کد خبر 1227220
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۸
محسن رضایی نمایه

رضایی گفت: این دولت (دولت روحانی) متأسفانه سیاه‌ترین دولت‌های 40 سال اخیر انقلاب بوده است و نه تنها قفل‌های بیرونی را باز نکرد بلکه درهای داخلی را هم به روی اقتصاد با شرطی کردن اقتصاد بسته است.

به گزارش مشرق، محسن رضایی در پاسخ به سوال دوم از خود در مناظره اقتصادی گفت: علت اینکه خصوصی‌سازی در دولت فعلی با شکست مواجه شده است آن است که این دولت (دولت روحانی) متأسفانه سیاه‌ترین دولت‌های 40 سال اخیر انقلاب بوده است و نه تنها قفل‌های بیرونی را باز نکرد بلکه درهای داخلی را هم به روی اقتصاد با شرطی کردن اقتصاد بسته است.

متوسط رشد اقتصادی در دولت فعلی صفر بوده است، متوسط تورم 24 درصد بوده است، متوسط رشد سرمایه ثابت خالص منهای 5 درصد بوده است، طی 50 سال اخیر برای اولین‌بار رشد استهلاک سرمایه از سرمایه‌گذاری پیشی گرفته است یعنی اقتصاد در دهه اخیر که من اسم آن را دهه فرصت‌های از دست رفته نامگذاری کرده‌ام باعث شده اقتصاد ایران برای اولین بار عقب‌رفت داشته است.

در دولت آقای روحانی کیک اقتصاد کوچک شده است اما در طی سه سال اخیر که آقای همتی که ایشان نماینده آقای روحانی هستند، رئیس بانک مرکزی بوده‌اند، تورم تجمعی طی سه سال اخیر 110 درصد بوده است ولی افزایش حقوق کارگران 60 درصد بوده است، افزایش حقوق کارمندان هم 45 درصد بوده است.

 براساس  آمارهایی که اعلام کرده‌ام خصوصی‌سازی چه راهی می‌تواند پیش بگیرد؟ بزرگترین اشتباه آقایان در خصوصی‌سازی آن بوده است که به اهلیت توجه نکرده است و کسانی که می‌آیند کارخانجات دولتی را گرفته و می‌برند و سرمایه یک ملت را تصاحب می‌کنند بایستی اهلیت داشته باشند.

در روسیه آیین‌نامه تحویل دادن کارخانجات دولتی و خصوصی آیین‌نامه‌ای با 100 صفحه است و هر فردی که می‌خواهد آن کارخانجات را در اختیار بگیرد مورد پرسش قرار گرفته و تحقیق کرده و سوابق او را استخراج می‌کنند و کارآمدی او را بررسی می‌کنند در حالیکه در کشورمان اینگونه است که فردی در اراک، آذربایجان، اردبیل و سایر نقاط کارخانه را مفت و مجانی در اختیار گرفته و زمین آن را فروخته و تجهیزات آن را جدا کرده و هیچ نظارتی بر آن وجود نداشته است، اما وقتی از آقای همتی سؤال می‌کنیم می‌گوید من در جریان نبوده‌ام و کاره‌ای نبوده‌ام در حالی که به نظر می رسد آقای همتی استاد جاخالی دادن است. در حالی که وقتی آقای همتی نماینده آقای روحانی هم‌اکنون در مناظرات حضور دارد در کشور افتضاح به بار آورده و خون شهدا را پایمال کرده است و حتماً بایستی پاسخگو در مقابل ملت باشید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۶
    1 0
    یعنی بدتر از بنی صدر
  • IR ۰۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۶
    1 0
    چون باسیاه نمایی شروع کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس