کد خبر 1226766
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۳
اورژانس

به دنبال بروز اختلال در خطوط شبکه "اورانژ"، بزرگ‌ترین شرکت خدمات تلفنی فرانسه، شماره تلفن‌های اضطراری و امدادی در سراسر این کشور برای چندین ساعت قطع شد.

به گزارش مشرق، اختلال روز چهارشنبه باعث شد تا نیازمندان به خدمات اورژانس نتوانند برای چند ساعت با مراکز اورژانس تماس بگیرند و به امکانات درمانی دسترسی یابند.

در حالی که احتمال می‌رود این اختلال با تلفاتی همراه بوده اما وزیر بهداشت این کشور می‌گوید هنوز زود است بتوان گفت که مرگ تعدادی از بیماران نیازمندِ این خدمات، ناشی از این واقعه بوده است.

بنابر گزارش بی بی سی، اولیویه وران، وزیر بهداشت فرانسه گفته است که در این مدت، سه یا چهار مورد مرگ در سراسر این کشور ثبت شده اما برای نتیجه گیری در مورد ارتباط این موارد با قطع ارتباط با مراکز اورژانس هنوز زود است.

دکتر فرانسوا برون، رئیس موسسه سامو اورژانس، ارائه دهنده خدمات فوریت‌های پزشکی به کانال تلویزیونی بی‌اف‌ام فرانسه گفته است: بسته به محل تماس، از هر دو یا سه تماس، یکی برقرار نشد. هنوز علت این اختلال نیز مشخص نشده است.

همچنین بنابر گزارش یورونیوز، ‌ این خرابی که از اواخر بعدازظهر چهارشنبه آغاز شد چند ساعت ادامه داشت و در نیمه شب تقریبا برطرف شد. با این حال مقامات فرانسه می‌گویند این اختلال تا نیمروز پنج‌شنبه نیز همچنان در معدودی از نقاط کشور مشاهده شده است.

اختلال به وجود آمده به گونه‌ای بود که تماس گرفتن با شماره‌های اضطراری ملی، شماره فوریت‌های پزشکی، شماره پلیس، شماره آتش‌نشانی و شماره فوریت‌های واحد اروپا از کار افتاد. در ضمن امکان برقراری تماس از تلفن همراه با شماره‌های ثابت نیز قطع شد.

در همین حال برای مرگ یکی از افرادی که احتمالا به دلایلی مربوط به اختلال در شبکه تلفنی اورانژ روی داده، پرونده تحقیقات اداری و قضایی گشوده شده است.

این قربانی مردی ۶۳ ساله اهل شهر ون در غرب فرانسه بود که شامگاه چهارشنبه دچار ایست قلبی شد. همسر این مرد پس از آن که نتوانست با مرکز فوریت‌های پزشکی تماس بگیرد مجبور شد شوهرش را با خودرو شخصی به بیمارستان در شهر «وَن» برساند، اما در نهایت این بیمار با وجود تلاش پزشکان برای احیا، در بخش اورژانس بیمارستان درگذشت.

دادستان دادگاه عمومی «ون» به خبرگزاری فرانسه گفت که دستور آغاز تحقیقات درباره مرگ این شهروند را صادر کرده است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس