کره شمالی: اسرائیل غزه را به «قربانگاه انسان‌ها» تبدیل کرده است

وزارت خارجه کره شمالی با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی، تأکید کرد که اسرائیل غزه را به قربانگاه انسان‌ها به ویژه کودکان تبدیل کرده است.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه کره شمالی با صدور بیانیه‌ای به تجاوزات ۱۲ روزه اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه واکنش نشان داد.

بنا بر گزارش نشریه «نیوزویک»، وزارت خارجه کره شمالی با انتقاد شدید از اقدام اسرائیل در کشتار کودکان فلسطینی اعلام کرد: «جنایت هولناک اسرائیل در کشتن کودکانی که همچون جوانه‌ای بودند که شکوفا نشده بودند، یک معضل جدی برای آینده بشریت و جنایت علیه بشریت به حساب می‌آید».

در ادامه این بیانیه، وزارت خارجه کره شمالی در توصیف بزرگی جنایت اخیر رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان آمده است: «اغراق نیست اگر بگوییم که کل نوار غزه به یک قربانگاه عظیم انسانی و مکانی برای قتل عام کودکان تبدیل شده است و درست به محض پایان بمباران‌ها [ نخست‌وزیر اسرائیل بنیامین] نتانیاهو و مقام‌های اسرائیلی تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا جنایت خود در کشتن حتی کودکان را پنهان و مخفی کنند».

بیشتر بخوانید

سئول: رزمایش با آمریکا نباید به تشدید تنش در شبه جزیره کره منجر شود

طبق این گزارش، وزارت خارجه کره شمالی با تأکید بر این که جنایات صهیونیست‌ها در جامعه جهانی نیز محکوم شده، ادامه داد: «رسانه‌های خبری بین‌المللی نیز به شدت اسرائیل را برای ادامه قتل‌عام کودکان محکوم می‌کند و از اسرائیل به عنوان مقصر اخراج فلسطینیان، توسعه غیرقانونی شهرک‌ها و پاشیدن بذر نفرت از طریق سرکوب مراسمات آرام مذهبی‌ آن‌ها (فلسطینیان) یاد می‌کنند».

درگیری رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطین از روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تعرض‌ها در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد تا روز جمعه (31 اردیبهشت ماه) ادامه داشت.

ژیم صهیونیستی در غالب حملات خود با هجوم به مناطق مسکونی، زنان و کودکان فلسطینی را به خاک و خون کشید که گروه‌های مقاومت فلسطین در پاسخ به این جنایت‌ها مواضع این رژیم را هدف حمله گسترده راکتی قرار دادند و سامانه گنبد آهنین در رهگیری بسیاری از آن‌ها ناموفق عمل کرد.

طبق جدیدترین آمار وزارت بهداشت غزه، از مجموع شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه، ۶۶ نفر کودک و ۳۹ زن بوده‌اند و شمار مجروحان این جنگ نیز به حدود ۲ هزار نفر رسیده است.

در جریان جنگ ۱۲ روزه، تظاهرات حمایتی از مردم فلسطین در بسیاری از کشورهای جهان برگزار شد و برخی شهرهای آمریکا و کشورهای غربی حامی رژیم صهیونیستی هم شاهد حمایت از فلسطینیان بوده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
    6 3
    آفرین، الهی درد و بلاش بخوره تو سر غربگدایان داخلی
  • IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    1 1
    خاک بر سرت زشت کلام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس