کد خبر 1222592
تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۴

به گزارش مشرق شهره پیرانی همسر شهید هسته ای داریوش رضایی نژاد در صفحه اینستاگرامی خود با انتشار عکسی از خیابان شهید رضایی نژاد خطاب به همسر شهیدش نوشت: بیست سال گذشته از اولین گام‌های مشترکمان در این خیابان. از آن وقتی که زن‌دایی محبوبه و دایی فریدون و پریسا و محمد میزبانمان بودند در این خیابان.

بیست سال گذشته از آن روزها و من این روزها را پیش‌بینی نمی کردم وقتی دست در دستت این خیابان را گز می‌کردم. پیش‌بینی این روزها را نمی‌کردم وقتی زندگی‌مان را در خیابان موازی این خیابان آغاز کردیم، روزی بدونِ تو بیایم و نام این خیابان را به نام تو تغییر بدهند.

باید پیش‌بینی می‌کردم این روزها را، هزاران نشانه بود از همان روزهای اول زندگیمان، اما من نمی‌خواستم باور کنم.

داریوش نمی‌دانم باید این اعتراف را بکنم یا نه؟ من مفهوم نامگذاری خیابان‌ها و کوچه‌ها را به نام شهدا تا پیش از شهادت تو اصلا نفهمیده‌ بودم. روزی را به خاطر می‌آورم که دوره ارشد رفته بودم خوابگاه سهیلا دانشگاه علامه، حوالی بلوار کشاورز. نام خیابان تازه به نام یک شهید تغییر کرده بود. خیابان را پیدا نمی‌کردیم. چون واکنش مردم منفی بود به این تغییر، تابلو را سیاه کرده بودند. بچه‌های خوابگاه با خنده این کشمکش را تعریف می‌کردند. من آن روزها درکی نداشتم احتمالا لبخندی هم بر لب من آمده از این کشمکش. این روزها را درک نمی‌کردم وقتی از اتوبان افسریه عبور می‌کردیم و نقاشی شهدا را روی دیوارها می‌دیدیم و تو نحوه شهادتشان در جنگ را برایم بازگو می‌کردی.

واکنش همسر شهید هسته ای به نامگذاری یک خیابان


امروز اما من نزدیک به ده سال پس از شهادت تو، نه از دریچه یک فرد از طبقه متوسط که از دریچه خانواده یک قهرمان ملی آن می‌نگرم. نه تو نیازی داری به نامگذاری خیابانی به نامت نه آن شهید نه هیچ شهید دیگری. شما بدون تردید برندگان و سعادتمندان دنیا و آخرت بودید و هستید که هم مفید زندگی کردید هم بهترین مرگ نصیبتان شد. اما به این فکر می‌کنم که کجای راه را اشتباه رفتیم که (حتی بدون در نظر گرفتن هیچ اعتقاد دینی)شاهد برخی واکنش‌های منفی به قهرمانان ملی‌مان باشیم (هرچند خودم این واکنش‌های منفی را ندیده‌ام).

ولی شهدا ماندگاران تاریخ این سرزمینند. قرن‌ها بعد، پدران و مادرانی دست فرزندان‌شان را می‌گیرند و عبور می‌کنند از گلزار شهدا، به مزار شهدا اشاره می‌کنند. می‌گویند سالها پیش جنگی به ایران تحمیل شد، جنگی نابرابر. این شهدا خودشان را سپر کردند تا دشمن متجاوز را بیرون برانند. به مزار تو و شهدای همرزمت اشاره می‌کنند، می‌گویند این شهدا جرمشان فقط این بود با علمشان در خدمت توسعه کشور بودند. میبینی داریوش حق دارم غبطه بخورم به تو. همیشه حداقل یک گام جلوتر از من و بسیاری دیگر بودی. گامی که خیلی بلند است و من خیلی باید بدوم تا به شما برسم!
 

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    26 6
    بتنش کردن رفت. یاد هسته ای بخیر. میتونستیم باهاش برق هم تولید کنیم.
    • IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
      2 11
      تا عالیجنابانی مثل تو هستند : نیازی به دشمن نداریم.
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    24 4
    داریوش عزیز خدا رحمتت کنه من اهل خواف خراسان رضوی ام به امید شفاعت شما زندگی میکنم هرچند تو را ندیده‌ام اما.....
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    26 3
    احسنت. روح همه شهدا شاد. خدا صبر دهد به همه خانواده های شهدا.
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    23 3
    شهدا گردن همه مردم حق دارند حال در هر زمینه ای که فعالیت داشتن و شهید شدن روحشان شاد و در آخرت شفیع همه ما باشند آن شا الله
  • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    19 3
    روحشون شاد
  • IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    23 3
    روحش شاد یادش گرامی شهید داریوش رضایی نژاد و همه شهدای هسته ای دانشمندان میهن عزیزمان ایران شهدای دفاع مقدس تا شهدای حرم ... همه فرزندان این آب و خاک مقدس و پاک .. یادشان گرامی و جاودانه خواهد بود
  • درنا IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    14 4
    جون دادن یه چیزی هم بدهکار شدند
  • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    0 0
    خوشا به حال شهدا ........
  • BG ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
    7 0
    روحش شاد داریوش عزیز.خداوندبه زن وبچه هاش صبر بده
  • ايراني غيور IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
    2 0
    روحش شاد یادش گرامی شهدا گردن همه مردم حق دارند حال در هر زمینه ای که فعالیت داشتن و شهید شدن روحشان شاد و در آخرت شفیع همه ما باشند آن شا الله شهید داریوش رضایی نژاد و همه شهدای هسته ای دانشمندان میهن عزیزمان ایران شهدای دفاع مقدس تا شهدای حرم ... همه فرزندان این آب و خاک مقدس و پاک .. یادشان گرامی و جاودانه خواهد بود
  • ناصر IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
    2 0
    دوستان من رضایی نژاد رو نمیشناسم ولی میدانم که به قدری توانمند بوده است است تمام شیاطین عالم جمع کنند تا او را شهید کنند و این یعنی آنها از توانایی دانش تو میترسیدن و خیال کردن که با حذف تو میتوانند به هدفشان برسند اما من از دل این همه آدم ایرانی تو را شناختم و حس شهادت یک دانشمند را درک کردم و قلب پر تپش تر برای ایرانم به جریان افتاد.
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
    2 0
    خانم شهره پیرانی همینطور است به فرموده امام :شهدا شمع محفل دوستانند، شهدا در قهقهه مستانه شان و در شادی وصولشان "عند ربهم یرزقون" اند و از نفوس مطمئنه ای هستند که مورد خطاب "فادخلی فی عبادی و ادخلی جنتی" پروردگارند.
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
    2 0
    همین تربت پاک شهیدان است که تا قیامت مزار عاشقان و عارفان و دلسوختگان و دارالشفای آزادگان خواهد بود.
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
    0 0
    شفاعت این بنده خوب خدا نصیب من روسیاه باد.... دشمنی با شهدا برای من قابل درک نیست...
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
    0 0
    شهید رضایی نژاد خیلی خوب بودی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس