کد خبر 1223330
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۴

به گزارش مشرق محمد ایمانی در کانال تلگرامی خود نوشت: مردم، نام چند حزب از ۱۹ حزب و گروه عضو "جبهه اصلاحات" را  شنیده اند؟

آیا حتی پنج درصد مردم، این گروه ها را می شناسند:

"سازمان عدالت و آزادی، مجمع محققین و مدرسین قم، انجمن اسلامی مهندسان، انجمن اسلامی پزشکان، مجمع نیروهای خط امام، جمهیت زنان مسلمان نواندیش، مجمع زنان اصلاح طلب، جمعیت حقوق بشر زنان، مجمع دانش آموختگان ایران، اتحاد ملت، انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه، انجمن اسلامی معلمان، حزب آزادی، حزب همبستگی دانش آموختگان، حزب پیشرو اصلاحات، مجمع ایثارگران، مجمع فرهنگیان و سازمان معلمان"

برخی از اینها را حتی نزدیکان شان هم جدی نمی گیرند، اما ادعا دارند چون نامزدی در انتخابات ندارند، انتخابات فراگیری و مشروعیت ندارد! این ادعا در حالی است که هم اکنون، آقایان همتی و مهر علیزاده به عنوان دو فعال اصلاح طلب، در گود رقابت حضور دارند.

همتی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران (یکی از سه حزب برادر بزرگ تر در جبهه اصلاحات) و رئیس کل بانک مرکزی است. مهر علیزاده هم معاون رئیس دولت اصلاحات و استاندار خراسان بوده، و در دولت روحانی، استانداری اصفهان و عضویت هیئت مدیره منطقه آزاد کیش را تجربه کرده است.

طبق نظرسنجی ها، اولویت ترغیب کننده مردم برای حضور در انتخابات، جدیت در مبارزه با فساد و بهبود معیشت عمومی است، نه تنوع نامزدها.

در نظرسنجی چندی پیش مرکز دولتی «ایسپا»، از افرادی که تصمیم قطعی برای شرکت در انتخابات نگرفته‌اند، پرسیده شده بود «هر یک از موارد تا چه حد شما را برای شرکت در انتخابات ترغیب خواهد کرد؟». پاسخ‌ها قابل توجه بود:

بیشترین عامل ترغیب‌کننده (۵۶.۸ درصد)، «داشتن برنامه جدی برای مبارزه با فساد» است و در رتبه‌های بعدی، «برنامه جدی برای رفع بیکاری با ۵۶ درصد، و برنامه جدی برای بهبود وضعیت اقتصادی با ۴۹.۱ درصد قرار گرفته‌اند. فقط ۳۸ درصد گفته‌اند اگر کاندیدای مورد نظرشان تأیید شود، بر تصمیم‌شان تاثیر دارد.

باید عنایت داشت آقایان جهانگیری، آخوندی، شریعتمداری، لاریجانی، پزشکیان، محسن هاشمی و ...، نماینده وضع موجود (ناکارآمد) دولت بوده اند و بنابراین تایید آنها نمی توانست تاثیر مهمی در مشارکت داشته باشد. مقبولیت دولت در نظرسنجی ها، زیر هفت درصد است.

مگر نگفتید روحانی را ما رئیس جمهور کردیم؟!


به گفته آقای زیباکلام؛ "مردم دیگر به اصلاح طلبان رای نمی‌دهند. لاریجانی تایید صلاحیت هم می شد، رای نداشت. با حضور رئیسی هیچ شانسی برای دیگر نامزدها وجود ندارد. دلم می‌خواست از لاریجانی بپرسیم به چه امیدی نامزد شده است؟".

می شود گفت عدم تایید برخی از نامزد های ائتلاف حاکم بر دولت، بهانه مظلوم نمایی برای آنهاست و نه محدودیت. آنها اگر واقعا اعتباری برای خود قائل باشند، باید از آقای همتی یا نوبخت حمایت کنند؛ مگر نه این که هم هاشمی و هم طرفداران خاتمی، مدعی بودند روحانی سه درصد رای بیشتر نداشت و ما با اعتبار خود، رای او را به بالای ۵۰ درصد رساندیم؟ بسم الله! حالا وقت راستی آزمایی ادعاست. این بار جای هاشمی، چند نفر دیگر رد شده اند.

چرا دبّه کرده اند؟ چون می دانند علت تصاعد ناگهانی رای روحانی، وعده های فریبنده ای بوده که امروز خلاف واقع بودن اغلب آنها برای مردم یقینی شده و بنابراین هر کس که مُهر "اصلاحات و اعتدال" پای نامزدی اش بخورد، نزد مردم بی اعتبار می شود. این بومرنگ دروغی است که هشت سال اوج گرفت؛ اما حالا به سمت پرتاب کنندگان کمانه کرده است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
    6 0
    :))))))))) من فقط اسم ها رو میخوندم و میخندیدم. اسلام، اسلامی، ایران، ایرانی، خط امام، ایثارگران و... کدوم یکی از اینا با ذات امریکایی اسراییلی اصلاح طلبا سازگاره؟ خودشون خنده شون نمی گیره؟! :/
  • مهرناز IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
    13 1
    اقایان جهانگیری " لاریجانی " پزشگان " شریعتمداری " اخوندی " محسن هاشمی و.. " با کدام کارنامه درخشان فکر کردید " خودرا کاندید ریاست جمهوری کردید " گویا 8سال دولت ناکارامد روحانی این تصور را پیش اورد " که ریاست جمهوری " خاله بازی است" مردم 8سال با بدبختی شماهاوعملکردهای غلط تان را تحمل کردند.
    • DE ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
      4 0
      مجلس باید موضوع مذاکره همزمان پاپ با ظریف و جان کری را در سفر به واتیکان را بررسی کند. مجلس جلوی مذاکرات و زد و بندهای مخفی و غیر رسمی ظریف رو با جان کری و دیگر اجانب باید بگیره - ظریف قبلاً با مذاکره با همین جان کری مملکت را با برجام خسارت بار و خیانت بارش به چاه مشکلات اقتصادی انداخت و معلوم نیست ایندفعه چه ضرری میخواد بزنه
    • GB ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
      0 0
      فکر کنم شما دوست عزیز فقط هشت ساله به دنیا اومدی چون قبل اون یادت نمیاد...
  • IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
    5 1
    ناراحتی جوانان از حذف امثال سعید محمد را به حساب لاریجانی و جهانگیری و آخوندی ننویسید.
  • DE ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
    4 1
    بعد از ملاقات مخفی ظریف با کری در واتیکان، ایجاد گرانی گسترده (مثل 50 درصد گرانی نان) و قطعی گسترده عمدی برق برای ضرر زدن به واحدهای تولیدی و افزایش تلفات در بیماران کرونایی استفاده کننده از دستگاه اکسیژن ساز شروع شد. ظریف با کری در واتیکان چه توافقی داشته که بعدش اینهمه مشکلات برای مردم بطور عمدی ایجاد شده؟ آیا دادن نظرات مخالف با شورای نگهبان توسط اصلاح طلبها بخشی از موضوعات مورد توافق ظریف با جان کری در سفر به واتیکان برای ایجاد فتنه جدید در کشور با کمک آمریکایی ها است؟
    • IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
      2 0
      این نامردها میخواهندباهمدستی امریکا یکتوافق الکی بکنند آمریکا وارد برجام بشودومقداری ازپولهای توقیف شده آزاد بشود هم درانتخابات بتوانند تاثیر بکذارندواگر جناح رقیب رای آورد امریکا بتواند مکانیسم ماشه را فعال بکند خدایا ازشر این نامردان به توپناه میبریم ظریف خودش را به آب وآتش میزند تاباالقای مذاکره وتوافق درنتیجه انتخابات تاثیر بگذارد ولی ملت دستشان را خوانده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس