دستور وزیر بهداشت برای تزریق واکسن کرونا به دانشجویان علوم پزشکی و پیراپزشکی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره تزریق واکسن‌های بومی کرونا گفت: تزریق واکسن داخلی در کنار واکسن‌های وارداتی انجام می‌شود.

به گزارش مشرق، سعید نمکی ظهر امروز پس از افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی گیلان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز شاهد افتتاح ۳۲ پروژه حوزه سلامت در گیلان بودیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره زمان تزریق واکسن‌های بومی کرونا در کشور گفت: با تمهیدات اندیشیده و پیگیری مستمر مجموعه‌های تولیدی و دانش‌بنیان قرار است در اواخر بهار ۱۴۰۰ تزریق واکسن داخلی را در کنار واکسن‌های وارداتی داشته باشیم.

نمکی با بیان اینکه یکی از بی‌ضررترین واکسن‌های بومی را در اختیار داریم گفت: قرار بود پس از انجام موفقیت‌آمیز مطالعات انسانی واکسن‌های داخلی، این واکسن‌ها به جمع واکسن‌های مصرفی کشور اضافه شوند و اکنون مطالعات بالینی واکسن پاستور و برکت انجام شده است.

بیشتر بخوانید:

کمبود پزشک به معضل «پیری جمعیت» اضافه می‌شود

وی با بیان اینکه در طول یک سال و نیم گذشته، اقدامات خوبی در توسعه زیرساخت‌های گیلان انجام شده است خاطرنشان کرد: اضافه شدن ۶۰۰ تخت بیمارستانی و ۸۰ تخت آی‌سی‌یو در استان و ارسال تجهیزات و امکانات دیگر بیمارستانی بخشی از اقدامات انجام شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابراز داشت: امکانات پیشرفته دیگری قرار است به استان گیلان ارسال شود و قطعاً افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت نیز در توسعه بهداشت و درمان استان موثر خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان نیز در حاشیه افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی گیلان اظهار داشت: در شرایط تحریم‌های ظالمانه و شیوع کرونا امروز شاهد بهره‌برداری ۳۲ پروژه حوزه سلامت در سطح گیلان هستیم.

ارسلان سالاری با بیان اینکه شاهد تحول بزرگ در اصلاح زیرساخت‌ها و تکمیل پروژه‌های حوزه سلامت در کشور بوده‌ایم گفت: جذب بیش از ۵۰ هزار نیرو در دانشگاه‌های مختلف کشور، افزایش ۸۵ درصدی حقوق و دستمزد پرسنل و واکسیناسیون عمومی در کشور از جمله کارهای مهم انجام شده است.

وی ابراز داشت: استان گیلان جزو نخستین استان‌هایی بود که درگیر کرونا شد و در این مدت نزدیک به ۴۰ هزار بیمار در بیمارستان‌ها بستری شدند و ۴ هزار پرستار و بیش از ۴۰۰ پزشک جهت خدمت‌رسانی در مراکز درمانی مشغول فعالیت بودند.

سالاری با بیان اینکه حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از کادر درمان گیلان در این مدت بیمار شدند و ۳۲ نفر در حوزه‌های پزشکی و پرستاری گیلان جان خود را در راه حفظ سلامت جامعه از دست دادند افزود: هم‌اکنون واکسیناسیون در ایستگاه‌های مختلف در سطح استان گیلان در حال انجام است و نسبت به جمعیت، بالاترین تزریق را داشتیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیان کرد: در جهت اصلاح پروژه‌های زیرساختی استان سعی کردیم از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم و اقدامات لازم در این مسیر انجام شد که تشکیل بسیج ملی مبارزه با کرونا، اجرای طرح غربالگری حاج قاسم سلیمانی و تامین تجهیزات بیمارستانی با هزینه حدود ۷۰ میلیارد تومان بخشی از اقدامات انجام شده است.

سالاری با بیان اینکه اورژانس جدید بیمارستان رازی با میزان اعتبار مشخص راه‌اندازی شد افزود: هم‌اکنون واکسیناسیون با ۴۳ ایستگاه ثابت و سیار شامل ۱۹ سالن تجمیعی، ۲۴ مرکز ثابت در مراکز جامع سلامت و ۳۶ تیم سیار خودرویی برای پوشش مناطق صعب‌العبور استان در حال انجام است.

وی به افزوده شدن ۱۷ دستگاه آمبولانس پیشرفته به ناوگان اورژانس گیلان اشاره و بیان کرد: این آمبولانس‌ها با ۶۸۰ میلیارد ریال اعتبار راه‌اندازی شده و هم‌اکنون افزایش تعداد پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی از ۶۲ پایگاه به ۶۸ پایگاه رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از راه‌اندازی هفت‌ دستگاه سی تی اسکن ۱۶ اسلایس در بیمارستان‌های گیلان خبر داد و گفت: هم‌اکنون دو دستگاه دیگر در حال راه‌اندازی است و در مراکز درمانی ۱۷ شهریور، پورسینا، شفا و دکتر حشمت به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد و ۱۷ دستگاه اکسیژن‌ساز با اعتبار ۲۷ میلیارد تومان در استان راه‌اندازی شد.

سالاری با اشاره به راه‌اندازی ۱۰ دستگاه اتوکلاو بیمارستانی، پنج دستگاه اتوکلاو پلاسما، ۶۱۰ دستگاه تخت بستری، ۱۶ تخت جراحی و ۷۸ تخت ویژه ICU در بیمارستان‌های استان بیان داشت: برای افتتاح و تجهیز آزمایشگاه مولکولی بهداشت در مرکز خدمات جامع سلامت رودبارتان رشت، ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه‌ شد.

وی خاطرنشان کرد: آزمایشگاه تشخیصی سلولی مولکولی کرونا در درمانگاه بعثت با ظرفیت ۲۰۰ تست در روز در همان روزهای نخست شیوع کرونا با هزینه حدود ۲۵ میلیارد ریال و همچنین آزمایشگاه بیمارستان رازی جهت تسریع و تسهیل در فرایند آزمایش‌ها تجهیز و راه‌اندازی شدند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۰
    1 0
    # نه به همه واکسن ها به جز واکسن فخرا
    • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۰
      7 1
      اری به برکت،آری به فخرا،
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۰
    0 1
    فقط واکسن ایرانی
  • IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۰
    0 1
    هر واکسنی به حلال از جنس سرب و جیوه نیاز دارد.
    • مسلم IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۰
      0 0
      خب چرا از کودکی تا الان کلی واکسن زدی؟؟؟؟؟؟ حرف از روی غیر تجربه میزنی. علم تجربی چی ااست پس؟؟؟؟؟؟ فقط تخیلت قویه؟؟؟؟؟؟ که چی داخلش سربه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ واقعا مطمئنی؟؟؟؟؟
  • IR ۰۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
    0 0
    خانم محرز میگه تاثیر شیره تریاک بر بیماران را جهان تائید نکرده. قرار نیست همه چیز را رژیم غاصب و انگلیس و امریکای مرکزی کشف کنند و مقاله کنند. بر اساس گزارش مردمی خودت تاثیر شیره تریاک بر دو گروه شاهد و بیمار را بررسی کن و مقاله کن که جهان استفاده کنند. کارتن خواب و تریاکی هم تابحال گزارش نشده با کرونا بمیرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس