کد خبر 1228148
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۲
آلمان

وزیر خارجه آلمان بدون اشاره به آنچه نیاز است از سوی آمریکا برای به نتیجه رسیدن گفت‌وگوهای وین انجام شود، از ایران خواست به تلاش‌های دیپلماتیک برای احیای برجام سرعت ببخشد.

به گزارش مشرق، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان امروز (دوشنبه) بدون اشاره به ضرورت پایبندی طرف‌های غربی به تعهداتشان در برجام از ایران خواست تلاش‌های دیپلماتیک خود برای احیای توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ را سرعت ببخشد.

به گزارش روزنامه «ینی شفق» ترکیه، او در سخنرانی خود در کنفرانس سالیانه سفرای آلمان در برلین گفت: «اکنون امیدواریم ایران به سرعت اراده سیاسی لازم را برای حرکت دادن این مذاکرات به سوی خط پایان به کار گیرد.»

پیشتر «ماریا آدِبار» سخنگوی وزارت خارجه آلمان ضمن اشاره به پیشرفت مناسب مذاکرات وین، گفت مسائل مهم هنوز برطرف نشده‌اند.

آدبار طی نشست خبری روزانه در برلین توضیح داد: «در کل، می‌توان گفت که وضعیت در وین به خوبی پیش می‌رود اما در حوزه‌های مهم بسیاری، سوالاتی وجود دارد که باید شفاف‌سازی شوند واینکه آن سوالات مهم هستند».

وی با بیان اینکه «مباحثات بسیار بسیار فشرده‌ای» در وین با تمرکز روی «موانع مهم و تعیین‌کننده» در حال انجام‌ شدن است، گفت: «هر دو طرف (ایران و آمریکا) باید به نوبه خود گام‌هایی را درخصوص فعالیت‌های هسته‌ای و برداشتن تحریم‌ها انجام دهند تا توافق احیا شود».

در حال حاضر، دولت آمریکا به ریاست «جو بایدن» مدعی است در تلاش است از طریق مذاکرات جاری در شهر وین زمینه‌های بازگشت کشورش به برجام را فراهم کند. از جمله مهم‌ترین موانع در این مذاکرات حل و فصل اختلافات بر سر تحریم‌هایی است که آمریکا برای پایبند شدن به برجام بایستی رفع کند. مقام‌های دولت جو بایدن بارها به صراحت به شکست سیاست فشار حداکثری اعتراف کرده‌اند اما تاکنون از انجام اقداماتی که برای بازگشت به این توافق لازم هستند سرباز زده‌اند و برگزاری پنج دور مذاکرات فشرده برای احیای برجام تاکنون به نتیجه نرسیده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
    7 0
    گمشو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس