کد خبر 1228187
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۳
پلیس

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت با بیان اینکه‌برای پلیس فرقی ندارد که‌ مالباخته چه کسی بوده و دارای چه موقعیت اجتماعی باشد، گفت‌: خانه«خانم بازیگر» فاقد کمترین تجهیزات و امکانات امنیتی بود.

به گزارش مشرق، فیلم سرقت از منزل آزیتا ترکاشوند، خانم بازیگر چند روزی است که در شبکه‌های مجازی دست به دست می شود.

سرهنگ موقوفه‌ای، رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ در واکنش به این موضوع اظهار داشت: زمانی که خبر وقوع حادثه‌ای به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام شود، هیچ سوالی مبنی بر اینکه حادثه‌دیده یا مالباخته کیست و دارای چه موقعیت اجتماعی است مطرح نمی‌شود چرا که تمام مردم از نظر پلیس یکسان هستند و به تمام پرونده‌ها نیز به طور یکسان رسیدگی می‌شود.

وی گفت:گاهی در برخی پرونده‌ها که متعلق به افراد شناخته شده یا اصطلاحا سلبریتی است ما شاهد این موضوع هستیم که جزئیات حادثه از سوی خود این افراد اطلاع رسانی می‌شود و همین موضوع نیز به سبب شهرت فرد مورد توجه قرار می‌گیرد به عنوان مثال در ماجرای سرقت اخیر از خانه یک بازیگر در محله نیاوران رسیدگی به پرونده این سرقت نیز همچون دیگر سرقت ها در دستورکار قرار گرفت و از سوی همکاران من در مجموعه پلیس در دستور کار هم قرار دارد.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت تصریح کرد:پلیس در هیچ یک از موارد هویت مالباخته یا شاکی را اعلام نمی‌کند اما حالا که ایشان خودشان دست به اعلام این موضوع زده‌اند خوب است که همین موضوع بهانه‌ای شود تا ما از ظرفیت هنرمندان، ورزشکاران و چهره‌های ساخته شده برای ارتقا امنیت و ایمنی کمک بگیریم.

وی افزود: متاسفانه خانه این خانم بازیگر، فاقد کمترین تجهیزات و امکانات تامین امنیت بود، پنجره‌ها در طبقه اول بدون حفاظ بوده و ساختار ومعماری بالکن نیز به گونه‌ای بود که عملا تبدیل به یک پلکان برای سارقان شده بود؛ یکسری موارد ممکن است مربوط به معماری باشد، اما موارد بسیاری از جمله ارتقا امنیت خانه باید از سوی خود صاحبخانه مورد توجه قرار بگیرد که اینگونه نبود.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت اظهار داشت:پلیس قطعا به وظیفه خود در مورد رسیدگی به این پرونده همچون دیگر پرونده ها عمل خواهد کرد اما باید بدانیم که جرائم از سرقت گرفته تا موارد دیگر یک بعدی نیستند و باید چندین عامل دست به دست هم بدهند.

وی افزود:من به این بازیگر کشورمان پیشنهاد می‌دهم حالا که مردم را در جریان سرقت از خانه شان قرار داده، موارد ایمنی و ضعف های ایمنی خانه را نیز بیان کند تا شاید مردم با کمک از این موارد توجه بیشتری به ایمنی منازلشان داشته باشند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
    9 0
    این که پلیس زحمت کش است قبول ولی اینکه ابراز می کنند همه برایشان یکسانند، قبول ندارم ، حداقل برای من و خانواده ام اینطور نبوده .
  • IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
    6 0
    حتما مستاجر است و کاری به امنیت خانه نداشته
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
    1 1
    نانو سلبريتي هستند ايشان ؟ ناشناسند
  • IR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
    0 0
    برای اینکه نه تنها وقتی منزل نیستید سارقین نتوانند وارد شوند بلکه وقتی در حال استراحت، تماشای تلویزیون یا حتی استحمام هم هستید سارقین خشن نتوانند وارد شوند و با تهدید و کتک رمز گاوصندوق را بگیرند یا جای اموال ارزشمندتون را بفهمند کافیه یک قفل ضد دیلم روی درب نصب کنید که بدون هیچ بهانه و اما و اگری قابل باز یا تخریب کردن نیست و همچنین حفاظ ضد دیلم هم مقابل بالکن و پنجرها نصب کنید که حداقل تو خونه در امنیت و آرامش کامل زندگی کنید
  • عقیقی IR ۰۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
    0 0
    سلامعلیکم به نظرم کسی ار فوری مشکلش را رسانه ایی کرد راحتر جواب میگیرد و اقایان انگار چون بازتاب عمومی درست شده سریعتر رسیدگی میکنن وسارقین را دستگیر میکنن اما ما که مالباخته عید 99 بودیم هنوز سرکاریم!!!!
  • IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
    0 0
    اگر سرقت از مردم عادی بود رئیس پلیس پیشگیری پایتخت اونو پیگیری می کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس