ویژه ها

تحلیلگران معتقدند که در صورت پیروزی همتی در انتخابات، وی «دولت سوم روحانی» را تشکیل می‌دهد.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**زیباکلام: روحانی وضعیت اقتصادی را بهبود داد

«صادق زیباکلام» فعال سیاسی اصلاح طلب که پیش از این گفته بود «اگر به سال ۹۶ برگردیم باز هم به روحانی رأی می دهم» در یادداشتی در روزنامه شرق نوشت: «در نتیجه انتخاب آقای روحانی تغییرات زیادی در کشور به وجود آمدسیاست خارجی ایران به سمت‌وسوی تنش‌زدایی پیش رفت. مذاکرات جدی بر سر مسئله هسته‌ای آغاز شد که منجر به برجام شد. وضعیت اقتصادی هم بهبود قابل ملاحظه‌ای پیدا کرد».

زیباکلام در ادامه نوشت: «اما آنچه اتفاق افتاد در چهار سال دوم آقای روحانی همچون آب سردی بر پیکر اصلاح‌طلبان بود. هیچ‌کدام از امیدها، انتظارات و توقعات آن ۲۴ میلیون رأی‌دهنده در دولت بعدی آقای روحانی تحقق نیافت. اینکه چرا این اتفاق افتاد خود حدیث دیگری است».

زیباکلام: روحانی وضعیت اقتصادی را بهبود داد/ روزنامه حامی دولت: رویای رئیس جمهوری ظریف بر باد رفت

برخلاف ادعای زیباکلام، طولانی‌ترین رشد اقتصادی منفی سه دهه اخیر در دولت روحانی رقم خورد.

بر اساس گزارش مرکز آمار، از ابتدای دهه هفتاد شمسی تاکنون، کشورمان در ۳۰ فصل با رشد اقتصادی منفی همراه شده است که ۱۲ فصل آن در دولت روحانی (۴ فصل در دولت یازدهم و ۸ فصل در دولت دوازدهم) رخ داده است.

در دولت روحانی، اشتغال خالص در مقایسه با دولت قبل حدود ۴۰ درصد سقوط کرده است. علاوه بر این دولت روحانی پس از دولت هاشمی بالاترین تورم پس از انقلاب را به مردم تحمیل کرده است.

اگر آمار نرخ بیکاری بر مبنای داده‌های صندوق بین‌المللی پول را مبنا قرار دهیم، بالاترین شاخص فلاکت در ایران به سال ۱۳۷۴ – دولت هاشمی- مربوط می‌شود زیرا در آن سال نرخ تورم به ۴۹٫۴ درصد و نرخ بیکاری به ۱۰ درصد رسید؛ بنابراین شاخص فلاکت در سال ۱۳۷۴ بالغ بر ۵۹٫۴ درصد بود.

اما نکته قابل توجه اینجاست که دولت آقای هاشمی در سال آخر کاری خود (۱۳۷۵) شاخص فلاکت را به ۳۲٫۳درصد کاهش دهد اما دولت روحانی کشور را با شاخص فلاکت ۴۶درصدی به دولت بعدی تحویل می‌دهد.  این یعنی دولت روحانی، کشور را با بدترین وضعیت شاخص فلاکت به دولت آینده تحویل خواهد داد.

بر اساس گزارش مرکز آمار، نرخ تورم سال ۱۳۹۹ در مناطق شهری کشور به ۳۶٫۲ درصد رسید. این نرخ دومین تورم بالای ایران پس از انقلاب محسوب می‌شود.

براساس آمار، قیمت اقلام خوراکی در دوره ۸ ساله دولت روحانی حدود ۷ برابر افزایش یافت. قیمت دلار در دولت روحانی ۷۸۰ درصد گران شد و خودرو حدود ۷۰۰ درصد گران شد.

قیمت مسکن در دولت روحانی حدود ۶۰۰ درصد افزایش یافت و اجاره بهای مسکن نیز در این دولت افزایش سرسام آوری داشت و عملکرد دولت روحانی در حوزه مسکن موجب شد که خانه دار شدن برای بخش قابل توجهی از جامعه تبدیل به رویاء شود.

لازم به ذکر است که در دولت یازدهم(دولت اول روحانی) اقتصاد مقاومتی در حد حرف مطرح شد، رکود بازار مسکن تداوم یافت، شاهد رشد منفی و رکورد زنی بیکاری بودیم، سرمایه گذاری داخلی و خارجی کاهش پیدا کرد، شاهد رشد جهشی نرخ ارز بودیم و بودجه جاری دولت سه برابر شد.

حامیان دولت روحانی، تورم تک رقمی (۹ درصدی) را یکی از دستاوردهای دولت یازدهم می نامند، اما باید دانست که در حوزه کنترل گرانی و سطح عمومی قیمت‌ها گروه اقتصادی دولت تنها موفق به مهار تورم شدند، اما نتوانستند جلوی گرانی کالاهای اساسی را بگیرند. بسیاری از کارشناسان درباره کاهش تورم و تک‌رقمی شدن آن در دولت تدبیر و امید هم معتقدند که پایین آمدن نرخ تورم بیشتر به دلیل رکورد اقتصادی سنگین در وضعیت موجود است.

** روزنامه حامی دولت: رویای رئیس جمهوری ظریف بر باد رفت

روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان «ظلم به ظریف» نوشت: «سیدحسن خمینی امروز به‌ جای آنکه همچون سیدابراهیم رییسی یا آن ۶ کاندیدای اصولگرا و غیراصولگرای دیگرِ انتخابات خود را آماده حضور در مناظره و تکیه بر کرسی ریاست‌جمهوری کند، خارج از گود از چند و چون مملکت‌داری و حفظ احترام مردم و راه‌حل مشکلات جمهوری اسلامی می گوید؛ هرچند هیچ تضمینی وجود ندارد که شورای نگهبان او را هم به سرنوشت علی لاریجانی و اسحاق جهانگیری دچار نمی‌کرد».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «رییس بنیاد حفظ و نشر آثار بنیانگذار جمهوری اسلامی در جدیدترین اظهاراتش از ظلمی گفته که معتقد است در حق وزیر امور خارجه ایران روا شده است. وزیری که احتمال حضورش در انتخابات ریاست‌جمهوری بالا رفته بود ولی انتشار یک فایل صوتی آن هم در بدترین زمان ممکن سبب شد تا رویای رییس‌جمهوری دیپلمات در ایران حداقل برای ۴ سال و بلکه ۸ سال به دست باد سپرده شود».

زیباکلام: روحانی وضعیت اقتصادی را بهبود داد/ روزنامه حامی دولت: رویای رئیس جمهوری ظریف بر باد رفت

قهرمان سازی و مظلوم نمایی، دو ترفندی است که اصلاح طلبان برای فرار از پاسخگویی درباره عملکرد دولت روحانی از آن بهره می برند.

شواهد و مستندات موجود حکایت از این دارد که آقای ظریف یکی از ضعیف ترین وزرای دولت روحانی و همچنین ضعیف ترین وزیر خارجه پس از انقلاب بوده است.

در دوره وزارت ظریف، در قلب راکتور هسته ای بتن ریخته شد و تاکید شد که تحریم ها بالمره لغو می شود، اما در پسابرجام شاهد افزایش تحریم های ضدایرانی بودیم.

ظریف همان وزیری است که پس از فاجعه منا مقابل امیر کویت زانو زد و رفتار بسیار منفعلی در مقابل آل سعود انجام داد و همین قصور و تقصیرها موجب شد که در مسئله فاجعه منا، جای طلبکار و بدهکار عوض شود.

در دوره وزارت ظریف برای اولین بار آمریکا- دولت باراک اوبامی مودب و باهوش- به خود جرات داد که از ورود نماینده ایران به سازمان ملل جلوگیری کرده و برچسب تروریست! به نماینده ایران بچسباند.

در دوره وزارت ظریف برای اولین بار اروپا به خود جرأت داد که یک دیپلمات ایرانی را به صورت غیرقانونی بازداشت کرده و چندین دیپلمات ایرانی را نیز اخراج کند!

در دوره وزارت ظریف، دیپلماسی منطقه ای در ضعیف ترین وضعیت خود قرار گرفت و دیپلماسی اقتصادی نیز کاملا فشل بود.

در دوره وزارت ظریف، فرانسه تنها ۴۸ ساعت پس از سفر وزیر خارج ایران به پاریس، میتینگ منافقین را برگزار کرد و آلمان نیز در کمال وقاحت از سوخت رسانی به هواپیمای حامل وزیر خارجه ایران امتناع کرد.

ظریف همان وزیری است که با ادعاهایی همچون پولشویی گسترده در نهادهای حاکمیتی ایران و ایجاد دوگانه دروغین «میدان- دیپلماسی» ذوق زدگی رسانه های معاند را در پی داشت.

** «صدای سوم» همان «دولت سوم روحانی» است

روزنامه سازندگی برای چندمین روز متوالی، صفحه اول خود را به صورت کامل به «عبدالناصر همتی» اختصاص داد و با تیترهای «صدای سوم»، «همتی زیر تیغ»، «با سانسور مخالفم»، «حملات اصولگرایان به عبدالناصر همتی اوج گرفت» و...از این کاندیدای اصلاح طلب که از اعضای کابینه روحانی نیز بوده است، حمایت کرد.  

این روزنامه اصلاح طلب، همتی را «صدای سوم» نامیده است، صدایی که مستقل است و به دو حزب اصلی یعنی اصولگرایان و اصلاح طلبان تعلق ندارد. اما برخلاف این ادعا، اتفاقا همتی نماینده ویژه دولت روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ است.

زیباکلام: روحانی وضعیت اقتصادی را بهبود داد/ روزنامه حامی دولت: رویای رئیس جمهوری ظریف بر باد رفت

تحلیلگران معتقدند که در صورت پیروزی همتی در انتخابات، وی «دولت سوم روحانی» را تشکیل می دهد. برخی رسانه ها پیش از این گمانه زنی کرده بودند که اگر همتی رئیس جمهور شود، «اسحاق جهانگیری» را به عنوان معاون اول انتخاب خواهد کرد.

همتی به دلیل اختصاص ندادن ارز به نهاده ها، یکی از بانیان اصلی گرانی مرغ و صف های طویل خرید مرغ در ماههای اخیر بوده است. وضعیت غیرقابل قبول در بورس، افزایش قیمت نرخ ارز، ایجاد تورم بیش از ۴۰ درصدی، چاپ پول بدون پشتوانه، افزایش رشد نقدینگی، سقوط ارزش پول ملی و...تنها بخشی از کارنامه ضعیف و غیرقابل دفاع همتی در ریاست بانک مرکزی است.

همتی در روزهای اخیر بجای پاسخگویی درباره عملکرد خود و ارائه برنامه کاربردی برای برون رفت از وضع فعلی، دقیقا مشابه اقدامات روحانی سعی در ساخت دوگانه های کاذب در موضوعاتی همچون حجاب و فیلترینگ دارد.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 59
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 9
  • ایرانی IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
    21 0
    جنس خوب زده چرت وپرت میگه .منلکت روبه خاک سیاه نشوند بااون کلیدش
    • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
      11 2
      بوذرجمهرحکیم چه موردی از زیباکلام دیده بود که فرمود هرکس در بلاهت زیباکلام تردید دارد در حماقت خودش یقین داشته باشد!؟ آفرین بر نظر پاک و خطا بینش باد !!!!!
    • SE ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
      8 0
      نه اتفاقا زیبا کلام این یکی را زیبا و راست گفته است. روحانی و اصحالات وضعیت اقتصادی رانتخواران و ارزخوران و طلاخوران و گیرندگان ارز 4200 تومانی و واردکنندگان اختصاصی گندم و برنج و روغن و غیره ودلالان تولیدات شرکتهای دولتی را بسیار بهبود بخشید که تا چندین نسل از این اموال بدست آمده میتوانند شاهانه زندگی انگلی خود را ادامه دهند
    • ایرانی GB ۰۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۵
      4 0
      حرفهای این مردک مثلا" زیبا کلام رو باید با آب زرشک روی برگ درختها نوشت ,
    • IR ۰۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۵
      4 0
      مثل شهرام شارلاتان یک شبکه تاسیس کن و کاسه گدایی برای مبارزه با رژیم بچرخان ! امثال رویا اردکانی برای هر آروغ ات چند دلار میدهند ! پدر تاجدار تو را بخشید ، مردم حالشان بهم میخورد. با آن ادا اطوار لوس و مسخره چگونه دانشجویان تحملت میکردند ؟! با رد نشدن از روی پرچم آمریکا و اسراییل نمیتوانی گذشته ننگین ات را پاک کنی. نرمن ویزدوم !
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
    9 1
    پس این شاخص فلاکت از کجا امارش رفته بالا. خیلی خوش خیال هستی. زهی خیال باطل.
  • امیرو IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
    27 2
    آقای زیبا کلام کل مردم ایران را گاگول فرض کرده! همه شواهد و آمارها از سقوط اقتصادی و اخلاقی در دوران روحانی حکایت میکند که انکار نمیتوان کرد پس چرا ایشان این نتایج احمقانه را بدست آورده.
    • IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
      11 1
      زیباکلام: روحانی حتی یک وعده خود را عملی نکرده است.
    • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
      14 1
      همتی همان روحانی است آزموده را دوباره آزمودن خطاست.
    • IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
      12 1
      چون احمقی بیش نیست.
    • IR ۰۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
      13 1
      این شخص زیبا کلام از این همه دروغی که در شبانه روز میگوید خسته نمیشود بالاخره ایشان خانواده دارد یاخیر ایا کسی در خانواده ایشان به این همه خزعبل گویی و نفرت پراکنی و دروغ گویی ایشان اعتراض نمیکند
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
    18 1
    با سلام اظهار رضایت زیبا کلام از بهبود شرایط اقتصادی در دور اول دولت روحانی بسیار نگران کننده است. این شیوه دولت مداری دست آورد تفکرات غرب زدگان است . ارتباط با مردم از دیدگاه این عده صرفا بر اساس شاخص های آماری است و مردم برای این عده یک بیت دیتا است. این نگاه با روح دین و اسلام بطور مطلق در تضاد است و از شر این افراد به خدا پناه می بریم و در این شب عزیز دست به دعا برده و تعجیل فرج امام زمان را از خداوند مسئلت می کنیم. خدایا شاهد باش که این جماعت غرب زده انواع ک اقسام بلاها را بر این مردم نجیب تحمیل کردند و ما ملت راهی جز صبر و خویشتنداری و لعن و نفرین این جماعت در پیش رو نداریم.
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
    13 1
    اقتصاد ایران در دوره روحانی با تعطیلی هزاران کارخانه و واردات غیر مجاز با ارز4200 نابود شد.نتیجش هم شد کوجک شدن صفره مردم و بیکاری و اخراج جوانان و کارگران کارخانه ها و افزایش فقر.این آمارهایی هم که میدن دروغ و جعله وگرنه اگه آمار واقعی بدن همه چیز عیانه از کاهش چشمگیر صادرات تا کاهش خزانه ملی توسط ارزپاشی و ارز4200.
  • FR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
    11 1
    این زیباکلام یکی از آن مهره های هردمبیل اصلاح طلبان است که در هر شرایطی مشغول وارونه نمایی و فریبکاری بدون اخلاق و انصاف است
  • IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
    6 1
    شتر درخواب بیند پنبه دانه. خواب دیدی خوش. *خوش میگذره خوش خیالی.
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
    10 1
    یکی نیست دهن این زشت کلام را کاهگل بگیره تا اینقدر غذا نخوره
  • DE ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
    9 1
    بیجا کلام ': در نتیجه انتخاب آقای روحانی تغییرات زیادی در کشور به وجود آمد…سیاست خارجی ایران با دادن باج های میلیاردی از جیب ملت به دشمن به سمت‌وسوی بکش واکش و اقتدار زدایی ایران پیش رفت. شوخی شوخی مذاکرات جدی بر سر مسئله هسته‌ای آغاز شد که منجر به خسارت محض برجام و کشیدن ترمز تولید و تلاش ۸ ساله در کشور شد. وضعیت اقتصادی ما اصلاح طلبان و غربگدایان هم بهبود قابل ملاحظه‌ای پیدا کرد».
    • US ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
      8 0
      آفرین، بیجا کلام را خوب اومدی. این بیجا کلام حاضره فاضلاب غربیها را هم لیس بزنه. خیلی شیفته غربیهاست. بخصوص انگلستان خبیث.
  • احمد IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
    7 1
    باشه ولی به یه شرط هرکی دروغگو هست ............................
  • وطنم IR ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
    6 1
    همیشه اسپایدرمن مال غرب بوده و هست.
  • IR ۰۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
    9 1
    اقای زیباکلام درست میگه وضع اقتصادخوب شده البته منظورش وجوهیست که دراثرزلزله جمع اوری وبه جیب زده است را میگوید
  • محمدایوب IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
    5 0
    دربرنامه های تبلیغی کاندیداهای ریاست جمهوری در رسانه ملی درمقابل. دوربین وچشم مردم ازکاندبدای اصلاح طلبان همتی ومهر علیزاده تعهد بگیرند که فقط بتوانند. مرغ وتخم مرغ مورد نیاز مردم راتامین کنند. وپیشرفت اقتصاد بورس و مسکن و همه واهمه پیش کش کشور واقتصاد را به زمانیکه. دولت روحانی وجهانگیری. تحویل گرفتند. اقتصاد ته دره بود وکشور زیر سایه جنگ. دنیا با ماارتباط نداشت وضعیت هسته ای آن زمان. وووو برگردانید. از طلا گشتن پشیمان گشته ایم. مرد باشید. لطفا به مردها برنخورد.
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
    8 0
    ای وای برملتی که امثال زیبا کلام درانجا تحلیل سیاسی کند
    • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
      3 0
      دقیقا
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
    5 0
    جناب زیبا کلام خوابات همیشه رنگی رنگیه هاهاهاها
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
    0 6
    بدن شک وزن سواد آقای دکتر ظریف در حوزه داخلی-خارجی به تنهایی بالاتر از وزن بیسوادی 7 کاندیدای فعلی است. ظریف یک چهره جهان شمول و کاریزما در بخش داخلی-خارجی بود.دشمنان با حذف او چه ضربه به اقتئار ایران زدند. بدون شک تاریخ از آقای ظریف به نیکی یاد خواهدکرد.
    • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
      4 0
      کم سوادی ظریف در قضیه خسارت محض برجام مشخص شد.
    • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
      4 0
      ظریف ضعیف ترین وزیر خارجه پس از انقلاب هست
    • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۵
      0 2
      احسنت ایول دمت گرم گرم خدا رحمت کند رفتگانت را تعجبم که این روزنامه تند رو حرفهای جنابعالی را چاپ کرد
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
    8 0
    حتما وضعیت اقتصادی تو وخودیهای نجومیبگیرش را بهبود بخشیده
  • US ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
    5 0
    اسم و فامیل زیبا کلام هیچ سنخیتی با فکر و عمل او ندارد. این فرد بطور عجیبی شیفته غرب هست. وی حاضر است در سنگ توالت غربیها غذای خودش را بخورد. البته ی شرط گذاشته که سنگ توالت حتما توسط غربیها استفاده شده باشد و هیچ فردی از غیر غربیها از آن استفاده نکرده باشد.
  • مجید IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
    3 0
    اقای زیبا کلام اقای روحانی وضعیت اقتصادی عالی کرد البته برای اطرافین سیاسی خود .نه برای مردم . معلوم شداز وضع مردم بی خبرید
    • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
      1 0
      دلار 32 هزارتومانی دستپخت دولت روحانیه
  • علی IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
    2 0
    زیباکلام هم دیگه ازمنافق بدتره هرروز یک حرفی میزنه
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
    0 1
    لعن و نفرین این جماعت / جواب /برادر عزیز معلوم است شما ادم دینداری هستید . اما لعن و نفرین سزاوار نیست . دعای خیر کن . تا خوبی ها زیاد شود . گسترش شر چیز خوبی نیست .
    • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
      1 0
      اما باید با افراد مرتجع و منافق و غرب زده ستیز کرد وگرنه دودمان انقلاب را بر باد میدهند نمونش هم همین 8 سال اخیر که با سیاست هایشان مردم را تا مرز گرسنگی برده اند مردم کمرشان شکسته
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
    3 0
    آشغال کلام هفت خطه که فقط برای خاطر جیب و موقعیت خودت از ر... دفاع میکنید
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
    0 0
    راز ماندگاری این نظام این دو کلمه است: جمهوری و اسلامی؛ جمهوری یعنی مردم و اسلام یعنی مردمسالاری دینی / در جریان عدم احراز صلاحیت به برخی کسانی که احراز صلاحیت نشدند جفا و ظلم شد / نامزد‌ها شعار‌هایی بدهند که به آن اعتقاد دارند
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
    2 0
    صلاحیت رئیسی و رضایی و جلیلی اظهر من الشمس است ولی بقیه در قد و قواره این ملت بزرگ نیستند .
    • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
      1 0
      زاکانی مدیری پاکدست و مدبر است
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
    2 0
    عجب حرف منطقی . جواب بدی را با بدی ندهیم . ناکارآمدی باید با انتخاب خوب جبران شود. به این می گویند حکمت . ما باید به خودمان نگاه کنیم نه به طرف مقابل . هر جا کسی کوتاهی کرد ما با کار درست کوتاهی او را جبران کنیم. احسنت . گل گفتی.
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
    2 0
    همه دنیا هم بیایند رئیسی انتخاب می شود .اگر انتخاب نشد من اسمم را عوض می کنم . قبلا رئیسی را مردم در اینه دیگران می دیدند اما اکنون رئیسی در اینه اعمالش دیده می شود نه در اینه دیگران . انما هی اعمالکم ردت الیکم .
    • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۵
      0 1
      شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ خورد که دانه دانه کور خوندی ریس جمهور انتخاب شد مرد اقتصاد همتییییییییییییییییی تو بعد انقلاب به اینطرف هیچ اصول گرا و تند روی نتوانسته ریس جمهور شود
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
    0 2
    خدا می داند از زاکانی و همتی چقدر بدم می اید . به من بود مدیریت یک کارخانه را به انها نمی دادم چه رسد یک ملت .
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
    0 3
    زاکانی دو تا اپارتمان در تهران داره و یکی خانمش در قم . می گوید چیزی ندارم . ایا دخترش هم در اروپا درس می خواند یانه ؟ ایا دو زن دارد یا نه ؟ اگر دارد اشکال ندارد اما شفاف سازی کند .ایا اپارتمان قم را زاکانی به او داده یا خود خانمش خریده است . ؟این شایعات را باید روشن کند .ان برادر دیگر که خودش خانه 120 متری داشته ولی در اپارتمان سازمانی زندگی می کند . چرا ؟
  • رضا IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
    1 1
    سلام مشرق جان تورم بالا یعنی کاهش اشتغال کاهش اخلاقیات کاهش سطح رفاه افزایش طلاق افزایش جرم و جنایت افزایش فقر و کاهش ازدواج و... مهم نیست در همه دوران تورم بالا را داشتیم و الان هم داریم و احتمالا چند سال بعد هم خواهیم داشت همه شعارها و حرف و حدیث های زیبا با وجود تورم سرابی بیش نیست
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
    3 0
    برای بسیاری از مردم اینترنت پر سرعت از نان شب واجب تر است . ما نباید فقط نگاهمان به ادمهای بی سروپا باشد که از فضای مجازی سوئ استفاده می کنند . این فرموده رئیسی که اینترنت رایگان به قشر محروم می دهد حرف کاملا حساب شده ای است.
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
    2 0
    شاید اینطور وارونه گویی یجور جلب توجه باشه... زشت کلام!
    • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
      1 0
      بعضی ها به هر قیمتی میخوان دیده بشن
  • رضا IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
    0 3
    این کشور مرد میدان و عمل گرا میخواهد بنظر من بهترین گزینه برای ریاست جمهوری محسن رضایی است
  • FR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
    1 0
    زیبا کلام مغزش تکان خورده لطفا FMRI بگیرین ازش. تصویر برداری مغناطیسی کارکردی از تمام زوایا، حتما متوجه میشین اتصالاتش قاطی شده!!!!!
  • FR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
    1 0
    آقای زیباکلام خجالت نمی کشی از اینهمه هیئت علمی (استاد تمام) گرایش های اقتصاد؟؟؟؟؟ ؟ واقعا خجالت حالیته آقای محترم.؟؟؟ شما حکم اون بابای بیسوادی هستی که آچار گرفته دستش خودش رو جا زده به عنوان دندانپزشک. حق اظهار نظر تو امور اقتصاد که از سطح تو بالاتره رو نداری. وای به حال مملکتی که این بیسواد در پزشکی و اقتصاد و هوا فضا و آب و... نظر بده. اصلا چطوره دانشگاهها گرایشهای متفاوت رو تجمیع کنند تحت عنوان دکترای زیباکلامی؟؟؟ ها!! ؟؟
  • رضا IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
    1 0
    احتمالا آقای زیبا کلام تو این چند سال اوضاعش خیلی خوب شده بابت چیزهایی که میگه آقا برو بیرون از دفتر کارت وضع مردم عامی رو ببین بقیه مثل شما با قلم پول در نمیارن
  • سیدرضاحسینی IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۵
    0 0
    ذرت وپرت نکن صادق خان.
    • NL ۰۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۵
      0 0
      از ذرت مکزیکی خیلی بدش میاد. برا همینه که پرتشون می کنه
  • رضا IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۵
    0 0
    زیبا سخن مغزش که تکون نخورده اول جیبش تکون خورده خوشحال شده بعد جیبش دستور داده به مغز بعد مغز دستور داده به قلم قلم هم نوشته اوضاع اقتصادی خوبه وگر نه که خودش می دونه اوضاع خرابه
  • علی IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۵
    1 0
    سلام زیبا کلام به معنای واقعی کمثل الحمار است ولی بحال مملکت و دانشگاهی که ایشان استادش هست
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۵
    0 0
    آدمی که نون جمهوری اسلامی را می خوره دفاع از دیکتاتور رضا پهلوی که این همه خیانت و خفت برای ایران اورد می کنه توقع بیشتر نمیشه داد
  • IR ۰۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۶
    1 0
    اقای زیبا کلام حالتون واقعا خوبه؟ مردم را بسیار نادان فرض کرده اید. چرا به شعور مردم بی احترامی می کنید؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس