کد خبر 1225055
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۹
رستم قاسمی نمایه

وزیر نفت در دولت نهم گفت: ایران ۱۴۰۰ فرصت آخر در حوزه اقتصاد و معیشت مردم است.

به گزارش مشرق، رستم قاسمی عصر امروز در همایش حضور مجاهدانه و حماسی در انتخابات ۱۴۰۰ در کرمان اظهار داشت: شهید سلیمانی با انتخابات قابل معاوضه نیست و خوش به حال شهر کرمان که فرزند برومندی از این استان برخاست و دنیایی را به‌دنبال خودش کشاند و انسان‌هایی را به دنبال خودش قرار داد و امروز مزار این شهید در کرمان برگ زرینی شد تا برای همیشه در ذهن همه مجاهدان تاریخ بماند تا بداند شهید سلیمانی چه بود و از کجا بود.

قاسمی ادامه داد: سال‌ها با شهید سلیمانی آشنا و رفیق بودم و وقتی فرمانده نیروی قدس شد، چند ماه بعد با من تماس گرفت و گفت می‌خواهیم بخشی از کارهای مقاومت را به شما واگذار کنیم و سفرهای زیادی را قبل از آنکه به وزارتخانه بروم با هم داشتیم.

وزیر نفت در دولت نهم اضافه کرد: شهید سلیمانی قدرتی بود که در تاریخ ماندگار می‌شود و هر آنچه شاگردان وی در منطقه انجام می‌دهند و جنگ ۳۳ روزه به ۲۲ روزه و حالا به ۱۱ روزه رسیده است و مقاومت دشمن رو به فروپاشی است.

ایران ۱۴۰۰ فرصت آخر در حوزه اقتصاد و معیشت مردم است

قاسمی درباره ایران ۱۴۰۰ تصریح کرد: گام‌ها و مراحلی را تا امروز پشت سر گذاشته‌ایم و مراحلی مانده تا گام اول یعنی ۲۸ خرداد و گام دوم بعد از آن است، تا ۲۸ خرداد باید تلاش کرد، جبهه انقلاب، ایران ۱۴۰۰ فرصت آخر در حوزه اقتصاد و معیشت مردم است، شما در بین مردم هستید و وضع آنها را می‌دانید و این گام را باید به درستی و با دقت بردارید.

وی تاکید کرد: نباید منافع شخصی را فدای انقلاب و نظام کنیم بلکه برای نظام باید آبرو و هر آنچه داریم را بدهیم و اختلاف سلایق را در این مرحله کنار بگذارید و همه در مسیری حرکت کنیم که نتیجه‌اش مطلوب باشد.

قاسمی ابراز داشت: مردم را باید به صحنه انقلاب بیاوریم و انقلابی بودن به معنای بستن دکمه نیست بلکه به معنای مردم‌داری است و باید مردم را داشته باشید و خواهش می‌کنم مردم را دریابید.

وی اظهار کرد: مردم بصیرت و نجابت دارند و امروز ناراحتی و گلایه‌مندی‌هایی از روند اجرایی کشور دارند که حق هم با آنهاست زیرا سفره زندگی‌شان را می‌بینند و برای تغییر این وضع باید آن گلایه‌مندی تبدیل به حضور در پای صندوق‌های رای شود و این تلاش شما را می‌طلبد که با مردم صحبت کنید و خواهش کنید که پای صندوق حضور یابند.

مردم همیشه گزینه روی میز جمهوری اسلامی هستند

قاسمی با اشاره به اینکه مردم همیشه گزینه روی میز جمهوری اسلامی در دنیا و مقابله با قدرت‌های بزرگ هستند و باید این را حفظ کنیم و دست مردم را ببوسیم، تصریح کرد: مردم در شرایط بسیار بدی زندگی می‌کنند و ما باید به سراغ‌شان برویم تا برای تغییر وضعیت پای صندوق‌های رای بیایند و این همچنین ضرورت اقتدار دیپلماسی ماست.

وی ادامه داد: رای به گزینه اصلح می‌تواند مسیر اقتصاد و قوه اجرایی کشور را تغییر دهد و این لازم است.

قاسمی افزود: این یک واقعیت است که مردم در شرایط خوبی نیستند و اگر ما تلاش نکنیم جبهه انقلاب در این فرضت موفق نشود که ان‌شاءالله می‌شود زیرا زمینه فراهم است.

وی عنوان کرد: شرایط اقتصادی کشور شرایط بسیار سختی است و دولت سیزدهم دولتی با مشکل است و تلاش شبانه‌روزی می‌خواهد، مدتی قبل به آیت‌الله رئیسی عرض کردم دولت سیزدهم دولتی با کار مضاعف و تلاش بسیار زیاد است.

دولت فعلی منابع کشور را پیش‌خوری و آینده‌خوری کرده است

وزیر نفت دولت نهم با بیان اینکه اگر بخواهم بگویم در این هشت سال کشور به کجا رسیده است، اضافه کرد: اگر ایران ۱۴۰۰ تا هشت سال آینده سالانه ۸ درصد رشد اقتصادی داشته باشد برمی‌گردیم به کیک اقتصادی سال ۹۰ و این دوره گمشده اقتصاد ایران است در حالی که یک روزی در این کشور با بسیاری از کشورهای همسایه در سرجمع رفاه اقتصادی تفاوت چندانی نداشتیم اما امروز با هیچ کدام از آنها قابل مقایسه نیستیم.

قاسمی یادآور شد: تا دولت جدید مستقر شود مشکلاتی وجود دارد که باید بعد از ۲۸ خرداد، کارگزاران جبهه انقلاب برای تغییر شرایط اقتصاد و معیشت کشور شبانه‌روز تلاش کنند هرچند سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ بازگشت پیشخورهایی است که دولت فعلی داشته است و بازپرداخت اوراق‌هاست زیرا منابع کشور را پیشخور کرده‌اند و آینده‌خوری هم کرده‌اند و کار سختی در قوه مجریه در پیش رو است اما معتقدم و امیدواریم با جراحی‌هایی که در اقتصاد کشور وجود دارد می‌تواند وضع کشور را تغییر دهد.

۵۰ درصد جمعیت کشور به زیر خط فقر کوچ کرده‌اند

وی ابراز داشت: ۵۰ درصد جمعیت کشور به زیر خط فقر کوچ کرده‌اند و باید آنها را نجات داد و آنها نمی‌توانند، صبر کنند تا ببینند، معدن، صنعت و کشاورزی چه می‌شود و باید مشکل این ۵۰ درصد را رفع کرد.

قاسمی بر تلاش برای تغییر ریل‌گذاری اقتصادی کشور تاکید کرد و بیان داشت: با این دست‌فرمان نمی‌توانیم از حوزه اقتصاد عبور کنیم و باید ریل را تغییر دهیم.

حضور حداکثری ملت پای صندوق رای مهم است

جاویدی مسؤول کمیته کشاورزی ستاد مردمی انتخاباتی آیت‌الله رئیسی در استان کرمان نیز در این همایش اظهار داشت: ما علاوه بر اینکه می‌خواهیم از کاندیدای اصلح‌مان، آیت‌الله رئیسی در انتخابات حمایت کنیم، اما حضور حداکثری ملت در پای صندوق هم برای ما مهم است.

وی تصریح کرد: مشارکت حداکثری و بازتاب آن در درون و برون کشور تامین‌کننده امنیت کشور است بنابراین همه در انتخابات شرکت کنند تا رای اصلح، بالاترین رای باشد، لذا باید درست کار کنیم و رقبای یکدیگر را تخریب نکنیم.

حواس‌تان به لیست شوراها باشد

جاویدی اضافه کرد: از انتخابات شهر و روستا نباید غافل شویم، زیرا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند و باید آن را هم مدنظر داشته باشیم و انتخاب اصلح را به صندوق بیندازیم و لیست‌هایی که از سوی مراجع و منابع معتبر صادر می‌شود می‌تواند برای انتخاب اصلح در شوراهای شهر و روستا موثر باشد.

وی افزود: حضور حداکثری ما پای صندوق‌های رای مهم است و ان‌شاءالله تا چند روز آینده بیشترین استفاده و فعالیت را تا ۲۸ خرداد با حضور بالا و حداکثری و برای اصلح‌مان داشته باشیم و اسم ایشان با بالاترین رای نسبت به سال‌های گذشته از صندوق بیرون آید.

بازی نهایی در ۱۴۰۰ رقم می‌خورد

مسعود کاظمی‌مقدم تحلیلگر مسائل سیاسی هم در این همایش بیان داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی راهبرد امسال را در کنار شعار سال جاری «ایران قوی و قدرتمند» اعلام کردند و ما باید به دنبال آن باشیم.

وی با اشاره به اینکه طلیعه‌های خوبی هم برای ایران قوی نمایان شده است و به قول معروف سالی که نکوست از بهارش پیداست، خاطرنشان کرد: جبهه مقاومت توانست در یک مصاف سخت و طاقت‌فرسا پوزه دشمن اصلی مستضعفان و محرومان جهان رژیم اشغالگر را به خاک مالید و این یک پیروزی بود.

کاظمی‌مقدم اضافه کرد: امیدواریم حضور پرشکوه مردم در ۲۸ خرداد بتواند این پازل را کامل کند هرچند اهل معنا و معرفت جایگاه‌های دیگری برای ۱۴۰۰ قائل هستند و این سال، سال مهمی است و بتوانیم از آن پیچ تاریخی که رهبری سال‌های قبل بیان کردند، خارج شویم و مسائلی که درگیر آن هستیم، مرحله نهایی است و بازی نهایی رقم می‌خورد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی بیان داشت: ما باید حواس‌مان جمع باشد و کار جهادی و دقت‌نظر می‌خواهیم و باید مشارکت حداکثری را داشته باشیم زیرا انتخابات یک فرآیند آماری است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
    0 0
    با سلام اظهارات آقای قاسمی در خصوص مردم و شرایط زندگی مردم منصفانه و دقیق است. تفاوت مدیران اشرافی با مدیران جهادی در بینش آنان به مردم و امانتداری حقوق ملی است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس