کد خبر 122656
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۴

یکی از وصول کنندگان چکهای اختلاس بیمه با بیان اینکه متهم ردیف دوم پرونده ما را از واقعی بودن پرونده‌ها مطمئن کرده بود گفت: آنها به ما گفتند با مصالحه با زیان‌دیدگان حدود 30 درصد سود خواهیم کرد.

به گزارش مشرق به نقل از  فارس، در ادامه دومین جلسه رسیدگی به پرونده ا ختلاس بیمه «ر.م» یکی از وصول کنندگان چکهای اختلاس به اتهام وصول 12 فقره چک به مبلغ 3 میلیارد و 764 میلیون ریال و همچنین تحصیل مال نامشروع به مبلغ 750 میلیون ریال از وجوه ناشی از اختلاس در جایگاه قرار گرفت.

متهم با بیان اینکه هیچ یک از اتهامات را قبول ندارم اظهار داشت: من نه پولی گرفتم و نه در جریان اختلاس بودم به خاطر دوستی با متهم ردیف دوم چک را گرفتم و چون به او اعتماد داشتم آنها را وصول کردم. وی در مورد زمین خریداری شده در صفادشت کرج که سه دانگ آن در اختیار او بود گفت: زمین  متعلق به آقای «ف» بود و هیچ سهمی در آن نداشتم. حدود 7 فقره چک بود که مبلغ آنها اصلا یادم نیست به هیچ وجه از وصول چک‌ها به من پولی نرسید و همه آن را متهم ردیف دوم دریافت کرد. آنها به من گفتند چون پرونده‌های مربوط به دیه زمانبر است با خسارت دیدگان توافق کردیم که حدود 70 درصد خسارتشان را بگیرند و رضایت دهند.

در ادامه نماینده دادستان در جایگاه قرار گرفت و اظهار داشت:‌ طبق مدارک موجود در پرونده متهم اقرار داشته که 8 فقره چک را وصول کرده است و همچنین یک قطعه زمین در صفادشت کرج توسط متهم ردیف دوم خریداری شده و نیمی از آن به نام اوست. او همچنین مطرح کرده در مقابل کار وصول چک‌ها پولی نگرفته بلکه قرار بوده یک زمین  که نیمی از آن به نام او است در اختیارش قرار گیرد.

در پرونده از متهم سوال شده چرا با جعل و پشت‌نویسی اقدام به وصول چک‌ها کرده‌اید و گفته جعلی در کار نبوده مشخصات آن فرد متعلق به باجناق من است.

متهم در پاسخ به سوال نماینده دادستان مبنی بر اینکه پرونده دیگر اتهامی شما در سازمان قضایی نیروهای مسلح چیست گفت: این پرونده مفتوح و در حال رسیدگی است اما هنوز حکمی برای آن صادر نشده است.

قاضی مدیرخراسانی خطاب به متهم گفت: گویا در محل اشتغال خودتان هم اتهامی متوجه شما است.

نماینده دادستان گفت: در پرونده مذکور تعدادی از چکهای ناشی از اختلاس محلی که متهم در آنجا حسابدار بوده تعدادی از چک‌ها را عوامل وصول کننده بیمه ایران نقد کرده و برعکس تعداد 12 فقره چک‌های اختلاس بیمه را شما وصول کرده‌اید. این پاسخی به وکلای مدافعی که دنبال باند و شبکه می‌گردند. این تعداد چک به صورت مستقیم و غیرمستقیم توسط متهم و همسرش وصول شده است.

نماینده دادستان بابیان اینکه متهم مدعی شده برای برطرف کردن مشکلات مردم و انجام کار خیر چکها را نقد کرده است از وی پرسید آیا تاکنون تصادفی که منجر به دریافت دیه شده باشد داشته‌‌اید یا خیر: متهم جواب داد من هیچگاه حرفی از کار خیر نزدم و هیچ پرونده‌ای درباره دریافت دیه نداشتم پرونده دیگر اتهامی من مربوط به زمانی است که کارمند صنایع دفاع بودم.

نماینده دادستان گفت: متهم مدعی است دچار حادثه و خسارت نشده و چکهایی را که به نام افراد غیر بوده وصول کرده است. همچنین مدارک نشان می‌دهد متهم چکهایی را بابت دیه دریافت کرده و توسط خودش هم وصول شده است. چطور ممکن است فردی موجب حادثه و خسارت نشده باشد اما چک خسارت دیه را دریافت و وصول کند.

متهم در پاسخ گفت: پرونده‌های مربوطه متعلق به افراد دیگری بود ولی در وجه من صادر می‌شد.

قاضی مدیرخراسانی گفت: آیا پذیرفته است پرونده‌ای را که به نام شما نیست چک آن به نام شما صادر شود. این دقیقا همان کاری است که شما درباره پرونده اختلاستان در جای دیگر آن را پیاده کرده‌اید.

متهم با بیان اینکه در سیستم حسابداری برخی از ارگانها این کار روال بود گفت: به خاطر ارتباطی که به آقای «ف» داشتم این کار را انجام دادم من نمی‌دانستم سیستم حسابداری بیمه طوری است که چک باید به نام زیان‌دیده صادر شود. فقط می‌دانستم آنهادر قبال مصالح با زیان‌دیدگان حدود 30 درصد منتفع می‌شوند.

متهم در پاسخ نماینده دادستان مبنی بر اینکه چرا همسرتان را درگیر این کار کردید گفت: من اگر می‌دانستم چک‌ها مشکل دارد همسرم را درگیر نمی‌کردم و اگر می‌خواستم در پرونده دیگر که مربوط به اقدمات خودم بود همسرم را درگیر می‌کرد. به من اطمینان داده بودند که پرونده‌ها واقعی است و از زیان‌دیدگان رضایت محضری دارند.

قاضی اظهارات ردیف دوم پرونده مبنی بر اینکه به موکول کنندگان چک گفته آدرس و شماره‌تلفن دروغین را پشت چک بنویسند برای متهم  قرائت کرد که متهم در جواب گفت: به من چنین حرفی نزد و من تمام مشخصات را واقعی نوشتم.

بعد از اظهارات متهم قاضی خراسانی با بیان اینکه اتهامات شما محرز است از وی خواست آخرین دفاعیات خود را بیان کند که متهم گفت: به هیچ عنوان اتهامات را قبول ندارم و در جریان اختلاس هم نبوده‌ام. یک ریال هم به من نرسید و همه پول را به آقای «ف» پرداخت کردم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس