فرضیه غیر لازم بودن حضور مردم در انتخابات تیشه به ریشه نظام است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: کسانی که در تریبون های رسمی حضور و مشارکت مردم را غیر لازم فرض می کنند، تیشه به ریشه نظام می زنند.

به گزارش مشرق، محسن هاشمی در سخنان ابتدایی خود در جلسه صبح امروز شورای شهر گفت: در آستانه سی و دومین سالگرد ارتحال امام خمینی قرار داریم، انقلاب اسلامی میراث بزرگ امام خمینی برای ایران بود که مردم محور، ستون و روح انقلاب محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

هیچکس منتظر محسن هاشمی نبود؟!

وی افزود: بدون حضور و همراهی مردم، نهضت امام خمینی که از ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ آغاز شد در همان آغاز به پایان می‌رسید اما این مردم بودند که با فدا کردن جان و مال و آسایش خود، نهضت را زنده نگه داشتند و به پیروزی رساندند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ابراز داشت: کسانی که در تریبون‌های رسمی حضور و مشارکت مردم را غیر لازم فرض می‌کنند، تیشه به ریشه نظام می‌زنند.

هاشمی عنوان کرد: تفکیک بین حکومت اسلامی و جمهوری اسلامی، ارزش‌ها و اکثریت، مشروعیت و مقبولیت، جمهوریت و اسلامیت، در اسلام ناب پذیرفته شده نیست و حکومتی که از حمایت و نقش آفرینی اکثریت مطلق جامعه برخوردار نیست، حکومتی اسلامی تلقی نمی‌شود.

وی ادامه داد: فرصت انتخابات گذراست اما اگر در این فضا، آسیبی به اعتقاد و اعتماد مردم با تندروی و یکجانبه گرایی جریانی ایجاد شود، آثار دراز مدت و ماندگاری خواهد داشت که با پایان انتخابات پایان نمی‌یابد. کسانی که خود را پیروز انتخابات می‌دانند، به جای تخریب و تحقیر دیگران، از شیوه گفتگو و اقناع استفاده کنند تا آسیب‌های وارد شده به اعتقاد و اعتماد عمومی کاهش یابد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۹
    2 0
    چه شرایطی رو برا مردم فراهم کردید که توقع حمایت دارید .اون از شرایط اقتصادی و تورم و فقر و فساد و از اون طرف دیگه وجه به شدت بد در جوامع بین المللی.
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۹
    1 0
    امسال قراره اسم چندتا خیابون رو عوض کنید؟؟!! #شورای تغییرنام تهران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس