کد خبر 1228264
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۳
برکت

کارشناس بازار سرمایه درباره وضعیت سهم‌های گروه‌های مختلف در بازار توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش سرویس بورس مشرق، سهم‌هایی از جمله سهم‌های گروه‌های فلزات اساسی، فرآورده‌های نفتی، بانکی و خودرویی که جزو سهام شاخص‌ساز محصوب می‌شوند، در حال حاضر در وضعیت ارزنده‌ای قرار دارند؛ به نحوی که بسیاری از کارشناسان عقیده دارند این سهم‌ها قیمت‌های پایین‌تر از ارزش واقعی خود دارند و با توجه به نرخ دلار، می‌توانند آینده‌ای درخشان داشته باشند.

دارویی‌ها اگر افزایش نرخ بگیرند خوب خواهند بود، ولی نماد «دتماد» به نظر می‌رسد که از وضعیت بهتری برخوردار باشد و «برکت» تحت‌الشعاع اخبار واکسن کرونا احتمالا همچنان مورد توجه خواهد ماند

برای داشتن یک سرمایه‌گذاری موفق با کسب بیشترین بازدهی و به حداقل رساندن ضرر و کاهش ریسک به کمترین میزان خود در بازار بورس، نیازمند کسب دانش و مهارت و همچنین کسب اطلاعات درباره برخی از پارامترها هستیم. لازم است به اطلاعاتی همچون حجم و ارزش معاملات، تغییرات نرخ ارز و قیمت‌های جهانی، میزان ورود و خروج سهاداران حقیقی و حقوقی از سهام، شناخت سهم‌های بزرگ و بنیادی، شناخت شرکت‌های بزرگ بورسی، پارامترهایی که روزانه تحت تاثیر معاملات قرار دارند و … دست پیدا کنیم.

شاخص کل بورس تحث تأثیر و تغییرات سهام شاخص‌ساز و بزرگ و همچنین متناسب با روند نزولی یا صعودی این سهم‌ها، افت و صعودهای قابل ملاحظه‌ای را تجربه می‌کند.

مهدی قلی‌پور، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با وضعیت فعلی سهام شاخص‌ساز بورس اظهار کرد: P/E تحلیلی سهام که منتشر نمی‌شود و در هر صنعت نیز سهام P/Eهای مختلفی دارند، ولی در صنعت خودرو شرکت‌های بزرگ فعلا به سود مثبت بعد از پوشش زیان‌های انباشته نخواهند رسید و از این نظر ریسک بسیاری دارند؛ البته، «خدیزل» و «خبهمن» وضعیت بهتری دارند.

وی در ادامه تصریح کرد: با این حال، شرکت‌ها در صنایع با هم حرکت می‌کنند و در صنعت فلزات اساسی، فولاد و مس P/E تحلیلی خیلی خوبی دارند و در صنعت محصولات فلزی، «فسپا» کمترین P/E تحلیلی را دارند، شرکت‌های فعال در صنعت شیمیایی بسیار متنوع هستند، ولی جم «پیلن» و «شغدیر» به نظر وضعیت خوبی دارند، سایر شرکت‌های بزرگ مثل «خارک»، «شپدیس»، «مارون» در حد متوسط بازار خواهند بود.

این کارشناس بازار سرمایه درباره سهام دارویی بازار سهام مطرح کرد: دارویی‌ها اگر افزایش نرخ بگیرند خوب خواهند بود، ولی نماد «دتماد» به نظر می‌رسد که از وضعیت بهتری برخوردار باشد و «برکت» تحت‌الشعاع اخبار واکسن کرونا احتمالا همچنان مورد توجه خواهد ماند این سهم با توجه به تولید واکسن ، سهمی ارزنده و پرتقاضا است.

قلی‌پور با اشاره به اینکه روند کل بازار اولویت بالاتری نسبت به صنایع و تک سهم‌ها دارد، گفت: در کل روند بازار را با رشدی آهسته پیش‌بینی می‌کنم که احتمالا تا یک ماه آینده از سپرده بانکی یا اوراق و فیکس اینکام بازده بیشتری خواهد داشت و البته، رقابتی تنگاتنگ خواهد بود و انتظار شکست پرقدرت این بازارها توسط بورس بعید است بنابراین، پرتفوی متنوع از این شرکت‌ها، احتمالا بهتر از سایر بازارها بازدهی خواهد داد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: وضعیت سهام گروه‌هایی مانند فلزات اساسی، فرآورده‌های نفتی، بانکی، دارویی و سیمانی در روزهای آینده بازار نوسانی خواهد بود و شاهد روزهایی مثبت و روزهایی منفی در آن‌ها خواهیم بود، اما روزهای مثبت این سهم‌ها به احتمال زیاد بیشتر از روزهای منفی آن‌هاست.

منبع:بازار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۱
    0 0
    قرار نیست فروش دارو در بورس قیمت گذاری و بالا برود و دلالی کنید روی سلامت مردم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس