افزایش تنش در شرق اروپا؛ لیتوانی دو دیپلمات بلاروس را اخراج می‌کند - کراپ‌شده

وزارت امور خارجه لیتوانی اعلام کرد جهت همبستگی با دیپلمات‌های اخراجی لتونی از مینسک، دو دیپلمات بلاروسی را اخراج می‌کند.

به گزارش مشرق، در پی افزایش تنش میان بلاروس و دیگر کشورهای اروپایی، لیتوانی روز جمعه اعلام کرد دو دیپلمات بلاروسی را اخراج می‌کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وزارت امور خارجه لیتوانی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «لیتوانی همچنین با اتخاذ این تصمیم، با لتونی که دیپلمات‌های این کشور و کارکنانش در سفارت مینسک به‌طور غیرمنصفانه‌ای اخراج شدند، اعلام همبستگی می‌کند».

روز دوشنبه دولت بلاروس در اقدامی متقابل چند دیپلمات لتونی را اخراج کرد. تنش‌ها میان بلاروس و دیگر کشورهای اروپایی از روز یکشنبه و پس از به زمین نشاندن یک هواپیمای مسافرتی توسط بلاروس و بازداشت دو فعال سیاسی مخالف، وارد مرحله جدیدی شده است.

در حال حاضر تنش میان روسیه و بلاروس در یک سو و دیگر کشورهای بلوک غرب از سوی دیگر، از اخراج دیپلمات نیز فراتر رفته و به ممانعت از استفاده از حریم هوایی یکدیگر نیز کشیده است.

«الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس چندی قبل هشدار داد، دستگاه‌های اطلاعاتی روسیه و بلاروس، مراکز سرویس اطلاعاتی آمریکا را در «کی‌یف» پایتخت اوکراین و همچنین لهستان نزدیک ورشو کشف کرده‌اند. به گفته او کشورهای همسایه بلاروس شامل لهستان، اوکراین و لیتوانی ناآرامی بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری  در این کشور را سازماندهی کردند.

او همچنین بارها در خصوص تحرکات خودروهای زرهی آمریکایی و نیروهای ناتو در اطراف مرزهای این کشور هشدار داده است. وی از وزارت کشور بلاروس درخواست کرده اقدام متناسب در برابر این تحرکات را در نظر داشته باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس