ویژه ها

وظیفه زمینه سازی برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات بر عهده قوه مجریه است. همان قوه ای که به دلیل اختیارات و امکانات بسیار گسترده، اصلاح طلبان این چنین برای آن سر و دست می‌شکنند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** دلواپسی اصلاح طلبان برای کاندیداهای پست «تدارکاتچی»

روزنامه های اصلاح طلب در شماره امروز با تیترهایی از جمله «خسته نباشید؛واقعا!»، «غافلگیری بزرگ»؛ «شوک به انتخابات 1400»، «رئیسی کاندیدای بی رقیب»، «بدرود اصلاحات؟»، «کار عجیب شورای نگهبان»، «4 قربانی تصمیم شورای نگهبان»، و...به لیست نهایی تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری واکنش نشان دادند.

در همین رابطه روزنامه شرق در گزارشی با عنوان «بدرود اصلاحات؟» نوشت:«روز گذشته نتیجه بررسی صلاحیت‌ نامزدهای انتخابات منتشر شد و همه نیروهای اصلاح‌طلبان ردصلاحیت شدند. شورای نگهبان صرفا صلاحیت محسن مهرعلیزاده را تأیید کرد که او اصلا در میان گزینه‌های اصلاح‌طلب مطرح نبوده است».

این روزنامه اصلاح طلب در ادمه نوشت:«اصلاح‌طلبان به‌ویژه بعد از سال 88 دچار انزوای شدید سیاسی شدند؛ تعداد درخور توجهی از اصلاح‌طلبان به حبس رفتند و دیگران هم مجالی برای سیاست‌ورزی نداشتند».

دلواپسی اصلاح‌طلبان برای کاندیداهای پست «تدارکاتچی»/ دولت بایدن برجام موشکی و منطقه‌ای می‌خواهد

روزنامه اعتماد نیز در مطلبی با عنوان «رئیسی کاندیدای بی رقیب» نوشت:«نه‌تنها در این فهرست، خبری از اصلاح‌طلبانی چون مصطفی تاجزاده نبود و چهره‌هایی چون مسعود پزشکیان غایب بودند، بلکه حتی اسحاق جهانگیری که فارغ از گرایش اعتدالی‌اش در تحرکات جناحی از گذشته تا به امروز، همین حالا معاون اول رییس‌جمهوری است و مطابق قانون، مسوول اداره مملکت، در غیاب احتمالی شخص رییس‌جمهور، موفق به عبور از سد شورای نگهبان نشدند».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«رویه‌ای که حالا باعث شده عملا 4 طیف مختلف از رقابت انتخابات 1400 بیرون بمانند و نه ‌فقط «اصلاح‌طلبان» و «اعتدالیون و طیف دولت»، بلکه حتی «اصولگرایان معتدل و میانه‌رو» نیز خارج از دایره خودی‌ها باشند. آن‌هم درحالی که علاوه بر نزدیکان دولت روحانی، یاران «دولت بهار» و طیف نزدیک به «احمدی‌نژاد» هم از این دایره بیرون افتاده است».

دلواپسی اصلاح‌طلبان برای کاندیداهای پست «تدارکاتچی»/ دولت بایدن برجام موشکی و منطقه‌ای می‌خواهد

همچنین روزنامه آرمان در مطلبی با عنوان «خسته نباشید؛واقعا!» نوشت:«شوک بزرگ  انتخاباتی.  به مراتب حتی عجیب‌تر از آنچه تصورش می‌شد، تایید صلاحیت نشدن علی لاریجانی و اسحاق جهانگیری را بسیاری از هر زاویه‌ای که می‌نگرند نمی‌توانند هضم کنند».

دلواپسی اصلاح‌طلبان برای کاندیداهای پست «تدارکاتچی»/ دولت بایدن برجام موشکی و منطقه‌ای می‌خواهد

دلواپسی اصلاح‌طلبان برای کاندیداهای پست «تدارکاتچی»/ دولت بایدن برجام موشکی و منطقه‌ای می‌خواهد

و اما درباره فضاسازی اصلاح طلبان بابت اعلام لیست نهایی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری گفتنی هایی است که در ادامه به اختصار به آن می پردازیم:

اول اینکه، طیف اصلاح طلب در 8 سال گذشته هرگاه درباره کارنامه دولت مورد سوال قرار می گرفت، در پاسخ تاکید می کرد که رئیس جمهور فقط حدود 15 الی 20 درصد اختیارات دارد و صرفا یک تدارکاتچی است و اصلا در جایگاهی نیست که بخواهد کاری انجام دهد.

دوم اینکه، اتفاقا قبل از آنکه شورای نگهبان عدم احراز صلاحیت «علی لاریجانی» برای پست ریاست جمهوری را اعلام کند، این اصلاح طلبان بودند که لاریجانی را ردصلاحیت کردند. در شرایطی که علی لاریجانی در انتخابات مجلس دهم از لیست اصلاح طلبان وارد مجلس شد، اما این بار نهاد اجماع ساز اصلاحات(ناسا) به هیچ عنوان اجازه نداد که لاریجانی در فهرست این طیف قرار گیرد و او را ردصلاحیت کرد.

اصلاح طلبان حتی علی مطهری را هم در لیست کاندیداهای خود جای نداده و پیش از شورای نگهبان، او را ردصلاحیت کردند.

سوم اینکه، اصلاح طلبان پیش از ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری تاکید داشتند که به جهت کارنامه بسیار ضعیف دولت روحانی، مقامات ارشد دولت به هیچ عنوان قابلیت رأی آوری نداشته و نمی توانند از طرف اصلاح طلبان برای رقابت های ریاست جمهوری حاضر شوند.

برای نمونه، روزنامه اصلاح طلب آفتاب یزد چندی پیش در مطلبی نوشت:«جهانگیری به عنوان معاون اصلاح‌طلب روحانی در واکنش به گرانی‌های اخیر خواستار دعا برای کاهش قیمت کالاها شد! جهانگیری در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند؟ اظهار داشت: «دعا کنید!» البته معلوم نیست اگر قرار بود مردم برای رفع گرانی‌ها دعا کنند چرا روحانی و جهانگیری در سال ۹۶ مرثیه خوانی و حماسه سرایی می‌کردند تا مردم را پای صندوق بیاورند و به ادامه پاستور نشینی آنها کمک کنند».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«در واقع سوالی که ایجاد می‌شود این است که جهانگیری وقتی چنین پاسخ‌هایی می‌دهد آیا یادش رفته است که او نماینده «جریان ریشه‌دار اصلاح‌طلب» است؟ آیا معاون اول رئیس جمهور بعد از چهار دهه حضور در سیاست نمی‌داند اولین جملاتی که مردم بعد از دیدن این خبر بر زبان می‌آورند چیست؟ با چنین رویکردی او چگونه می‌تواند هنوز گزینه‌ای برای ۱۴۰۰ باشد؟ اما تنها اتفاق دیروز نیست بلکه در چندین نوبت دیگر نیز عملکرد جهانگیری ضربه‌هایی اساسی به اعتماد حامیان اصلاحات وارد کرده است».

چهارم اینکه، وظیفه شورای نگهبان بررسی صلاحیت نامزدها و احراز یا عدم احراز صلاحیت آنها برای تصدی پست حساس و سرنوشت‌ساز ریاست‌جمهوری است. شورای نگهبان خصوصیات، سوابق و عملکرد نامزدها را با شرایطی که در قانون آمده است، بررسی کرده و بر همین اساس تصمیم گیری می کند.

بنابراین شورای نگهبان نمی تواند قانون را فدای سلایق سیاسی کند. وظیفه شورای نگهبان گرم کردن تنور انتخابات نیست. و البته وظیفه شورای نگهبان تقسیم مساوی کاندیدا از نظر حزب و گروه هم نیست. قانون فصل الخطاب است و شورای نگهبان موظف است به قانون عمل کند.

پنجم اینکه، اتفاقا وظیفه زمینه سازی برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات بر عهده قوه مجریه است. همان قوه ای که به دلیل اختیارات و امکانات بسیار گسترده، اصلاح طلبان اینچنین برای آن سر و دست می شکنند.

ششم اینکه، پیش از آنکه کاندیداهای نهایی انتخابات ریاست جمهوری از طرف شورای نگهبان معرفی شوند، نظرسنجی ها از کاهش مشارکت نسبت به انتخابات های ریاست جمهوری گذشته حکایت می کرد؛ چرا؟! به این دلیل که مردم بخاطر عملکرد بسیار ضعیف «دولتِ اصلاح طلبان» گلایه مند هستند.

هفتم اینکه، اصلاح طلبان بجای این نمایش های توهین آمیز باید درباره کارنامه خود به مردم پاسخگو باشند. چرا دولت حتی یک واحد مسکن اجتماعی برای مردم نساخت؟ چرا قیمت پراید پرواز کرد؟ چرا دلار تا 32 هزارتومان گران شد؟ چرا تورم در دولتِ اصلاح طلبان رکورد زد؟ چرا علیرغم بتن ریزی در قلب راکتور هسته ای، تحریم ها افزایش یافت؟ و...

** دولت بایدن برجام موشکی و منطقه ای می خواهد

روزنامه سازندگی در گزارشی با عنوان «در آستانه توافق نهایی» نوشت:«می توان سه سناریو را برای آینده در نظر گرفت؛ اول توافق نهایی تا یک ماه دیگر و همزمان با تاریخ انقضای همکاری ایران و آژانس؛ دوم شتاب گرفتن مذاکرات و توافق نهایی تا 2 هفته دیگر با توجه به آرایش جدید نیروهای سیاسی در انتخابات ایران؛ سوم سناریوی موکول شدن کل پرونده هسته ای ایران به دولت آینده».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«با این همه چنین توافقی را نباید چندان بلند مدت قلمداد کرد، چرا که دولت بایدن پس از احیای برجام و استقرار دولت جدید در ایران به سراغ موضوعات دیگر از جمله اصلاح برجام، نقش منطقه ای و برنامه موشکی خواهد رفت...هیچ بعید نیست که دولت بایدن قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر 2024 دوباره به سوی استفاده حداکثری از اهرم خود یعنی تحریم ها سوق یابد».

دلواپسی اصلاح‌طلبان برای کاندیداهای پست «تدارکاتچی»/ دولت بایدن برجام موشکی و منطقه‌ای می‌خواهد

یکی از ترفندهای دولت های- دموکرات و جمهوری خواه- آمریکا تغییر برچسب های تحریم هاست. برای مثال در ابتدا اعلام می کند که فلان موضوع تحت تحریم هسته ای است اما پس از امضای برجام، همان تحریم را این بار با برچسب تروریسم یا حقوق بشر و یا موشک های بالستیک، در جای خود نگه می دارد.

به همین خاطر کارشناسان و صاحبنظران در طول مذاکرات هسته ای دولت روحانی با آمریکا تاکید داشتند که آمریکا باید به‌صورت عملی و دائمی، تحریم‌های کاتسا، آیسا، ویزا، سیسادا و تحریم چرخه دلار را لغو کند. در این صورت عملا ترفند تغییر برچسب های تحریمی نیز بلااثر می شود.

با اینحال، اصلاح طلبان که ادعای بسیاری مبنی بر تسلط بر زبان دیپلماسی نیز دارند، با بازی در پازل طرف عهدشکن و زورگو، مدعی است که بجای مطالبه بالا، باید ما هم با تغییر برچسب ها همراه شویم و هربار درباره موضوعی که آمریکایی ها مطرح می کنند مذاکره کنیم و آن مولفه قدرت را فشل کنیم و به انتظار بنشینیم که تحریم های آن حوزه لغو شود.

با دست فرمان اصلاح طلبان، در ابتدا در هسته ای بتن ریخته می شود و تحریم ها- با تغییر برچسب ها- در جای خود باقی می ماند، بعد بر فرض در موشکی بتن ریخته می شود و باز هم با تغییر برچسب ها تحریم ها در جای خود باقی می ماند، بعد بتن ریزی در قدرت منطقه ای و....باز هم تحریم ها باقی مانده و این مولفه های قدرت ایران است که یکی پس از دیگری فشل می شود...

بر همین اساس باید بجای اینکه در پازل ضدایرانی طرف آمریکایی بازی کنیم، دو رویکرد را همزمان پیش ببریم. ابتدا مطالبه لغو دائمی و کامل همه تحریم ها و از جمله تحریم های ذکر شده و همزمان تلاش برای خنثی سازی تحریم ها.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    31 2
    بایدن غلط کرد با افسادطلبان ! همین کم مونده موشک ها رو به خواسته ی شما کاسه لیسای غربی نابود کنیم که در عرض دو روز به ایران حمله بشه !! قرار بود برجام فقط اقتصادی باشه عرضه ندارید اقتصاد رو درست کنید دهن کثیفتون رو ببندید !!
    • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
      6 1
      ضمن آن که واقعاً تأسّف آور است که در بین اصلاح طلبان تقریباً نمی توان کسی را یافت که پاک دست باشد و به کشورش به نحوی خیانت نکرده باشد تا بتواند از صافی شورای نگهبان قانون اساسی بدون نیاز به حکم حکومتی بگذرد، اما باید از شورای نگهبان نیز تشکر کرد که این بار اجازه نداد همچون چند دوره قبل افراد معلوم الحالی فقط به صرف هیجانی کردن و دوقطبی کردن انتخابات نامزد رئیس جمهوری شوند و پس از آن که با حمایت عوامانه و فریب کارانه رسانه های معاند و چهره های هنرگند داخلی و خارج نشین، با سرقت اندیشه و رأی ملت بر قوه مجریه حاکم شدند و گندکاری های شان همه جا را گرفت؛ حامیان شان مدعی شورای نگهبان شوند که اگر می دانستند که این شخص مناسب نیست پس نبایست تأییدش می کردند! خب، در این دوره این شورا همین کار را کرد!!!!!
    • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
      4 1
      به هرطریق و سبب چنانچه اصلاح طلبان تهوع آور مجدداً بر قوه مجریه دست یابند، فاتحه اقتصاد ایران را برای همیشه باید خواند این قوم یعجوج و معجوج فقط به فکر جیب خود و بستگان شان هستند و اغلب با پنهان کاری، دوتابعیتی بودن خود را انکار می کنند! اما با کمک غول رسانه ای شان در قالب روزی نامه هایشان و نیز فضای مجازی با مظلوم نمایی، اتهام زدن، شایعه پراکنی و ارعاب مردم از توهماتی همچون سایه جنگ قریب الوقوع رأی ملت را در انتخابات گوناگون سرقت می کنند و پس از حاکم شدن بر سرنوشت ملت و کشور نیات اصلی خود را بروز می دهند!
    • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
      3 1
      مردم باید بدانند که بین اصلاح طلبان تهوع آور از لحاظ کارآیی و عرضه و جربزه داشتن هیچ تفاوتی وجود ندارد و آخر هنر مملکت داری شان همین دولت است که دیدیم! هر تفاوتی که هست فقط در قدرت طلبی و ثروت اندوزی و دنیا پرستی شان است! بنابراین فریب نامزد اصلی و فرعی نخورند، روحانی و جهانگیری مثلاً از اصلی های شان بودند!تمام شان فقط در طمع منافع حزبی و جناحی و خانوادگی خودشان هستند!!!
    • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
      2 0
      اصلاح طلبان بی کفایت 8 سال مملکت را شخم زدند و ارزش پول ملی را به یک دهم تقلیل دادند همان بهتر که احراز صلاحیت نشدند.
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    5 1
    به نظر من باید بصورت رسمی همه تخلفات و جرایم اصلاح‌طلبان و دارو دسته روحانی اعلام بشه تا دهنشون رو ببندند و اینقدر مردم رو با ژست مظلوم نمایی فریب ندن. همه چیز رو علنی کنید لطفاً
  • Mjp IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    2 3
    درودبه شورای نگهبان مردم همین اقتداررا ازشورامیخوان. تمام کشورهای جهان ابزاروفیلترصدبرابرسخت ترازمادارن برای بررسی صلاحیت. شمافقط کشورامریکاراببینیددوتاکاندیدفقط انتخاب میشه تومرحله نهایی ک رای گیری بشه الی سه تا. کشورهای اروپایی هم دوالی سه کاندید. ماکشوراسلامی هستیم اصلاح طبان توقع دارن تمام ملت مومن وانقلابی دست ازانقلابشون بکشن وبشن مثل اصلاحات توسری خورغرب وذلت پذیر. بازور که نمیشه دین وغرور ملت یااعتقادمردم راازشون گرفت ک شما در راس امورباشید.شمااگه یکرنگ بودیدمثل جماعت الان دهتا کاندیدتون تاییدمیشد. مثل ادم رفتارنمیکنیدطلبکارم هستید؟؟ میگیداینهمه شهداوجانبازدادیم وانقلاب کردیم بیخیالشیم ک شما مارابکنیدنوچه ی فرهنگ غربی؟؟ خاک توسربی منطقتون مگه اینجاکشورلیبرال وبی دینان هست. دوست نداریدگمشیدغرب ادامه ی نوکریتون نزدارباب کنیدنه اینکه نان ملت رابخورید وادای اپوزیسیون دربیارید..
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    15 2
    همینکه هرزنامه افسادطلب آرمان ملی از اقدام قانونی شورای نگهبان سوخته معلومه کار شورای نگهبان صد در صد درست بود
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    2 1
    یعنی کل این روزنامه های زنجیره ای غربگدای اصلاحات رو هم اندازه یک برگه پاره ارزش نداره حیف هزینه. روزنامه آرمان ملی، در اشخاص صفحه اول روزنامه که آوردی بجز احمدی نژاد انصافا اون ۴نفر سرجمع چقدر رای دارن؟؟؟گفتم انصافا،مهم برات جنجاله آره!!!! روزنامه شرق؛یعنی با این وضعیتی که دوستان متفکر شما برای مملکت درست کردن،توقع سلام به اصلاح طلبان داری!!!!؟؟؟؟ دقت کردید به میزانی که مردم سرگرم برجام غربگدایان شدند،عذاب الهی از در ودیوار می باره. روزنامه اعتماد؛میخوام بدونم تو نفرات شما غربگدایان اگر احراز صلاحیت می شدید،کدوم شخصی بود که از آقای رئیسی بیشتر رای داشته باشه!؟!؟!؟!؟شما دیگه با خودتون هم نمیتونید رقابت کنید.مهم جنجاله دیگه. روزنامه ابتکار؛؛به مرحمت وضعیتی که دوستان غربگدایتان ساختند مردم هر لحظه در غافلگیریند،حواستون هست؟!؟!؟! سلام برزندگی
  • یوسف GB ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    0 2
    نقطه ظریفی است ،موشک پرانی این ده دوازده روز به اسرائیل دقیقاً برای بی خاصیت نشان دادن موشکها بود تا برجام موشکی را تحمیل کنند ونتیجه غزه کلنگی شده ومردم هم رقاص،
  • SE ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    2 1
    دهانش باز نگهدارد
  • SE ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    2 1
    بگشای دهان را، بگشای دهان را که بریزیم در آن موشک و پوشک تا که حالی ببری و، تا که حالی ببری و بشوی نعشه ز پوشک
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    3 2
    یعنی اسحاق دزده ، تایید می شد !!! یا شریعتمداری .... یا مموتی ؟؟!!؟!؟
    • IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
      2 1
      بزارید اونی رو مردم می خوان بیاد بالا خجالت داره به خدا چطور به خودتونم می بالید مردم شمارو نمی خوان نمی خوان اگه راست می گید بزارید رقباتونم بیان به میدون ببینید چند مرده حلاجین
    • SG ۰۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
      0 0
      ملت کمبود شادی دارند کاش مموتی هم میومد در مناظره کلی میخندیدیم
  • روزبه IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    1 1
    میشد از میان جناب زاکانی و قاضی زاده هاشمی یکی رو تایید صلاحیت کرد، چه تفاوتی میان عملکرد اجرایی این دو بزرگوار وجود داره؟ چه مناظره ای قراره شکل بگیره در میان هم نظرها؟ کشور نیازمند تضارب آرا هست،
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    2 0
    انقدر آش شور شده که صدای آشپز هم‌دراومده....فراجناحی نگاه کنید..
  • بینام IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    2 3
    به نظر بنده کاش لیست تمام ثبت نام کنندگان را میگذاشتید تا مردم با دست باز انتخاب کنند ......
  • میثم IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    3 1
    همه مشکلات امروز کشور از بی تدبیری روانی و معاون اول او و همچنین لاریجانی 20 دقیقه ای است. اگر دلار پاشی جهانگیری را در کنار تصویب طرح برجامی لاریجانی قرار بدهیم تازه متوجه خیانت این دونفر به کشور می شویم. شورای نگهبان را اگر بخواهیم دقیق مورد ارزیابی عملکردی قرار بدهیم. این تصمیم گیری را می توان بهترین عملکرد شوای نگهبان در صیانت از انقلاب بدانیم پس خسته نباشید
  • ناشناس IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    1 1
    چرا تخلفات اصلاح طلبان رو علنی نمی کنین که نتونن مظلوم نمایی کنن و دوباره با دور باطل رای مردم رو با کلاهبرداری به جیب بزنن؟!!
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    5 1
    انشاالله با روی کار آمدن دولت انقلابی آقای رئیسی و تعویض گروه نا بلد و ساده لوح مذاکره کننده و بکارگیری افرادی قدرتمند و سیاستمدار و با هوش مذاکرات ادامه پیدا میکند و مانند قبل نمیتوانند کلاه گشادی مثل برجام را سر ملت ایران بگذارند و این گروه انقلابی در مقابل زورگویی دولتهای زورگو می ایستد و باز افتخاری برای ملت ایران بوجود می آید.
  • DE ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    2 0
    با انتخاب دولت انقلابی و برکناری غربگدایان بیشترین تحریمها خود بخود لغو و بی اثر خواهند شد زیرا قبل از انتخاب روحانی و برجام دقیقا این اتفاق در حال روی دادن بود که برجامیان فکر کردند آنرا به اسم خودشان بزنند و موروثی کنند حکومت ایران را که مانند همیشه از همه مسائل تحلیلی غلط داشتند. دشمن در صورت رضایت مردم از حکومت نا امید میشود و تحریمها بی اثر نه با نارضایتی حداکثری که از ندانم کاری دولت تحت امر اصلاحات اکنون بوجود آمده است. دشمن در پی شورش مردم است و انتخاب جناب رییسی دشمن را برای همیشه ناامید خواهد کرد برای همینن استکه تمام ضدانقلاب و غربگدایان و دشمنان مردم به کمک اصلاحاتچی ها آمده اند و ضد جناب رییسی بمباران تبلیغاتی راه انداخته اند. انشاالله با انتخاب جناب رییسی و همکاری دیگر نامزدهای مومن و کاردان ملت امید وار و دشمن مایوس خواهد شد. تحریمها برای شورش مردم است وقتی دولت عدالت برقرار کند و پسرخاله ها و دختر عموها و آقا زایده ها را بیرون بریزد و استخدامها بر حسب لیاقت ها باشد ملت از دولت و حکومت خود دفاع میکنند.
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    1 0
    گرگ بزرگ جنگل قصد خوردن شما را دارد اما در دست راست شما یک شمشیر بران و در دست چپ یک مشعل فروزان و یک موبایل برای تماس با دوستان همراهتان می‌بیند او به شما می گوید بیا مذاکره کنیم تا مشعلت را خاموش نکنی اجازه استفاده از میوه ی جنگلی قلمرو من و دوستان من را نداری نفس اماره باعث میشود که ما مشعل را در بتون خفه کنیم حال گرگ بزرگ زیر قولش زده و می گوید تو باید موبایل و سپس شمشیرت را هم دور بیندازی نفس اماره وسوسه می‌کند که حرفش را گوش کن و گر نه نابود میشوی چون جنگل دست گرگ بزرگ و توله هایش است او کدخدای جنگل است اما عقل میگوید حتی توبه ی گرگ مرگ است او دشمن است مشعلت را گرفت ولی زیر قولش زد در جنگل قلمروهای زیادی هست که برای دشمنان گرگ است میتوانی از آنها استفاده کنی همچنین قلمرو خودت هم درختان خوبی دارد فقط چند وقت است آب نداده ای و رسیدگی نکرده ای به آنها برس مشکلت بدون گرگ حل میشود او از شمشیر تو میترسد شمشیرت را دور نیانداز اما نفس اماره شیطنت میکند و دست بردار نیست و حتی دست به تهدید هم میزند....
  • علی IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    1 1
    به‌نظرمن‌چپ‌وراست‌نداره‌مگر این۷‌نفر۴۰سال‌پست‌نداشتند‌ چکارمفیدداشتندکه‌ریس‌جمهورهم‌ بشن‌هیچ‌فرقی‌به‌حال مردم‌بیچاره‌نداردهمین‌اش‌وکاسه‌ حالا‌بریدرای‌.....
  • حمید رضا IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
    1 0
    فقط از ته دل میگم بسیارررررررررر.بسیارررررررررررررر خسته نباشید خدا قوت شورای نگهبان عزیز در کنار نائب امام زمان امام خامنه‌ای طول عمر با عزت از خدا برای شما آرزو دارم⁦
  • رحمت عیدی IR ۰۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
    2 0
    به به میبینم که اصلاحطلبان و کارگزاران لیبرال غربگدا دیگه هیچ ابایی ندارند که محمود جون رو جزو خودشون بدونند همون محمودی که اون همه واسش جک درست کردن اصلا خودشو تبدیل به جک کردن تازه تمام علت و معلول ِ جهان هستی از اول تا 88 رو محمود دونستن وا عجبا محمود جون واقعا نمیبینی؟!
  • IR ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
    2 0
    بدرود دوران سیاه اصلاحطلبان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس