پیروزی مقاومت فلسطین در مبارزه با آپارتاید رژیم صهیونیستی

پایگاه الجزیره در گزارشی به موفقیت مقاومت فلسطین در جنگ اخیر غزه پرداخته است.

به گزارش مشرق، بسیاری از حامیان رژیم صهیونیستی سعی دارند اقدامات این رژیم در حمله به مردم غزه را کوچک نشان دهند و به همین دلیل تلاش می کنند بگویند که این جنگ، جنگی دو طرفه بوده و هر دو طرف به یکدیگر حمله می‌کرده اند.

به گزارش الجزیره، آن‌ها این واقعیت را رد می‌کنند که این یک پروژه استعمار و آپارتاید است و ملت فلسطین در برابر آن مقاومت می‌کند.

آن‌ها همچنین همه مواضع اخلاقی مردم فلسطین را نادیده می‌گیرند: اینکه فلسطینی‌ها بومی این سرزمین هستند.

قوانین بین المللی وجود دارند که از فلسطینی‌ها پشتیبانی می‌کند؛ فلسطینی‌ها همچنین از سطح بالای اخلاقی برخوردار هستند و به طور فزاینده‌ای از جامعه مدنی بین المللی و دیگران حمایت می‌کنند.

آن صداهای لیبرال که مقاومت فلسطینیان را در آخرین تقابل با رژیم صهیونیستی محکوم کرده اند، ضد واقعیت عمل می کنند.

آن‌ها نمی‌توانند ببینند که فلسطینی‌ها می‌توانند عامل تغییر در حال و آینده خود باشند. آن‌ها از نظر ایدئولوژیکی قادر به تصدیق فلسطین نیستند، زیرا از احترام به خواست مردم امتناع می‌ورزند، همانطور که در حمایت‌های مردمی از مقاومت در اشکال مختلف آن در غزه، کرانه باختری و مناطقی که رژیم صهیونیستی در زمان ایجاد این رژیم در سال ۱۹۴۸ اشغال کرده است ابراز می‌شده است.

آن‌ها همچنین قادر به دیدن پیروزی فلسطین بر آپارتاید رژیم صهیونیستی در حوادث اخیر نیستند.

آن‌ها در کنار طبقه فاشیست و حاکم صهیونیستی قرار دارند که معتقدند پیروز شده اند، زیرا تعداد زیادی فلسطینی را به قتل رسانده اند: ۲۵۳ فلسطینی از جمله ۶۶ کودک، ۳۹ زن و ۱۷ سالمند.

با این حال، هیچ یک از به اصطلاح اهداف جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، یعنی پایان دادن به شلیک موشک از غزه و از بین بردن تونل‌های مورد استفاده توسط مبارزان مقاومت و پنهان کردن هر نوع وحدت بین قدس و غزه، محقق نشده است.

موشک‌ها هنوز در حال شلیک هستند و جنبش مقاومت به اندازه کافی قوی است که می‌تواند به درخواست دعوت ساکنان شیخ جراح که با پاک سازی قومی قریب الوقوع رژیم صهیونیستی روبرو هستند، پاسخ دهد.

یک خلبان ناامید صهیونیست، که غزه را بمباران کرد در مصاحبه با کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی، گفت «من با این احساس که تخریب برج‌ها راهی برای تخلیه ناامیدی از آنچه برای ما اتفاق می‌افتد است و جلوگیری از موفقیت گروه‌های غزه در حمله به ما، برای انجام حملات هوایی به مأموریت رفتم؛ ما نتوانستیم جلوی شلیک موشک را بگیریم و به فرماندهی این گروه‌ها آسیب برسانیم، بنابراین برج‌ها را تخریب کردیم.»

اما مهمتر از همه، جنگ سال ۲۰۲۱ علیه غزه افسانه‌هایی را که رژیم صهیونیستی برای دهه‌ها از آن سخن به میان می‌آورد، از بین برد؛ این که گنبد آهنین آن شکست ناپذیر است و این که فلسطینی‌ها فقط عرب‌هایی هستند که هیچ هویت مشترکی ندارند.

همانطور که پائولو فرایر، فیلسوف برزیلی در کتاب خود به نام آموزش و پرورش مظلوم، نوشت «با ایجاد ظلم و ستم، خشونت در حال حاضر آغاز شده است. در طول تاریخ هیچگاه خشونت توسط مظلوم آغاز نشده است. اگر خودشان تحت خشونت هستند چگونه می‌توانند آغازگر آن باشند؟ خشونت توسط کسانی آغاز می‌شود که ستم می‌کنند، سو، استفاده می‌کنند، که دیگران را به عنوان انسان نمی‌شناسند، نه توسط کسانی که تحت فشار و مورد استثمار قرار می‌گیرند.»

برای همه به جز لیبرال‌های غربی و صهیونیست‌هایی که مورد حمایت آن‌ها هستند، آشکار است که فلسطینیان در اعتراضات در سراسر فلسطین تاریخی و حمله به غزه پیروز شده اند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس