کد خبر 1226300
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱
عراق| توطئه جدید آمریکا علیه حشد شعبی

سفارت آمریکا در عراق طی پیامی خطاب به دولت این کشور، حشد الشعبی را تهدید کرد.

به گزارش مشرق به نقل از روسیا الیوم، سفارت آمریکا در عراق با ارسال پیامی به دولت این کشور با اعلام نارضایتی و نگرانی از سیطره حشد شعبی بر منطقه سبز بغداد و رسیدن آن به مسافت نزدیک مقر سفارت ایالات متحده اعلام کرد، در صورتی که دولت عراق با حشد شعبی و گروه‌هایی که در منطقه سبز بغداد مستقر شده‌اند برخورد نکند این سفارتخانه رفتار دیگری خواهد کرد.

منابع در این زمینه اظهار داشتند که دولت عراق تاکنون پاسخی به پیام آمریکا نداده است.

پیش از این خبرنگار شبکه روسیا الیوم اعلام کرد که در پی تنش میان حشد شعبی و مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق تیپ یک نیروهای ویژه ارتش این کشور به منطقه سبز بغداد اعزام شد.

وی در این باره گفت که مصطفی الکاظمی، فرمانده کل نیروهای مسلح عراق به منظور گسترش امنیت دستور اعزام این تیپ به منطقه سبز بغداد و اطراف آن را داده است.

این خبرنگار همچنین اعلام کرد که این اقدام به منظور تجهیز نیروهای امنیتی در داخل منطقه سبز پس از تشدید تنش با حشد شعبی صورت گرفته است.

طی روزهای اخیر روابط میان نخست وزیر عراق و حشد شعبی در پی بازداشت قاسم مصلح، فرمانده عملیات حشد شعبی در الانبار تیره شده است.

این درحالی است که محمد پسر قاسم مصلح جزئیات جدیدی از بازداشت پدرش فاش و اعلام کرد، پدرش آمریکایی‌ها را به ستوه آورده بود برای همین تلاش کردند با بازداشت وی از دستش خلاص شوند.

وی در گفت‌وگویی گفت: احمد، برادر 12 ساله من هم همراه پدرم بازداشت شده است. پدرم بازداشت نشده بلکه ربوده شده است و با برادرم رفتار بدی شده است.آمریکا ادعا می‌کند پدرم به خاطر حمله به پایگاه عین الاسد در الانبار بازداشت شده است. یکی از فعالان با الکاظمی دیدار کرده و به او اطلاع داده که پدرم در کشته شدن فعالان دست ندارد.

پسر قاسم مصلح گفت: هر کس سند و مدرکی دال بر قتل فعالان به دست پدرم دارد به دستگاه قضایی ارائه دهد. پدرم مسؤول بخش مرزها با سوریه است؛ مساله‌ای که آمریکایی‌ها را به ستوه آورده بود و آنها تلاش کردند با بازداشت وی از دستش خلاص شوند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس