسی هستند که بارها و بارها اعلام کرده اند . انشا الله بزودی طومار اصلاح طلبان فاسد و رانتخوار غربگدا را جناب رییسی با کمک همه مردم انقلابی ایران و دیگر نامزدهای انقلابی برای همیشه در هم خواهد پیچید.
  • ناشناس IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    2 13
    سلام آقای مشرق نیوز که مردی این مطلب را بگذار ...... دنبال پاچه خوارید
    • DE ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
      0 0
      پزشکیان تازه باسواده اصلاح طلبان بود که معلوم شد سواد درست حسابی هم نداره اگر داشت نمی گفت برجام را نخوانده تائید و تصویب کرده.. تیم مذاکره کننده دارای تعداد زیادی جاسوس (دری اصفهانی، شعبانی، موسویان، ...) بوده ، و این تیم مذاکره کننده و ظریف و عراقچی ثابت کرده اند که خدمت به نظام و مذاکره را بلد نبوده و نیستند و برای لغو ""یوترن"" و ""ایسا"" و "" کاتسا"" اصلاً در مذاکرات اقدامی نکرده اند. مجلس باید برای جلوگیری از ایجاد خسارات بیشتر اجازه مذاکره بعدی را از تیم مذاکره سلب کند تا بیشتر از این به مردم و کشور در مذاکرات وین خسارت نزنند.
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    13 19
    روزنامه درپیت و مزخرفی هستی مشرق نیوز.مثل آدم حرف بزن و مطلب بنویس سراسر نوشته هات پر از بغض و کینه هست .من برای اینکه مطالب رو از منابع متنوع بگیرم میام یک سری بهت می زنم.رعایت کن ارزش داشته باش وقتمو بهت بدم
    • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
      7 2
      مشرق علمی می نویسه. خیانتم خیانته. اسم دیگه ای داری پیشنهاد بده!
    • محمدایوب IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
      4 0
      مرد تا سخن نگفته باشد عیب و هنرش نهفته باشد. تو که فرق روزنامه رو با سایت خبری نمی فهمی. آدم چی بگه.
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    8 2
    بابا طرف داره داد میزه ایهاالناس دلیل رد صلاحیت منو شفاف به مردم اعلام کنید اونوقت شورای نگهبان میگه به خودش گفتیم اگه اعلان عمومی کنیم آبروش میره. اقای شورای نگهبان اگه واقعا دلایلت محکمه اعلام کن با ژست دایه مهربانتر از مادر نگران آبروی افراد هم نباش. از چی واهمه داری؟؟؟
    • IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
      1 1
      قومیت گراست اقا قومییییییییت گرا این دیگه حداقلشه که مثل روز روشنه
  • وحید/لطفا درج نکنید IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    3 0
    دست آموزان غرب،عقاید ماکیاولیستی پوپر را که به غلط اصل عدم قطعیت معرفی شده را سر لوحه کار خود قرار دادند.در جامعه منحط غربی عاقل کسیست که مثل کارل یونگ چیزی را که نمیداند مودبانه اقرار کند نمیدانم،بر عقاید ماکیاولیستی(نفاق)نامگذاری شیک مثل عدم قطعیت یا منطق فازی(fuzzy)انسان را به بیراهه میبرد و عاقلانه نیست،احتمال این را بدهند که ادراک آنها کامل نیست و تابع هوای نفسشان است،یعنی در ناخودآگاه خود،آنچه را علاقه دارند میبینند و آنچه را علاقه ندارند نمیبینند و نمیفهمند.(دلیل تکه تکه شدن علوم فتنه یهود در تکه تکه کردن امت واحد است)
    • IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
      0 2
      دست آموزان غرب،عقاید ماکیاولیستی/ جواب / این اسمان و ریسمان به هم بافتنها چیه ؟ اصل عدم قطیت چه ربطی به اصلاح طلبی داره . اصطلاح طلبی یک ارزش اسلامی است .إِنَّ اَلَّذِينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا اَلصّٰالِحٰاتِ سَيَجْعَلُ لَهُمُ اَلرَّحْمٰنُ وُدًّا
    • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
      1 0
      ماکیاولی در کتاب شهریار می گوید یک نفر را کنار خودت نگه دار اگر برنامه هایت به خوبی پیش نرفت گناهش را سر ان یک نفر بینداز و او را اعدام کن ./ خوشبختانه مردم ما بخاطر روحیه دینی که دارند این طور نیستند . که مشکلات کارهای خودشان را گردن دیگران بیندازند. اقای رئیسی گفت من مسئول تمام کارهایی هستم که در طول دوران زندگی در هر قسمت که بودم و به همان اندازه که اختیار داشتم .
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    1 3
    ولی پزشکیان رای داشت این دو نفر ندارن
  • سوخته IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    5 0
    انشاالله با دولت جدید این ارضل در هر مدیریت کلان وخرد باید حذف شوند اینها پیمانه خیانت و دزدی شان پور شده . اصلاحات - کارگزاران - بعضی از اصولگراها
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    3 2
    آقای پزشکیان آیه این است - الا تطغو فی المیزان در میزان طغیان نکنید - میزان ترازوی شورای نگهبان تورا کشیده اند اندازه ات با معیارسنجهای شورای نگهبان نتوانسته تورا متناسب با تراز ملت ایران نمایش بدهد - حالا تو بر میزان طغیان نکین و نباید طاغی باشی و الا و یاغی شناخته می شوی
  • امیرو IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    5 0
    آقای پزشکیان شما زیر ضربات اعمال ناجوانمردانه خودتان قرار گرفته اید شک نکید زمان نابودی افساد طلبها فرا رسیده. بیایید قبل از آنکه فرشته مرگ جانتان را بستاند توبه کنید.
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    0 1
    آره خب
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    5 1
    به مهر علی زاده و همتی و رضایی رای ندهید
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    2 10
    ما ترک ها طرفدار پزشکیان بودیم
  • علی IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    3 2
    این بنده خدا کجا ادعای چشم برزخی کرد داره معنای آیات سوره الرحمن رو میگه : الشَّمْسُ وَالْقَمَرُ بِحُسْبَانٍ وَالنَّجْمُ وَالشَّجَرُ يَسْجُدَانِ وَالسَّمَاءَ رَفَعَهَا وَوَضَعَ الْمِيزَانَ أَلَّا تَطْغَوْا فِي الْمِيزَانِ یا خیلی بی سوادید یا اینکه از روی بغض مطلب می نویسید
  • حامد IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    6 1
    آیت الله پزشکیان. حاج آقای پزشکیان از شما سوالی دارم. شما در هشت سال گذشته که این دولت چنین مردم را بیچاره کرده است چرا از این دولت کامل حمایت کردید و در برابر ظلم به جوان ها، تحصیل کرده ها، کارگران، معلمان، و بسیاری از اقشار محروم و عادی جامعه سکوت کردید؟ آیا در قرآن چیزی در مورد اینها گفته نشده است؟
  • سید حمزه ح IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    2 1
    سلام مشرق. من با اقای پزشکیان در بسیاری موارد همداستان نیستم. اما آیات مورد اشاره ایشان در سوره الرحمن همینطور است که گفته اند. تعبیر "یقظه‌های عرفانی" درست نیست. وَالسَّمَاءَ رَفَعَهَا وَوَضَعَ الْمِيزَانَ ﴿۷﴾ و آسمان را برافراشت و ترازو را گذاشت (۷) أَلَّا تَطْغَوْا فِي الْمِيزَانِ ﴿۸﴾ تا مبادا از اندازه درگذريد (۸) وَأَقِيمُوا الْوَزْنَ بِالْقِسْطِ وَلَا تُخْسِرُوا الْمِيزَانَ ﴿۹﴾ و وزن را به انصاف برپا داريد و در سنجش مكاهيد (۹)
  • MD ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    7 3
    پزشکیان واقعا درک و فهمش پائینه یا خودش رو به اون راه زده که حرفهای رهبر رو در مورد شورای نگهبان فرض کرده، در حالیکه مد نظر رهبر کم لطفی هایی از اطراف به افراد تایید صلاحیت نشده بود. خب طبق قوانین شورای نگهبان، دلایل رد صلاحیت در صورت درخواست کاندیدا می تواند علنی و اعلام شود.
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    0 3
    تامین مایحتاج مردم و خارج شدن از این وضع بدون رفع تحریم هم ممکنه/جواب/ ببگو یید چطوری ؟ امریکا گفته کشورها میان من و ایران یکی را انتخاب کنند . حلا چطوری می خواهید با کشورها ارتباط بر قرار کنید ./ لطفا راهکارهایتان را برای تنویر افکار عمومی بگویید . راه حل : یک - رابطه با کشور های متخاصم با امریکا . دو - پنهانکاری سه - فعال کردن صنایع غیر وابسته به خارج . چهار ..... پنج ......
  • سید روح اله IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    4 0
    متاسفانه و باز هم متاسفانه هر چه به آخرالزمان نزدیک میشویم احادیث و نشانه های آخرالزمان خودشان را صریح تر نشان میدهند. و خداوند با پرهیزکاران است
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    3 0
    مردم عزیز تنها چیزی که کمک کننده است و کشور و جامعه را پیش می برد . دینداری است . دین خالص . پیروی از علی .ع صداقت در گفتار . امانت داری - عفت کلام . عفت دامن . احترام به دیگران . دوری از تند روی و کند روی . ما قبل از اینکه بخواهیم دیگران را نجات دهیم باید خودمان را نحات دهیم . هدف وسیله را توجیه نمی کند . برای رسیدن به هدف خوب باید از وسیله خوب هم استفاده کرد . مطمئن باشید کشور با توهین کردن به دیگران پیشرفت نمی کند . حتی به ادمهای بد نمی شود توهین کرد . افراد را با هم جمع نبندیم . در هر قشر و گروهی ادمهای خوب و بد هست . موفق باشید . به جناب اقای رئیسی رای بدهید .تا مطمئن باشید گناه نکرده اید .
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    0 1
    مشرق نیوز باعث شد من بروم و سخنرانی پزشکیان در مجلس را گوش بدهم . یک سخنرانی عادی بود . چرا بزرگش می کنید .
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    2 3
    اشراف از جناب رییسی به شدت هراس دارند/جواب / تو باید از رئیسی بترسی رئیسی کاری به اشراف ندارد . ثروتمند اگر ثروتش را از راه حلال بدست اورده باشد محترم است و می تواند به عنوان بازوی اقتصادی کشور عمل کند . ثروتمندان و سرمایه داران محترم هستند .حضرت خدیجه از بزرگترین اشراف عرب بود و از ثروتش در پیشبرد دین استفاده کرد .حضرت سکینه از اشراف عرب بود و در خانه اش بسته نمی شد و مردم ناشناس می امدند و غذا می خوردند. محمد حنفیه در خارج از مکه خیمه گاه برپا کرده بود و از مردم پذیرایی می کرد .مطمئن باشید سرمایه داران و اشراف در دولت رئیسی جایگاه محترمانه ای دارند و از ثروت انها در پیشبر کشور کمک گرفته می شود .نه تنها ثروتمندان ایرانی داخل ایران بلکه ثروتمندان ایرانی خارج را هم جذب می کند
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    0 0
    مشرق علمی می نویسه. خیانتم خیانته. اسم دیگه ای داری پیشنهاد بده!/جواب / من سخنرانی اقای پزشکیان را کامل گوش کردم این فرمایش شما داخلش نبود . لطفا مجددا کنترل کنید . فیلم ان کامل موجود است .
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    3 2
    من سر سوزنی گرایش حزبی ندارم . با خیلی از بزرگان کشور و علمای دین رابطه داشته ام و در سطح استان و کشور پست مدیریتی داشتم . به تمامی کائنات قسم می خورم در میان سیاستمداران کشور چه انها که ثبت نام کردند و چه انها که نکردند رئیسی از همه اصلح است
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    2 2
    اگر کسی از شما عزیزان در باره اصلح بودن جناب ایه الله رئیسی شک و یا سئوالی دارد مطرح کند . تا در حد وسع خود جوابش را بدهم .
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    2 2
    رئیسی با اشاره به جایگاه ژئوپلتیک ایران، گفت: دسترسی‌های کشور به دریا‌ها و همسایگی با ۱۵ کشور و جایگاه آن در منطقه، وضعیت آب و هوا، محصولات مختلف، معادن و ثروت‌های عظیمی که خداوند به کشور مرحمت کرده و از همه مهمتر منابع انسانی کارآمد، همه مولفه‌های قدرت هستند که اگر درست مورد بهره‌مندی قرار گیرند به قدرت ملی تبدیل می‌شوند.
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    3 1
    نقشه راه اقتصادی چهارساله رئیسی، از تأمین مایحتاج اساسی مردم و ایجاد صندوق ثبات سرمایه‌گذاری بورس برای نجات سرمایه‌های مردم تا پیش از نوروز سال 1401 آغاز می‌شود.
  • ممقانی IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    0 0
    سوال از سایت مشرق در این مورد اینکه شاید و احتمالا چون حمایت علنی نمی کنند و نخواهند کرد این در فاصله گرفتن کاندید خودشان همتی و مهرعلیزاده از اصلاح طلبان و دولت می تواند موثر باشد و رای آنها افزایش یابد و شاید با حمایت علنی و کارنامه بد شان به ضرر کاندیداهاست چون برای آنها نتیجه مهم هست به نظر شما این تحلیل درست هست و آیا در شب آخر اینها همگی باز هم تکرار خواهند کرد خیلی ممنون می شوم اگر جواب اش را بدهید
  • DE ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    0 0
    مدیریت ضعیف اصلاح طلبان هم حزبی پزشکیان، در ایجاد ممنوعیت سفر به شهرهای دیگر باعث شده تا از فروردین تلفات مردم از کرونا در دوران مسئولیت اصلاح طلبان افزایش داشته باشد. اصلاح طلبان قصدشان خدمت بمردم نیست و فقط بمردم لطمه می زنند. اینها لایق نیستند و فقط فتنه بر علیه مردم و کشور براه می اندازند و بمردم ضرر میزنند..
  • IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
    3 0
    آقای پزشکیان هر صحبتی داری حضوری به شورای نگهبان مراجعه کن، حق نداری از تریبون مجلس کار شخصی پیگیری کنی،
  • DE ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
    2 0
    پزشکیان : روزی در حال شنیدن آیات قرآن بودم که متوجه شدم تمام زمین و آسمان و خورشید برای این است که ما اصلاح طلبها در ایران پادشاهی کنیم و کسی هم بهمون اعتراض نکنه. غرب و خصم ودوز و کلک در کارند - جوونهای مملکت و نخبه ها بیکارند. همه پست های پولساز نجومی هم در دست- سه دهه خوردید و بردید و حالا گشتید مست.
  • ایلیا IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
    2 0
    والا به خدا تو کشوری که از اصول بنیادینش استکبار ستیزی بوده..جریان اصلاحات خیلی میدون داشته که تا الانم به هر قیمتی، تاکید میکنم به هر قیمتی میخواد ایران رو به آمریکا وصل کنه..‌‌‌‌بعد با جنگ روانی و فرار به جلو مظلوم نمایی میکنن...واقعا چیزی مونده واسه تحقیر و بدبختی مردم که این جریان انجام نداده باشه....#نه به ذلت و جنگ روانی کثیف
    • IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
      0 0
      خودت فهمیدی چی گفتی ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس