بایدن

منابع خبری مدعی شده‌اند وزارت دفاع آمریکا دنبال کسب مجوز از رئیس‌جمهور این کشور برای حمله به مواضع گروه‌های مقاومت در عراق است.

به گزارش مشرق، دو منبع آگاه به یک رسانه آمریکایی گفته‌اند پنتاگون در صدد کسب مجوز از «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا برای حمله به مواضع گروه‌های مقاومت در عراق است.

یکی از این منابع که خواسته نامش مخفی بماند به پایگاه «دیلی‌کالر» گفته دولت بایدن در حال بررسی گزینه‌های خود برای پاسخ دادن به حملات راکتی اخیر علیه آمریکایی‌ها در عراق است.

منابع خبری عراقی روز دوشنبه از حملات راکتی به پایگاه عین الاسد -بزرگترین مرکز استقرار نظامیان تروریست آمریکایی در غرب عراق- خبر دادند.

کانال تلگرامی «صابرین‌نیوز» گزارش داد بیش از پنج راکت ۱۲۲ میلیمتری، به مواضع حساسی در داخل این پایگاه اصابت کرده است. گزارش‌ها حکایت از آن داشت که پدافند هوایی آمریکا موفق به رهگیری راکتها نشد.

علاوه بر این، کانال تلگرامی «صابرین نیوز» روز گذشته (پنجشنبه) گزارش داد که یک کاروان لجستیکی ارتش آمریکا در شهر «السماوه» در جنوب عراق هدف حمله قرار گرفته است.

منبع مورد استناد «دیلی‌کالر» تصریح کرده از زمان حمله تروریستی آمریکا در نزدیکی فرودگاه عراق در دی‌ماه سال ۱۳۹۸ که به شهادت سپهبد «قاسم سلیمانی»، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منجر شد پنتاگون، از اختیار حمله در عراق برخوردار شده اما انجام هر حمله منوط به صدور مجوز از سوی رئیس‌جمهور است.

دومین منبع گفته گزینه‌های پنتاگون و برنامه‌ریزی برای اجرای این عملیات از طریق شورای امنیت ملی آمریکا مورد رایزنی قرار خواهد گرفت.

این منبع گفته مقام‌های پنتاگون به زودی در صدد دریافت مجوز از بایدن برای انجام این حملات برخواهند آمد. او با وجود این، به زمان مشخصی برای انجام این کار اشاره نکرده است.

نخستین منبع گفته این جلسه روز جمعه برگزار خواهد شد، اما پایگاه «دیلی‌کالر» مستقلاً موفق به تأیید آن نشده است.

واشنگتن و بغداد، ۷ آوریل ۲۰۲۱ در بیانیه مشترکی اعلام کردند به توافقی دوجانبه درباره تبدیل نقش نیروهای آمریکایی و ائتلاف در عراق به نقش مشورتی و آموزشی دست یافته‌اند.

حدود سه هزار نظامی در قبال نیروهای ائتلاف بین‌المللی برای مبارزه ادعایی با داعش در عراق حضور دارند که ۲۵۰۰ نفر آن‌ها آمریکایی هستند.

نمایندگان پارلمان عراق دو روز بعد از اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن فرماندهان مقاومت، شهیدان «سپهبد حاج قاسم سلیمانی»، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس»، جانشین فرمانده الحشد الشعبی عراق، به طرح خروج نظامیان خارجی از جمله آمریکایی‌ها از کشورشان رأی مثبت دادند.

بر اساس این مصوبه پارلمان عراق حضور نظامیان آمریکایی و غیرآمریکایی در این کشور غیرقانونی است و آنها باید هرچه سریعتر خاک عراق را ترک کنند. بسیاری از گروه‌های عراقی بر همین اساس، نیروهای آمریکایی حاضر در این کشور را اشغالگر می‌دانند و بر خروج فوری این نیروها از خاک کشورشان تاکید دارند و بارها از دولت خواسته‌اند تصمیم پارلمان را اجرایی کند.

شورای امنیت ملی آمریکا، پنتاگون و کاخ سفید به درخواست «دیلی‌کالر» برای اظهارنظر در خصوص این گزارش پاسخ نداده‌اند. این پایگاه نوشته هنوز مشخص نیست جو بایدن با درخواست پنتاگون برای انجام این عملیات در عراق موافقت کند.

وزارت دفاع آمریکا اسفندماه گذشته به دستور «جو بایدن» مواضع متعلق به گروه‌های مقاومت را در شرق سوریه بمباران کرد.

این اقدام چند روز بعد از دو حمله راکتی به منافع نظامیان تروریست آمریکایی در عراق اتفاق افتاد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
    4 1
    هر وقت که عراق،اغتشاشات شد...امریکاییا حملاتشون رو شروع کردن...
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    0 1
    امریکا که که خورده ! حالا ببین از کجا دمبش قیچی میشه !!!!
  • پیروزه IR ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    0 1
    گور پدرش خندید اگر جنازه سربازانش را می خواد پس زیاد عجله نکند شوی شوی
  • IR ۰۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    0 1
    اول فرمانده حشدالشعبی را زندانی میکنند بعد حمله می کنند. الکاظمی لباس تروریست های سنتکام رو بپوشه بهش میاد.
  • IR ۰۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    0 1
    اول فرمانده حشدالشعبی را زندانی میکنند بعد حمله می کنند. الکاظمی لباس تروریست های سنتکام رو بپوشه بهش میاد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس