کد خبر 1226591
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳
کرونا در جهان/ فوت ۲۰۷۸ برزیلی در ۲۴ ساعت گذشته + جدول تغییرات

طبق آخرین آمار جهانی در شب گذشته با افزایش ۲۰۷۸ فوتی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در برزیل، آمار تلفات این کشور به ۴۶۹ هزار نفر رسید.

به گزارش مشرق، بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز ۱۷۲ میلیون و ۹۱۲ هزار و ۲۳۶ نفر در جهان به ویروس کرونا ــ کووید۱۹ ــ مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۳ میلیون و ۷۱۷ هزار و ۳۳۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۱۵۵ میلیون و ۶۳۲ هزار و ۲۲۲ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۱۷ هزار و ۸۲۱ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۳۴ میلیون و ۱۷۴ هزار و ۷۵۲ مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۶۱۱ هزار و ۶۱۱ آمریکایی مبتلا به کووید۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۱۳۱ هزار و ۳۷۱ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۲۸ میلیون و ۵۷۴ هزار و ۳۵۰ مبتلا رسیده است؛ در این کشور تاکنون ۳۴۰ هزار و ۷۱۹ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به‌عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۸۳ هزار و ۳۹۱ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۱۶ میلیون و ۸۰۳ هزار و ۴۷۲ مبتلا رسیده است؛ در این کشور تاکنون ۴۶۹ هزار و ۷۸۴ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشورهای فرانسه، ترکیه، روسیه، انگلیس و ایتالیا نیز به‌ترتیب با ۵ میلیون و ۶۹۴ هزار و ۷۶، ۵ میلیون و ۲۷۰ هزار و ۲۹۹، ۵ میلیون و ۹۹ هزار و ۱۸۲، ۴ میلیون و ۴۹۹ هزار و ۷۸۷ و ۴ میلیون و ۲۲۵ هزار و ۱۶۳ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشورهای آرژانتین با ۳ میلیون و ۸۸۴ هزار و ۴۴۷ مبتلا و آلمان نیز با ۳ میلیون و ۷۰۱ هزار و ۶۹۰ نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشورهای آمریکا، هند و برزیل به‌ترتیب با ۲۸ میلیون و ۲۵ هزار و ۵۷۵، ۲۶ میلیون و ۵۹۷ هزار و ۶۵۵ و ۱۵ میلیون و ۲۲۸ هزار و ۹۸۳ نفر بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

جدول زیر آخرین تغییرات تعداد مبتلایان،‌ فوتی‌ها و بهبودیافتگان کرونا در سطح جهان را (مربوط به ۱ ساعت گذشته) نشان می‌دهد:

کرونا , کشور برزیل ,

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس