کد خبر 1223105
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵

به گزارش مشرق نواب همتیان در صفحه اینستاگرامی خود نوشت: چند روز است به هر زبان و روشی که می‌شد گفتیم و نوشتیم که افزایش مشارکت در انتخابات امسال از مسیر رد یا تایید صلاحیت عده‌ای مشخص نمی‌گذرد. خودی‌ها و غیر خودی‌ها و البته نخودی‌ها هر کدام به نحوی موش دواندند که این یعنی بی اعتنایی به جمهوریت و مردم سالاری.

ربطی نداشت. فضای انتخابات امسال به دلایل مختلفی از جمله عملکرد بسیار ضعیف دولت چندان رقابتی نشده. حالا شما ده یا صد نفر دیگر را هم اضافه کن. مردم اعتنایی به اسامی ندارند. دنبال برنامه و کار هستند تا مشکلاتشان حل شود نه اسم و رسم و جناح. اندک جماعتی معلوم الحال نگران حذف اسامی خود هستند. حالا که روغنشان ریخته گفته‌اند بگذارید نذر امامزاده‌اش کنیم. کدام امامزاده؟ امامزاده مشارکت. لذا مدام بر طبل کثیف نفاق می‌کوبند که بگذارید اسامی ما بماند ببینید چه غوغایی در مشارکت ایجاد می‌شود. یکی نیست به اینها بگوید شما جیب ما را نزنید مشارکت پیشکش. پدر اقتصاد مملکت را در نیاورده بودید الان مردم برای انتخابات جان می دادند. 

کسی که سابقه عباس عبدی را بداند می‌فهمد که ایشان از بسیاری از اصلاح طلب‌های کنونی داغتر و آتشی تر است. و می‌توانست همین پتک مشارکت یا عدم مشارکت را بردارد و بر سر شورای نگهبان بکوبد و جمهوریت را زیر سوال ببرد. اما آنچه ما چند روز است فریاد می زنیم را با آرامش تمام در بی بی سی ارائه کرد. مطمئنم هنوز هم برخی فکر می‌کنند اگر فلانی و بهمانی بیایند حتما مشارکت می رود بالا. به بیان رسمی آمارها آمدن اصل جنس‌ها هم تاثیرش در افزایش مشارکت نهایتا 5 درصد است. 

مشارکت امسال مردم برعکس سالهای پیش نه به حزب و جناح و نفر و نه به اسم و رسم و هوچی‌گری وصل است. تنها و تنها به ارائه‌ی برنامه‌ای مشخص و کارآمد متصل است. مردم برنامه ببینند می‌آیند. برنامه نباشد محمود احمدی نژاد و  محمد خاتمی را هم روبروی هم قرار دهید نمی آیند. چون جو حاکم بر مردم در انتخابات امسال مطالبه‌ی برنامه و اهداف درست است نه اسم و جناح. 

دانلود

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
    1 0
    انتخابات باید رقابتی باشه و هزار تا کاندیدای یه شکل هم که باشن فرقی با یه دونه نداره
  • SE ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
    2 2
    دارید خودتان را گول می زنید. مهم نیست تعداد کاندیداها چقدر باشد. اگر دو نفر باشند اما دوقطبی قوی ایجاد کنند مشارکت بالا می رود. عین انتخابات آمریکا. اما اگر دو قطبی ایجاد نشود و نتیجه از قبل معلوم باشد مشارکت قطعا پایین می آید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس