کد خبر 1223236
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱
چین و آمریکا

بودجه ۷۱۵ میلیارد دلاری وزارت دفاع آمریکا متمرکز بر مدرنیزه کردن زرادخانه هسته‌ای ایالات متحده برای بازدارندگی در برابر چین خواهد بود.

به گزارش مشرق، منابع نزدیک و آگاه به برنامه های دولت جو بایدن اعلام فاش کردند: بودجه 715 میلیارد دلاری وزارت دفاع آمریکا قصد دارد منابع مالی را از سامانه های قدیمی نظامی و تسلیحاتی دور کرده و به مدرنیزه کردن زرادخانه هسته ای و بازدارندگی در برابر چین کمک کند.

بیشتر بخوانید:

تهدید امارات ازسوی آمریکا در خصوص همکاری با چین

بر اساس این گزارش وزارت دفاع آمریکا همچنین قصد دارد قابلیت های تسلیحاتی آینده را توسعه و گسترش دهد.

بودجه پیشنهادی وزارت دفاع آمریکا شامل خرید کشتی ها، هواپیماهای جنگنده و پرداخت حقوق و دستمزد خواهد بود. وزارت دفاع آمریکا همچنین قصد دارد بودجه ویژه ای را برای توسعه و آزمایش تسلیحات ماورای صوت و سایر سامانه های تسلیحاتی نسل آینده اختصاص دهد تا قابلیت های نظامی خود برای مقابله با چین و روسیه را افزایش دهد.

طرح بازدارندگی اقیانوسیه که توسط دولت بایدن به کنگره ارائه شده است، با هدف مقابله و مهار چین در منطقه هند-اقیانوسیه بوده و قصد دارد آمادگی ایالات متحده در منطقه را از طریق سرمایه گذاری بیشتر در رادارها، ماهواره ها و سامانه های موشکی ارتقا دهد.

روابط بین چین و آمریکا به شدت متشنج شده و دو اقتصاد بزرگ جهان بر سر مسائل مختلف از تایوان و حقوق بشر در چین گرفت تا فعالیت های نظامی در دریای جنوبی چین، با یکدیگر اختلافات عمیقی دارند.

علی رغم این تنش ها، مقام های ارشد نظامی آمریکا بارها تلاش کرده اند تا خطوط تماس و ارتباط با همتایان چینی خود را باز کنند تا تنش ها کاهش یافته و جلوی وقوع هرگونه حادثه ای گرفته شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس