کد خبر 1225520
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۸

به گزارش مشرق محمد ایمانی در کانال تلگرامی خود نوشت: تدریجا این تحلیل، قطعیت بیشتری پیدا می کند که جبهه اصلاح طلبان، قویا پای انتخابات هستند و صرفا بنای بر تمارض داشته اند.

اخبار و قرائن متعدد نشان می دهد تقسیم کار، برای "تر و خشک کردن" دو نامزد اصلاح طلب، توسط این طیف انجام گرفته؛ شبیه سال 88 که عده ای سراغ موسوی و گروهی سراغ ستاد کروبی رفتند، تا حمله از دو طرف را ترتیب دهند و  دو نامزد به اعتبار حضور دیگری، مجبور به اتخاذ مواضع هر چه رادیکال تر شوند.

این بار البته چالش مهم آنها این است که در موقعیت (پوزیشن) دولت قرار دارند و نمی توانند از موضع اپوزیسیون دولت مستقر موضع بگیرند. ناچارند پاسخگوی کارنامه غیر قابل دفاع دولت ائتلافی باشند و این، پاشنه آشیل غیر قابل ترمیم آنهاست.

به دلیل همین واقعیت، ردصلاحیت جهانگیری و لاریجانی و شریعتمداری و پزشکیان و...، بیش از آن که تهدید و محدودیتی برای شان باشد، فرصت محسوب می شد؛ فرصت مظلوم نمایی و در آوردن ادای قهر، برای گرفتن فرصت نقد دولت از جامعه به مدت چند هفته و درست در آستانه انتخابات.

آنها تصور می کنند با ژست قهر و تمارض و مظلوم نمایی، می توانند شتاب بحث ها در نقد مدیریت دولت را بگیرند، موضوع انتخابات را بربایند، بحث قلابی "نامزد نداریم" را تبدیل به مسئله روز کنند و سرانجام ادعا کنند از سر اضطرار و به خاطر این که کشور دست طرف خطرناک انتخابات(!) نیفتد، از فلان نامزد حمایت می کنیم.

سنگ مفت و گنجشک مفت! اگر رای نیاوردند -که احتمال قوی است- پیشاپیش بهانه اش را تراشیده و نقش سوء مدیریت دولت در ناراضی کردن مردم را پنهان کرده اند. اگر هم دری به تخته خورد و موج فریب مردم گرفت، بگویند با وجود رد صلاحیت نامزدها، موفق شدیم.

آنها مشابه این شگرد را سال 92 درباره رد صلاحیت هاشمی به کار گرفتند؛ با این تفاوت که از آن زمان، هشت سال  گذشته و دست مدعیان اعتدال و اصلاحات رو شده است.

ادعای دعوای میان روحانی و همتی و عزل همتی نیز، در چهارچوب همین نقشه کلی "گریز از کارنامه آوار شده دولت"، قابل ارزیابی است.

آنچه در این میان مهم است، این که همه دلسوزان کشور، نگذارند "عملیات ربایش موضوع انتخابات" (کارنامه ائتلاف حاکم بر دولت) به اجرا در آید. این بسیج گری ملی، صیانت از جمهوریت در برابر تقلای اشرافیت است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس