کد خبر 1225779
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸
بررسی عملکرد آنچلوتی در رئال مادرید/ چرا کارلتو بهترین گزینه برای جانشینی زیدان است؟+فیلم

کارلو آنچلوتی در حالی شب گذشته پس از 6 سال دوباره به سرمربی رئال لقب گرفت که خاطرات تلخ و شیرین زیادی در این تیم ثبت کرده و به نوعی پایه ریز اصلی تیم بزرگ زیدان بوده است.

به گزارش مشرق، بهار سال 1989 در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، همه از تحقیر رئال مادرید به دستان مردی با موهای بلند صحبت کردند. کسی از میانه زمین سوپرگلی به «بایو» زد تا کهکشانی‌ها که امیدوار به قهرمانی بودند، سنگین ترین شکست خود را تجربه کنند. از بهار آن سال، 32 سال می‌گذرد ولی حالا آن مرد آمده تا دوباره اوضاع در مادرید را سامان بدهد و این تیم را به قهرمانی در اروپا برساند.

کارلو آنچلوتی دوباره به رئال مادرید بازگشت. او از سال‌های 2013 تا 2015 مربیگری رئال را برعهده داشت و توانست این تیم را به مهمترین خاطره خود یعنی دسیما برساند. او با سوپرگل گرت بیل، بارسلونا را به شکلی تحقیرآمیز شکست داد تا قهرمان جام حذفی نیز نام گیرد. البته دوران او خیلی طولانی نبود و در شبی که کمتر کسی خروجش را باور داشت، از سوی پرز اخراج شد. البته رئیس رئال در مصاحبه‌ای بعداً اعتراف کرد که دلیل کافی برای اخراج نداشته و نمی‌داند چرا مرد ایتالیایی را از کار برکنار کرده است.

* آمار آنچلوتی در رئال مادرید

کارلتو در سال 2013، تیم ساخته شده توسط مورینیو را در دست گرفت. تیمی که از رسیدن به فینال لیگ قهرمانان 2 بار بازمانده بود و می‌خواست «دسیما» خود را کامل کند و برای دهمین بار قهرمان اروپا لقب گیرد. برای این کار متخصص‌ترین فرد این رقابت وارد برنابئو شد و او نیز در همان سال اول توانست این اتفاق بزرگ را رقم زند. این مرد ایتالیایی اکنون پرافتخارترین مربی تاریخ لیگ قهرمانان نام دارد. او 3 بار (2 بار با میلان و یک بار با رئال) قهرمان شده و به عنوان بازیکن نیز 2 بار این جام را بالای سر برده است.

چرا کارلتو بهترین گزینه برای جانشینی زیدان است؟

آنچلوتی 2 فصل در رئال مادرید بود و توانست 4 قهرمانی برای این تیم بدست آورد که مهمترین آن قهرمانی در لیگ قهرمانان در فصل 2013-2014 بود. قهرمانی که با معجزه بزرگ راموس در ثانیه پایانی و درخشش دی ماریا و گلزنی گرت بیل 100 میلیون یورویی به دست آمد. او در رئال مادرید بهترین آمار ممکن را به ثبت رساند و توانست طی 2 فصل در 74 درصد بازی‌ها به پیروزی دست پیدا کند. او به صورت میانگین 2.37 امتیاز در هر بازی می‌گرفت و یک تیم غول پیکر ساخت.

این مرد ایتالیایی البته یک قهرمانی خاطره انگیز دیگر نیز برای رئالی ها بدست آورد که آن هم به فینال جام حذفی مقابل بارسلونا بازمی‌گردد. گرت بیل با سرعت وحشتناک خود یکی از خاطره انگیزترین گل‌های ال کلاسیکو را به ثبت رساند و در غیاب رونالدو به مرد بزرگ مادرید نام گرفت. این مرد ایتالیایی باعث شد تا آن سال بارسلونا هیچ جامی کسب نکند و ضعیف‌ترین فصل را به ثبت رساند.

بیشتر بخوانید:

جزئیات قرارداد آنچلوتی با رئال مادرید

آنچلوتی قهرمان سوپرکاپ اسپانیا نیز در سال 2014 و قهرمان جام باشگاه‌های جهان در سال 2015 نیز شد ولی فصل دومش با ناکامی در رئال به اتمام رسید. او در یک قدمی قهرمانی لالیگا، همه چیز را به بارسای لوئیس انریکه باخت و در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا  مقابل یوونتوسِ آلگری با گلزنی شاگرد سابق خود از رسیدن به فینال بازماند. فصل دوم آنچلوتی در مادرید بدون جام لالیگایی و اروپایی به اتمام رسید تا این مربی با نظر پرز اخراج شود و جایش را به بنیتز بدهد.

*چرا آنچلوتی بهترین گزینه برای رئالِ کنونی است؟

مارکا در گزارش خود نوشت که آنچلوتی باعث شد تا بسیاری از بازیکنان بزرگ رئال به اوج برسند.از کریستیانو رونالدو تا مارسلو و ایسکو و بازیکنی مثل آنخل دی ماریا که بهترین روزهای زندگی خود را در همان فصل سپری کرد.  او تیم مورینیو را در دست گرفت و آن را به شکوفایی رساند و توانست تیم خوبی را به نسل بعدی نیز تغییر دهد. بسیاری معتقدند که آنچلوتی با ایده‌های بزرگ خود می‌تواند تیم بلند شده زیدان را به اوج برساند و دوباره به این باشگاه سر و سامان بدهد.

آ.اس از یک ماموریت مهم برای آنچلوتی حرف زد و عنوان داشت که این مربی با توجه به خاطراتی که برای مادرید بدست آورده می‌تواند این تیم را دوباره به شکوه برساند. مارکا نیز در جلد اصلی خود از خاطره شیرین دسیما حرف زد و عنوان کرد که طرفداران رئال یادشان نرود که چه کسی پا به برنابئو گذاشته است. 

زیدان با یک نامه خداحافظی بزرگ از مادرید رفت تا رئال به هول و ولای پیدا کردن مربی بیفتد. آلگری با اینکه دوست داشت سرمربی مادرید شود دوباره به تورین بازگشت و تصمیم گرفت یوونتوس را دوباره بسازد. کونته نیز با توقعات زیاد خود باعث شد تا نظر سران مادرید جلب نشود و پوچتینو که در زندان پاریس گیر افتاد. او دوست داشت به مادرید، رویای همیشگی خود، بیاید ولی به دلیل قرارداد با پاریس،‌ مجبور شد در سن ژرمن بماند. 

آ.اس مادرید نوشت که گزینه اول رئال پوچتینو بود و وقتی پرز فهمید نمی‌تواند او را به مادرید بیاورد برای انتقال آنچلوتی نهایت تلاشش کرد. البته رائول نیز در گزینه‌ها بود ولی سران مادرید تصمیم گرفت که زمام کار را اکنون به این مرد جوان ندهد و صبر کند تا این سرمربی بیشتر تجربه کسب کند. 

*امید رئالی‌ها برای تسلط دوباره در اروپا

چرا کارلتو بهترین گزینه برای جانشینی زیدان است؟

کارنامه آنچلوتی در تیم‌های مختلف / میانگین امتیاز تیم‌های کارلتو

کارنامه آنچلوتی نشان می دهد در هر جا رفته، نشان داده چقدر موفق بوده است. او اکنون جزو پرافتخارترین مربیان دنیا محسوب می شود و حالا در نظر دارد یک بار دیگر مادرید را برای آینده بسازد. آنچلوتی در متن خود برای اورتونی‌ها گفت که نمی‌توانسته چنین پیشنهاد بزرگی را رد کند و می‌خواهد یک چالش مهم دیگر را تجربه کند. 

پروژه بازسازی رئال مادرید در تابستان 2020 با دستان زیدان آغاز شد ولی حالا باید با دستان آنچلوتی ادامه پیدا کند. این تیم قصد دارد با خرید بازیکنان بزرگ تلاش کند تا دوباره سلطه‌ای بزرگ بدست آورد. باید دید امباپه یا کاماوینگا می‌آیند و اگر آمدند، عملکردشان تحت هدایت کارلتو چگونه خواهد بود؟

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس