نامزدها در سفرهای استانی کارناوال نداشته باشند/ ابلاغ دستورالعمل‌های بهداشتی به نامزدهای ریاست جمهوری - کراپ‌شده

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: ما تجمع انتخاباتی نداریم اما برای برنامه‌های انتخاباتی در فضای باز تنها از ۳۰ درصد ظرفیت استفاده شود و در همانجا هم پروتکل‌های بهداشتی باید رعایت شود.

به گزارش مشرق، جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور در برنامه نگاه یک گفت: طبق گزارش وزارت بهداشت، ما تا انتخابات شرایطمان شکننده است و هیچ شهر آبی نخواهیم داشت و همه شهرهای ما در وضعیت قرمز، زرد و نارنجی خواهد بود و ان شا الله رعایت پروتکل‌ها را به بالای ۷۰ تا ۸۰ درصد برسانیم.

وی ادامه داد: ما وارد روزهای تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری شده‌ایم. مهمترین بحث در زمان انتخابات ریاست جمهوری رعایت پروتکل‌های بهداشتی است. امروز دستورالعمل بهداشتی انتخابات را برای هر ۷ نامزد ابلاغ کردیم و برای اولین بار رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی تخلف انتخاباتی محسوب می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: ما تجمع انتخاباتی نداریم اما برای برنامه‌های انتخاباتی در فضای باز تنها از ۳۰ درصد ظرفیت استفاده شود و  در همانجا هم پروتکل‌های بهداشتی باید رعایت شود. ما در سفرهای انتخاباتی استقبال و کارناوال نداریم.

وی با اشاره به خطر بیماری کرونا برای مجریان انتخابات در روز ۲۸ خرداد گفت: پس از چندین جلسه در ستاد ملی مقابله با کرونا قرار شد مجریان برگزاری انتخابات در اولویت واکسیناسیون باشند و حداقل دوز اول را دریافت کنند.

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: کسانی که برای رای‌دادن به شعبات مراجعه می‌کنند خودکار همراه داشته باشند و با توجه به اینکه در انتخابات شوراها عموماً تعداد نفرات بیشتری را باید بنویسند، بهتر است از قبل لیست خود را آماده کنند و دیگر نیازی به معطلی در شعبه برای پیدا کردن اسم افراد نداشته باشند.

عرف با اشاره به اینکه مردم رای دادن خود را به ساعات پایانی زمان ده ساعته انتخابات در روز ۲۸ خرداد به تاخیر نیاندازند، تصریح کرد: در شهرهای گرم کشور عموما بدلیل گرمای هوا، مردم در ساعات پایانی شب به شعبات مراجعه می‌کنند لذا در این دوره به وزیر کشور اختیار داده شده که در جایی که لازم است تا ساعت ۲:۰۰ بامداد رای‌گیری تمدید شود.

وی بیان داشت: ما برای اطمینان و با وجود احتمال، برگه‌های تعرفه را برای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری چاپ کرده‌ایم. قرار شد با دستور رئیس جمهور تجهیزات لازم و برگه‌های تعرفه از ۱۵ خرداد به استان‌ها ارسال شود.

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: ما لیست بیماران کرونایی را از وزارت بهداشت می‌گیریم و کسانی که در بیمارستان هستند و یا در منزل قرنطینه هستند با حضور عوامل شعبات سیار می‌توانند در صورتی که خواستند در همان محل‌های قرنطینه رای دهند.

وی در مورد شرایط رای‌دهندگان اظهار داشت: برای دستگاه احراز هویت کد ملی مهم است و وقتی به شعبه مراجعه می‌کنند کارت ملی آنها با قرار گرفتن روی دستگاه احراز هویت اقدام می‌شود اما اگر کسی کارت ملی ندارد یا بر روی شناسنامه وی شماره ملی وجود ندارد باید مراجعه به ثبت احوال داشته باشند و کد ملی خود را دریافت کنند.

رئیس ستاد انتخابات کشور در مورد خاموشی احتمالی در برخی شعب اظهار داشت: دستگاه‌های احراز هویت با باتری ماشین هم شارژ می‌شود. مفروض ما این است که وزارت نیرو یک فضای پایداری ایجاد کند اما در صورت قطع برق با همین باتری ماشین ادامه کار انجام می‌شود.

وی در مور اینکه در پایان رای‌گیری کدام صندوق‌ها زودتر شمارش می‌شود، اظهار داشت: ابتدا صندوق ریاست جمهوری، سپس شوراها و بعد میاندوره‌ای ها شمارش می‌شود. در این دوره از اطلاعات همزمان دستگاه احراز هویت برای رفع اختلاف بین ناظرین شورای نگهبان و مجریان انتخابات استفاده می‌شود.

عرف با اشاره به رای‌گیری الکترونیکی در انتخابات شوراهای شهر و روستا بیان داشت: ما ۳۳ هزار صندوق شمارش الکترونیک داریم اما حدود ۷۰ هزار شعبه رای‌گیری داریم. لذا قرار شد در شهرهای بزرگ و شهرهایی که قبلا در آنجا شمارش آراء محل اختلاف بوده از این دستگاه‌ها استفاده شود.

وی در مورد اینکه چطور در مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری فردی پیروز انتخابات می‌شود، تصریح کرد: نامزدی که ۵۰ درصد آرا بعلاوه یک را بدست آورد در همان مرحله اول پیروز انتخابات است.

رئیس ستاد انتخابات کشور در مورد اینکه برخی رسانه‌ها اطلاعات انتخاباتی را زودتر از وزارت کشور اعلام می‌کنند، گفت: همچین موردی در زمان اعلام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اتفاق افتاد که ما از آن رسانه شکایت کردیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس