شناسایی گونه جدید و مسری ویروس کرونا در ویتنام

مقامات بهداشت و درمان ویتنام از شناسایی گونه جدید و ترکیبی ویروس کرونا با قدرت سرایت بالا خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از الجزیره، وزیر بهداشت و درمان ویتنام روز شنبه اعلام کرد که مقامات بهداشتی این کشور گونه جدیدی از ویروس کرونا را که ترکیبی از گونه هندی و انگلیسی آن است و به سرعت در هوا پخش می‌شود، شناسایی کرده‌اند.

در شرایطی که ویتنام اواخر سال میلادی گذشته به طور موفقیت آمیزی توانسته بود از شیوع این بیماری جلوگیری کند، از اواخر ماه آوریل این کشور با افزایش چشمگیر موارد ابتلا روبرو شد که بیش از نیمی از مجموع ۶۸۵۶ موارد ابتلای ثبت شده در این کشور را تشکیل می‌داد.

«نگوین تهان لانگ» وزیر بهداشت ویتنام با توضیح اینکه گونه شناسایی شده یک گونه ترکیبی از دو گونه شناخته شده ویروس کرونا (در کشورهای انگلیس و هند) است، گفت که «ویتنام یک گونه جدید ویروس کووید -۱۹ را که ترکیبی از ویژگی‌های دو گونه موجود و یافت شده در انگلیس و هند را داراست، کشف کرده است».

این مقام ویتنام در نشست دولت این کشور اعلام کرد: «این ویروس جدید بسیار خطرناک است».

لانگ همچنین گفت که ویتنام به زودی اطلاعات ژنوم این گونه جدید از ویروس کرونا را منتشر خواهد کرد و تأکید کرد که این گونه جدید در مقایسه با گونه‌های پیشین ویروس کرونا از قدرت سرایت بالاتری برخوردار است.

گفتنی است، سازمان بهداشت جهانی تاکنون چهار گونه مشخص از ویروس کووید -۱۹ را در سطح جهان شناسایی کرده که عبارتند از ویروس‌هایی که نخست در کشورهای هندوستان، انگلیس، آفریقای جنوبی و برزیل پدیدار شده‌اند.

لازم به ذکر است، مقامات سازمان بهداشت جهانی هنوز نسبت به گزارش‌ها در خصوص شناسایی این گونه جدید ویروس کرونا در ویتنام واکنشی نشان نداده‌اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس