محمود فکری بالاخره سکوتش را شکست/ یکی دو بازیکن استقلال باعث شدند اذیت شوم/ هر هفته کاری می‌کردند تا تمرکز تیم به هم بخورد

سرمربی تیم نفت مسجد سلیمان ابراز امیدواری می‌کند با استفاده از سیستم کمک‌داور ویدیویی فوتبال ایران به فوتبال روز دنیا نزدیک شود.

به گزارش مشرق، محمود فکری درخصوص شرایط تیم نفت مسجد سلیمان اظهار داشت: خدا را شکر با تلاش بچه‌ها طی مسابقاتی که انجام دادیم موفق شدیم ۷ امتیاز کسب کنیم و با توجه به اینکه تیم در نیم فصل دوم امتیازات خوبی کسب نکرده بود، یکی از مدعیان سقوط به شمار می‌رفت اما با کسب این امتیازات تیم یک مقدار جان گرفته است. تیم شکل بهتری گرفته و اوضاع ما در جدول مرتب شده است. در حال حاضر بچه‌ها روحیه خوبی گرفتند و شخصیت نباختن در وجودشان تقویت شده است. امیدواریم در بازی‌های آینده همین تلاش و انگیزه را داشته باشند که به امید خدا بهترین جایگاه را کسب کنیم.

به مسئولان نفت مسجد سلیمان قول داده بودید؟

وقتی به آنجا رفته ام به دنبال سقوط که نبودیم، پس حداقل قول ما این بود که بتوانیم تیم را نگه داریم. درست است که از ابتدای فصل نبودیم و در جذب بازیکن نقشی نداشتیم ولی در انتخاب تیم با چشم باز پیش رفتیم و با توجه به شرایط موجود تیم را انتخاب کردیم. اینجا هستیم که تیم را حفظ کنیم.

چرا نفت همیشه مشکل مالی دارد؟

قانونی وجود دارد که از نظر من برای دولت بعدی باید آن را تغییر بدهند. تیم‌هایی که در لیگ یک یا پایین‌تر هستند مشکل مالی ندارند اما وقتی به لیگ برتر می‌آیند وزارت نفت نمی‌توانند به تنها کمک کند. امیدواریم این مشکل در دولت بعدی مرتفع شود چون مثلا یکسری تیم‌های نفتی مانند نفت تهران وجود داشت که پشتوانه مردمی نداشت. ولی نفت مسجد سلیمان یا نفت آبادان انبوه هواداری دارند که همیشه همراه این تیم هستند. باید یک خدماتی به مردم این شهر از سوی شرکت نفت ارائه شود و از نظر ورزشی هم بخواهیم حساب کنیم، تیم نفت مسجد سلیمان زادگاه فوتبال در ایران است و به هر حال استان خوزستان به عنوان خواستگاه اولیه فوتبال شناخته می‌شود. مردم آن شهر با این تیم زندگی می‌کنند و باید توجه ویژه‌ای به آن شود. به هرحال عدم حضور نفت تهران ناراحت کننده است اما هوادار بسیار زیادی نداشت که مانند آبادان و مسجد سلیمان عاشق این تیم باشند.

برای فصل بعدی از شما برنامه خواسته‌اند؟

برای فصل بعدی هنوز صحبت نکرده‌ایم. 

گفته بودید که هم تیم‌ها باید تعداد بازی برابر داشته باشند.

فکر می‌کنم دوم اردیبهشت بود که با مس رفسنجان بازی کردیم و بیشتر از بیست روز گذشت که با ماشین سازی بازی کردیم. در این شرایط سخت کرونا و مشکلات مالی که هست، شرایط برای آماده نگه داشتن تیم دشوار است. ما با ماشین سازی بازی کردیم و دقیقه ۹۰ گل زدیم و نزدیک بود که دو امتیاز از دست بدهیم که بعداً خیلی برای ما حیاتی می‌شد. ما هر شکلی این بازی را بردیم و فکر کنم حداقل سی روز دیگر بازی نداشته باشیم. خب، این برای ما نقص است که یک تیم اینگونه بدنسازی داشته باشد و چه کار باید کنیم که نشاط تیمی را حفظ کنیم. فوتبال ما باید به فوتبال اروپا نزدیک شود. کمتر می‌بینیم که در اروپا برنامه بازی‌های باشگاهی بهم بریزد، فکر میکنم بیشتر در سال‌های منتهی به جام جهانی با مشکلات برنامه‌ریزی مواجه شوند و در سایر فصول مشکلاتی که ما داریم را تجربه نمی‌کنند. به خاطر تیم‌های باشگاهی مسابقات را تعطیل نمی‌کنند و همیشه برنامه‌های چندین ساله دارند که روی روتین پیش می‌روند و مگر اینکه سیل یا طوفان بیاید که مسابقه‌ای لغو شود.

گفتید که بازیکنان نفت توانایی حضور در تیم ملی را دارند.

بله، درست است. من اسم نمی‌آورم ولی هفت بازیکن از نفت پتانسیل این را دارند که در تیم‌های بزرگ و ملی بازی کنند. ما بازیکنان جوان بسیار خوبی داریم که مطمئنم که در بازی‌های باقی مانده فوتبال ایران آنها را بیشتر می‌شناسد و در سال‌های آینده هم از آنها بیشتر می‌شنویم. بازیکنان هم از نظر فنی و اخلاقی ظرفیت بالایی دارند و امیدوارم مشکلی پیش روی آنها قرار نگیرد تا همین روند پیشرفت را به خوبی طی کنند.

فردین رابط و محمد بلبلی را در نفت مگه می‌دارید؟

آنها بازیکنان استقلال هستند و باید توافق با باشگاه‌ها انجام شود تا بخواهند بمانند. بلبلی زمان حضور من در استقلال به نفت آمد و رابط هم پس از اینکه از استقلال خارج شدم، به نفت پیوست. 

مسابقات تیم ملی را در مقدماتی جام جهانی چطور ارزیابی می‌کنید؟

بازیکنان بسیار خوب و آماده‌ای داریم و شرایط را مثبت ارزیابی می‌کنم. امیدواریم بچه‌ها با انگیزه کار کنند و تلاش کنند تا بازی‌های پیش رو را با امتیازات کامل سپری کرده تا صعودمان به جام جهانی قطر قطعی شود. صعود به جام جهانی در مجموع شاید کار سختی باشد اما با توجه به بازیکنان خوبی که در اختیار داریم امیدواریم که این اتفاق شیرین رقم بخورد.

از بازیکنان استقلال دلخوری دارید؟ از صحبت‌های شما در مراسم معارفه اینطور برداشت می‌شد.

شاید صحبت‌های من سو برداشت شده اما بازیکنان نفت مسجد سلیمان هم جوان و با انگیزه هستند که من به عنوان سرمربی وظیفه دارم که در کنار نکات فنی، یکسری اصول اخلاقی را هم آموزش بدهم. هر سرمربی در هر تیمی به نظرم چنین وظیفه‌ای دارد و در مورد بازیکنان استقلال که سوال کردید هم باید بگویم که دلخوری نداشتم یا کنایه‌ای هم به کسی نزدم. در استقلال که بودم شاید یکی دو بازیکن اذیت کرده باشند اما سایر بازیکنان تیم بازی کردند و مشکل من در استقلال بازیکنان نبودند. مشکل من جاهای دیگر بود. از روز اول ما را اذیت کردند و نگذاشتند که کارمان را پیش ببریم.

اگر به عقب برگردید استقلال را انتخاب می‌کردید؟ در نساجی شرایط بدی نداشتید.

این تجربه هدایت استقلال بوده و هر سرمربی استقلالی آرزو دارد که روزی روی نیمکت این تیم بنشیند. زمانی که من استقلال‌ را تحویل گرفتم، بحران‌های مختلف وجود داشت و با صبوری ما و بازیکنان آن‌ها را سپری کردیم. بالاخره یک روز مفصل در این مورد صحبت خواهم کرد. مشکل من بازیکنان استقلال نبودند و اکثر آنها با تمام وجود بازی می‌کردند. اگر هم یک جاهایی تمرکز آنها بهم می‌خورد و در فرم همیشگی نبودند، به خاطر اتفاقات حاشیه‌ای بود که رقم می‌خورد. شما مثلا می‌دیدید که هیات مدیره با یک سرمربی دیگر مذاکره کرده است. هر هفته یک اتفاق عجیب را ایجاد می‌کردند که تمرکز بازیکن بهم بخورد. این مسائل تمرکز بازیکن را بهم می‌ریخت. وقتی بازیکن بداند که تا پایان فصل با یک سرمربی کار می‌کند خیالش راحت است اما وقتی هر هفته یک حاشیه را می‌دید یا متوجه می‌شد که با یک سرمربی مذاکره کرده‌اند یا کسی را می‌خواهند کنار بگذارند، ناخواسته تمرکز بازیکنان را بهم می‌ریخت. همین بهم خوردن شرایط باعث می‌شود که به بازیکنان اتهام کم کاری بزنند که منصفانه نیست. از روز اولی که وارد استقلال شدم به آن بازیکنان اعتقاد داشتم و می‌گفتم و الان هم می‌گویم که بازیکنان بسیار خوب و توانمند هستند. مشکلی از بابت بازیکن نداشتم و شاید یکی دو بازیکن شیطنت کردند باعث شدند اذیت شویم اما اکثر بازیکنان خوب بودند که همیشه تلاش خودشان را می‌کردند.

نظر شما درباره استفاده از VAR در فوتبال ایران چیست؟

خیلی این فناوری می‌تواند به فوتبال ما کمک کند که در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا آن را ندیدم در حالیکه باید این فناوری حضور داشته باشد. ما نباید از فوتبال روز دنیا عقب بمانیم و بحث داوری خیلی اشتباهات وجود دارد که از چشم داور دور می‌ماند و ناخواسته اشتباه کند اما این دوربین‌ها می‌توانند این صحنه‌ها را ضبط کنند و تصحیح کنند که روی نتیجه بازی خیلی می‌تواند تاثیرگذار باشد. این فناوری روی نتایج بازی‌ها می‌تواند تأثیر مثبت بگذارد نه تاثیر منفی. برخی اشتباهات داوری هستند که به ضرر تیم‌هاست ولی با سیستم کمک داور ویدیویی می‌تواند به شرایط بازی کمک کند تا نتیجه درست رقم بخورد.

منبع: ایلنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 44
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 17
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    48 11
    چرا باید دولت بجای هزینه کردن بودجه در مدارس ، هزینه فوتبال کند ؟
    • ایرانیم IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
      32 3
      فعلا که نه به ورزشمون درست میرسن نه مدرسه
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    23 11
    VAR هم بیاد باز شما ها گریه میکنید، همونطور که تیم های رقیب پورتو تو پرتقالی که VAR داره گریه میکنن سر پنالتی های طارمی! ( با این که اکثرا هم VAR پنالتی رو تایید کرده ) یعنی سر VAR هم باز یه عده گریه میکنن، چرا؟ بله چون عرضه تیم داری ندارن و فقط بلطن! با غوغا و قشقرش اوضاع رو متشنج کنن تا حواسا از گندهاریشون و بی مدیریتشون و عدم تواناییشون در مدیریت و سرمربی گری تیم پرت بشه.
    • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
      24 28
      گودرزو ربط نده به شقایق. طارمی هیچ سنخیتی با لنگ نداره درسته که لنگیا خیلی تلاش میکنن طارمی رو بچسبونن به خودشون چون بهش محتاجن ولی هیچوقت یادمون نمیره بعد از محرومیت لنگ که توسط طارمی انجام شد همین لنگیا چه فحش هایی که به طارمی نمیدادن و این استقلالیا بودن که ایشونو به خاطر اون رفتار فساد ستیزیش و جعل گریزیش حمایت کردن. اولین سرباز جنگ با فساد و جعل و تبانی لنگ همین مهدی طارمیه درود بیکران بر او باد
    • امیر IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
      0 1
      شما اس تق لال ها خیلی ازش حمایت کردید.اگر شما ها نبودید طارمی هم وجود داشت واقعا طارمی باید به شما ها افتخار کنه چون شما ها دادنش به پورتو بعد ازش کلی حمایت هم کردید واقعا ممنون باید طارمی باشه از شما ها چون محبوبیتش توی 4 تا گلی که پرسپولیس اون دوره به اس تق لا زد باعث محبوبیتش شد
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    31 17
    وی ای ار بیاد لنگ همون اولین فصل میره دسته دو اینو قول میدم
    • ابی دخت IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
      15 15
      دقیقاااا
    • Fashu Poshteh US ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
      18 17
      خاطره بازی بسه یکم عقل ضرر نداره برات 4سال قهرمانی پرسپولیس ، کیسه کشا رو حسود و نادان کرده
    • هادی پرسپولیسی IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
      4 2
      شتر در خواب بیند پنبه دانه خخخخخخ کیسه کش اگه وار بیاد شماها میدید به تنظیمات کارخانه یعنی دسته سه
    • Samaneh IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
      3 2
      اخی چقد سوزش اتفاقا برعکس میگی. تمام بازی یاکمک داوری امدید اگ بیاید کلا دسته سه جا ندارید محو میشید تو افق دوچرخه
    • پسرک تاجی IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
      5 3
      بله مخصوصا لنگی دیگه نمیتونه از داوری استفاده کنه و شیر رو ببره
    • ابی تاجی IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
      1 3
      کم سوات
    • navid IR ۰۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
      1 1
      دسته دو یا مثل کیسه دسته 3میره
    • فاخته IR ۰۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
      0 0
      شما بجای گزافه گویی و اظهار نظر در این موارد، برو تحقیق و مشخص کن که بالاخره اون دوتا سیاره بود یا ستاره؟؟؟؟
    • تاجی IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
      3 1
      آخه موندن خود AFC جام های استقلال رو قبول دارع ستارع هاش رو قبول داره ی بچ سال ک از عهده وظایف خودش تو وزارت ارتباطات برنمیاد میاد ی سری اراجیف رو سر هم میکنه متاسفانع منبع تمام فوتبالی های آسیا AFC نه ی بچ سال بی عرضه بی شعور ب قول فرزاد خان نوع اش هم قهرمانی پرسپولیس رو نمیبینه با آرزوی زندگی روز افزون تموم لنگی ها تا قهرمانی تیمشون ک بعید میدونم اونا ک این پیامو خوندم ببینن این قهرمانی رو
    • پرسپولیس قهرمان. IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
      4 1
      گنده گویی نکن. دوتای ذوب آهن و چهارتای الونگا هم کار داور بود؟ تو صنعت نفت که داور یکیشونو اخراج کرد ولی شما تیم ده نفره رو که پایین جدوله بزور بردین. پس بجای هوچیگری برید تیمتونو قویتر کنید.
    • ناصر IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
      1 0
      درست میگی وطبق مدارک هم اگه وی ای آر بود این چارسال هیچ کدومش قهرمان نمیشد ولی بازم اگه بیاد بعید نیس که وزرا بیان تنظیماتشو عوض کننوبازم به سود لنگ بگیرن
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    12 5
    دلمون برات تنگ شده حاجی، تا همیشه تو قلب پرسپولیسیایی
    • IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
      1 1
      در این که در بین سایر سرمربی های چند سال اخیر استقلال کمتر دنبال جنجال سازی بود حرف درستیه آقای فکری بیشتر سعی می کرد سرش به درست کردن تیم خودش مشغول باشه تا اینکه بخواد جنجال سازی کنه
  • عدالت IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    2 4
    تو در حد استقلال نیستی کی تورا مربی کرد
  • پویان IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    2 2
    ببینین اگر شما ها تیمتون جای استقلال بود و این سوت ها بر ضررش بود اعتراض نمیکردین مطمئنا اعتراض میکردین،توموقعیت ها مشابه هم اعتراض تیم پرسپولیس و طرفداراش رودیدیم.بعدشم یاد بگیریم به هم دیگه احترام بزاریم.
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    4 2
    لطفا لونگی ها نظر بیخودی ندید استقلال خیلی چیزا داره که از شما بالاتره
    • شاهین IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
      0 2
      بله مثلا دسته ۳
    • قرمز آتشین IR ۰۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
      0 2
      چیش بالاتره..رتبهسیزدهم آسیا یا221جهان
    • پرسپولیس قهرمان. IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
      0 2
      راس میگی شما ۴ تا خوردین خخخخخخخخ. ولی ما نخوردیم. بعد باخت شما تو لیگ بیشتره. دوتا از ذوب خوردین. هیچکدوم از اینارو پرسپولیس نداره. پرسپولیس قهرمانه
  • IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    2 1
    همین ک پرسپولیسیا میخواستن بمونی ینی راهو درست رفتیم
  • داود IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    2 0
    نوع مطلب دادنتون براحاشیه سازیه...کوربشید
  • داود IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    3 0
    نوع خبرتون معلومه براحاشیه سازیه....خیلی کثیفید
  • عشقپولیس IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    0 1
    بدبحتای کیسه کش چند بازی که دارین با کمک داوران میبرین پرسپولیس همون که تو آسیا هم حرف اول زده شماه باید به پای یحیی بیوفتید چرا که الان به خاطر صدقه سری ما تو آسیا هستید پرسپولیس تو ایران داور کمکش میکنه پس تو آسیا کی کمکش می‌کنه برید تو حموم فکر کیسه کشیدن باشین تیم حکومتی به هیجا نمی‌رسید.چند بازی که داور داره براتون می‌بره واقعان زشته براتون حرف بزنید
  • ناشناس IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    1 1
    دوباره محمود سوتی داد وقتی 4تاتیم 22روز خارج ازایران تورنمنت دارندچطوری بیان طبق برنامه تو لیگ بازی کنند.اروپا رفت وبرگشتیه و کشورهاهم نزدیک
  • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    1 2
    اونوقت چطوری به تیم خاص کمک بکنند؟
  • کیسه حقیر زنگ تفریح اسیا IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    1 0
    به کوری چشم کیسه و کیسه کش های حقیر و بخیل حالا حالاها اربابتون براتون سروری میکنه کور شه چشمی که نمیتونه قهرمانی های پشت هم پرسپولیس رو ببینه......زنده باد ارتش سرخ،،،،، ننگ باد بر کیسه بی خاصیت
  • جک تری دی IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
    0 1
    همیشه در قلبمی مموتی ت خیلی بهتر فرنازی
  • IR ۰۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
    0 0
    حرف مفت نزنین افتخارات که پرسپولیس داره کیسه یه دونه شم نداره چند سال یه جام نگرفتین تو این چند سال چند بار تو فینال آسیا رفتین بسه دیگه والا خیلی بی انصافین همه داورها همه بالایی ها دارن دست به هرچی میزنن تا شما قهرمان شین حرف مفت نزنین
  • سوهان روح کیسه IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
    0 0
    کیسه کشای جام ندیده معترض به زمین و زمان و حسادت به موفقیت‌های دیگران
  • جان و دلم نفتmis IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
    1 0
    از آقای فکری انسان بسیار بزرگ با روحی انسانی خییییییلی سپاس
  • diyar US ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
    0 1
    نفرت دارم از هر چی لنگه تیم حکومت و وزیر و که وزیر داوران را هم ناچار به تبعیت میکند
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
    1 0
    واقعا برای کادر فنی استقلال متاسفم اگر تمرکز فکری رو بهم نمیریختن الان استقلال هم همراه پرسپولیس با سپاهان برای قهرمانی میجنگید فکری بهتر از مجیدی هست چرا که الان تیم نفت رو از سقوت نجات داد
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
    2 0
    لنگ اینقد پررو...اصلن روکه نیس سنگ پایه.قزوینه...هرموقع ثالثا زمانی آسیا 4تادربی پشت سره هم بردین ..اونوقت حرف بزن..شمادرحد تیم* پاس عرضه ندارین ..پاس قهرمانیه اسیاداره..پس حرف نباشه لنگی...
  • علیرضا IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
    0 0
    آقایی فکری شما در استقلال خوب بودید ولی هما طور که قبلاً گفتم زود از کوره در می‌رفتم زمانی که در استقلال بازیکن وحتی کاپیتان هم بودی آستانه تحمل تان کم بود واین بزرگترین ایراد شما بود
  • ناشناس IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
    0 0
    به نظرم شما باید درکشور پرتغال کارشناسی واصلا رییس فدراسیون پرتغال می‌شدی چون آنها ازفوتبال چیزی سرشان نمی شود حیف از شما که در ایران هستید کارشناسان فوتبال پرتغال پاروپا هیچ چیزی سرشان نمیشود آیا راضی شدید
  • مهدی IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
    1 0
    الان هم sar در فوتبال ما خوب جواب داده مخفف« سلطانی از بالا ردیف می‌کنه» بنظر ما همین sar خوبه
    • فاطمه IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
      0 0
      عالیییی بوددد
  • محمد IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
    0 0
    محمود فکری نگران نباش دوتا باخت مجیدی اورد باز امکان داره بیان سراغت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس