ربیعی: مشارکت حداقلی در انتخابات به نفع هیچ کس نیست/دولت بازار را رها نکرده/ گفتگو بین ایران و آمریکا خارج از چارچوب برجام موضوعیت ندارد

سخنگوی دولت گفت: مشارکت حداقلی به نفع هیچ کس نیست و اولین زیان‌کننده در نتیجه مشارکت حداقلی، مردم هستند و هیچ گروه سیاسی برنده مشارکت حداقلی نخواهد بود.

به گزارش مشرق، علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران با اشاره به فرا رسیدن سالروز آزادی خرمشهر گفت: دیروز سالروز آزادی خرمشهر و نقطه عطفی تاریخی در راه پیروزی نهایی ملت ما در برابر اشغالگری و تجاوز رژیم بعثی بود. محمد جهان‌آرا روزی که خرمشهر را غصب کردند ، چه زیبا گفت که : «بچه‌ها اگر شهر سقوط کرد؛ دوباره فتحش میکنیم؛ مراقب باشید ایمانتان سقوط نکند». آزادسازی خرمشهر نماد ایمان سروقامت شهیدانی بود که نامشان را تا ابد بر تارک این خاک و بوم نشاندند. آزادی خرمشهر به عنوان الگویی از "مقاومت یک ملت در مقابل ظلم و تجاوز" برای همیشه در تاریخ ایران و جهان ثبت شد.

وی افزود:‌ سوم خرداد  یک حادثه تاریخی صرف نیست بلکه نمادی است از مقابله با اشغالگری و تعرض به حق تعیین سرنوشت یک ملت‌؛ چه در بُعد مادی و اشغال سرزمینی و چه در بُعد معنوی و سلب حقوق مشروع برای یک زندگی شرافتمندانه است، که متاسفانه هنوز کانون های ظلم و شدادت در گوشه کنار جهان زندگی آزاد ملت ها را تهدید می کند. تجربه آزادسازی خرمشهر زیر قاب بزرگتر دفاع مقدس، ما را آب دیده کرد و به ما آموخت که ایستادن همدلانه و برادرانه در برابر زورگویی و ظلم تنها را نجات از آن است.   

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: الگوی مقاومت در فتح خرمشهر را می‌توان برای این سالها نیز دوباره تکرار کرد؛ سالهایی که با تجاوز به حقوق ملت از طریق تحریم‌های ظالمانه ترامپ همراه شده است. تحریم‌هایی که در بُعد تروریستی کنونی، نوعی اشغالگری در شکل جدید است.  اگر آن روزها، خاک، غصب شد؛ امروز، حق زیست ملت ایران مورد تعرض قرار گرفته است؛ اما به تاسی از شهدای فتح خرمشهر پیروز به مردم و گروه‌های سیاسی می گوییم که این اشغال‌گری جدید را هم که در قالب تحریم ظهور کرده، دوباره شکست خواهیم داد.

ربیعی گفت: برای نسل ما که آن روزها را دیده ایم عجیب نیست که عاملان و آمران آن جنایت اشغالگرانه در خرمشهر و این جنایت انسانی در سلب حق زندگی آزادانه و رها از بند تحریم و البته جنایت سازمان یافته دیگری در سرزمین های اشغالی فلسطین که در روزهای اخیر به حقارتی دیگر از سوی محور مقاومت تن در داد هنوز همبستگی خود را ادامه داده اند.

وی افزود: شهدا و رزمندگان ما تنها با خون و شهامت خود خرمشهر را آزاد نکردند بلکه قبل از آن با ایمان به خدا توأم با خودآگاهی نسبت به حق تعیین سرنوشت و عزت و عظمت نهفته در هویت دینی و ملی ما بود که آن اراده مهیب و شکست ناپذیر را در برابر دشمنان به نمایش گذاشتند. امروز هم برای آزادسازی ایران عزیزمان از بند تحریم ها پیش از هر چیز به تجدید خودآگاهی و وفاق ملی نسبت به حق سلب ناشدنی مردم در بهره مندی از اقتصاد بدون تحریم نیاز داریم. باید مراقب بود آدرس غلط درباره بانی این تجاوز ندهیم. مراقب باشیم تا متجاوز معاصر تاریخ ایران را از تعدی‌ به حقوق ملت، تبرئه نکنیم. نتیجه تبرئه متجاوزان، مشروعیت‌بخشی به تحریم و رسمیت‌دادن به اِشغال است. ما اطمینان داریم و اطمینان می دهیم که ملتی که حریم سرزمین اش را با خون و جان پاس داشته، در برابر تحریم و تحریم گران هم سر فرود نخواهد آورد.   

سخنگوی دولت در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری گفت:‌  این روزها بحث‌های انتخابات ریاست جمهوری مطرح است. دولت نه فقط به عنوان یک وظیفه بلکه به عنوان یک درک از وضعیت ایران و نیازمندیهای فردای ایرانیان در جهان پر آشوب امروز، معتقد است مشارکت حداکثری در این دوره بیش از هر زمان دیگری ، کارکردهای متعدد برای ایران و ایرانیان خواهد داشت. مشارکت حداقلی به نفع هیچ کس نیست و اولین زیان‌کننده در نتیجه مشارکت حداقلی، مردم هستند و هیچ گروه سیاسی برنده مشارکت حداقلی نخواهد بود.

وی افزود: عمیقا باور داریم که وحدت در حضور، معنا می‌یابد و نه در عدم مشارکت؛ دولت عمیقا باور دارد که اسلامی بودن نظام سیاسی اقتضا می‌کند که از جمهوریت آن پاسداری شود؛ دولت عمیقا باور دارد که فراهم ساختن شرایط مشارکت سیاسی، حق شهروندان و تکلیفی بر حاکمان است و در مردمسالاری دینی، بیش از آنکه شهروندان در مشارکت، مکلف باشند، این ها هستند که مکلف‌اند و موظف.

ربیعی تاکید کرد:  دولت، از همه نهادهایی که در فرآیند انتخابات نقش دارند، انتظار دارد که با توجه به ضرورت تقویت وحدت ملی در شرایط کنونی کشور، با دوراندیشی، تعهد به روح حاکم بر قانون اساسی و وفاداری به منافع ملی، زمینه امیدآفرینی و شورانگیزی در انتخابات را فراهم آورند و با تقویت زمینه مشارکت در انتخابات، تداوم ثبات و امنیت و پیشرفت کشور را تضمین کنند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه اتفاق روز یکشنه و قطعی مکرر برق کم‌سابقه بوده  و بسیاری از مردم و حتی کسبه دچار مشکل شدند، این در حالی بود که حداقل انتظار این بود که دولت توضیح بدهد اما اینگونه نشد، همچنین  این تلقی در بین افکار عمومی پیش می‌آید که دولت این روزها بازار را رها کرده است؟ گفت: دولت روز یکشنبه درخصوص برق جلسه گذاشت امروز و چهارشنبه نیز در این خصوص جلسه خواهیم داشت. استنباط اینکه دولت همه چیز را رها کرده صحیح نیست. صنعت برق توانایی پوشش متعارف را داشته است.در حال حاضر ۵۸۸ نیروگاه حرارتی فعال است ۲۹ هزار مگاوات افزایش ظرفیت در دولت یازدهم و دوازدهم داشتیم. در دوران تحریم که درآمد ارزی کفاف نمی‌داد اینها انجام شد که اگر نمی شد چه اتفاقی می افتاد. ای کاش دولت دیگر در شرایط تحریم بود تا مقایسه بهتری صورت می گرفت.

ربیعی افزود: بیان من به معنای این نیست که نباید پیش بینی می کردیم ولی دولت امور را رها نکرده است. افزایش مصرف برق به چند دلیل است. ۹ هزار مگاوات در مدت مشابه نسبت به پارسال در خرداد ماه افزایش داشتیم. مصرف برق ۲۰ درصد افزایش یافته است. گرمای زودهنگام هوا و استفاده زودهنگام از سیستم‌های سرمایشی از دلایل آن است. حدود ۳۲۰ مجوز رمز ارز دادیم. ولی در مراکز فرهنگی که برق مجانی دادیم. در شهرک‌های صنعتی که تصور نمی کردیم به عنوان منبع درآمد نگاه شود و دو هزار مگاوات از این بابت یکباره افزایش یافت.

سخنگوی دولت با بیان این مطلب که آب مخازن سدها به علت کمبود بارش کم شد. در این شرایط نگران آب شرب بودیم. در میان آب و برق موضوع آب حیاتی تر است، اظهار داشت:  در ایام تحریم تولید رشد کرد که موجب افزایش مصرف برق است. پیش بینی دراز مدت ما درست بود، اما وقایع کوتاه مدت مصرف برق و پیش بینی ها را تغییر داد. ۱۳.۵ نیم میلیارد یورو نیاز به سرمایه گذاری در زمینه نیرو داشتیم که به علت تحریم ۶.۵ میلیارد آن تامین شد. در مورد رمز ارزها حدود ۱۳۰۰ مرکز غیرمجاز سال گذشته کشف شد. فروردین امسال هم ۲۶۰۰ مرکز کشف شد که رشد دو برابری دارد. ۸۰۰ هزار دستگاه ماینر در حال فعالیت است و سطح مصرفشان افزایش یافته است. با متخلفان برخورد جدی تری می شود. دیروز ۱۰۰۰ مگاوات از نیروگاه هسته ای بوشهر به مدار پیوست که در این زمینه کمک کننده است. با این حال مسئولیت پذیری همه در برابر برق از اهمیت زیادی برخوردار است و همانند هشت سال گذشته که مدیریت برق حاکم بود شرایط بهبود می یابد. وزیر نیرو و دست اندرکاران دغدغه مند این موضوع هستند.

سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه توافق بین ایران و آژانس یک ماه دیگر تمدید شد مشخصا دلایل این فرصت یک‌ماهه چیست و اینکه ممکن است در یک ماه آینده شاهد تصویب توافق برجام باشیم و اینکه آقای روحانی در سخنرانی خود بیان کردند که توافق اصلی انجام شده است و غربی‌ها قبول دارند که تحریم های اصلی را بر خواهند داشت و فقط روی موارد جزئی بحث می‌کنیم مشخصا بفرمایید این موارد جزیی در چه زمینه ای هست؟ گفت: بعد از بررسی های انجام شده و ارزیابی از روند مذاکرات، شورای عالی امنیت ملی پس از اخذ مشورت در سطوح عالی نظام نتیجه گرفت که مذاکرات مسیر رو به پیشرفتی را طی می کند و به منظور نشان دادن حسن نیت و جدیت طرف ایرانی، با تمدید یک ماهه توافق میان ایران و آژانس بین المللی انرژی هسته ای موافقت کرد.

وی افزود:  امیدواریم که این اقدام سازنده ما پیام روشنی مبنی بر مصمم بودن جمهوری اسلامی ایران در به نتیجه رساندن هرچه سریعتر مذاکرات به دیگر طرف های ۴+۱ و همینطور آمریکا و آژانس منتقل کند. از نظر ما تنها پاسخ مناسب و شایسته به این حسن نیت، تسریع مذاکرات و خاتمه دادن فوری به تحریم های یکجانبه و بازگشت همه طرف ها به برجام و عمل به تعهدات مطابق قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت ملل متحد است. ضمن آنکه باید تاکید کنم که این فرصت محدود است و ما طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری بنا نداریم که فرسایشی شدن مذاکرات را تحمل کنیم.

ربیعی تصریح کرد: درباره بخش دوم سوال، به دلیل آنکه مذاکرات حول موضوعات باقیمانده همچنان در جریان است، نمی توانیم وارد جزییات شویم . تفاهم های کلی درباره اختلافات اصلی صورت گرفته در مورد رفع تحریم در اکثریت موارد به توافق رسیده ایم مواردی که باقی مانده بسیار جزیی است و با توجه به روند مذاکرات خوشبین به حل و فصل موارد باقیمانده جزیی و اجرایی هستیم. و برآورد ما این است که بزودی امکان و احتمال رسیدن به نتیجه نهایی و آغاز روند بازگشت همه طرف ها به تعهدات شان وجود دارد.

 سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که آیا آقای روحانی برنامه ای برای گفتگوهای فراتر از برجام و احیای روابط دوجانبه با آمریکا در مدت باقی مانده از زمان کار دولت ، دارد؟ گفت: در حال حاضر نه زمینه و الزامی برای گفتگوهای فراتر از برجام بین ایران و آمریکا وجود دارد و نه ما برنامه ای برای این نوع مذاکرات مد نظر داریم. اما آمریکا در سالهای گذشته در این آزمون شکست خورد و تحمیل تحریم های یکجانبه و غیرقانونی و امتناع از بازگشت به برجام تا به امروز نشان داده که نمی تواند طرف قابل اعتمادی برای تداوم گفتگوها باشد. بنابراین هیچ گفتگویی بین ایران و آمریکا خارج از چارچوب برجام و خارج از هدف احیای کامل برجام و بازگشت همه کشورها به تعهداتشان در این توافق موضوعیت ندارد. ما قویاً به دولت آمریکا توصیه می‌کنیم که روند احیای برجام را تسریع کند. هر یک روز تاخیر در این فرایند، با مرتفع کردن دیوار بی اعتمادی، حل اختلاف را به‌لحاظ سیاسی پیچیده‌تر می‌کند.

سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که هیاتهای مذاکره کننده احیای برجام الان در پایتخت‌های خود حضور دارند برابر اخباری که در پایان دور اخیر مذاکرات منتشر شد، گفته شد که ادامه کار نیازمند تصمیات سیاسی است که در پایتخت‌ها گرفته می شود آیا در این زمینه خبر جدیدی دارید گفت: بخش عمده مذاکرات درباره لغو تحریم ها و اقدامات طرفین برای بازگشت به تعهدات به اتمام رسیده و تفاهم های مقدماتی حاصل شده است. اختلافات جزئی باقی مانده که مذاکره درباره آنها تا رسیدن به نتیجه نهایی ادامه خواهد داشت. دولت تاکنون با موفقیت به وظیفه خود عمل کرده و می توانم خبر بدهم که با رعایت همه ملاحظات و مصالح ملی و تحت نظر مقام معظم رهبری، تقریبا درباره رفع تحریم های ناقض برجام با دیگر طرف ها به تفاهم رسیده ایم.

وی ادامه داد: به این ترتیب بر اساس تفاهم صورت گرفته، دقیقاً به آنچه که در سال ۹۴ توافق کردیم و آمریکا با بدعهدی ترامپ از آن خارج شد باز خواهیم گشت. البته آمریکا با عناوین دیگر و به بهانه برجام تحریم‌های دیگری را انجام داده که موظف است آنها را هم لغو کند.  ما همچنان مذاکرات را با دقت دنبال می‌کنیم؛ تجربه تلخ بدعهدی آمریکا به ما می‌گوید که ذره‌ای از منافع ملی خود کوتاه نیاییم. دولت کارگروهی را برای راستی آزمایی تعهدات آمریکا و لغو تحریم ها با مشارکت وزارت نفت، راه و شهرسازی و بانک مرکزی تشکیل داده و به محض آغاز روند اجرای تعهدات از سوی آمریکا، با دقت به وظیفه خود جهت اطمینان از انجام واقعی تعهدات عمل خواهد کرد. امروز آغاز قدم های اصولی برای احیای برجام مستلزم تصمیم سیاسی به ویژه در واشنگتن است. ما همچنان منتظریم ببینیم که آیا دولت آمریکا آماده است که با کنار گذاشتن تردید به‌سوی تحقق موارد تفاهم شده حرکت کند یا نه. برای ادامه کار، همه نگاه ها به واشنگتن است.

سخنگوی دولت درباره وضعیت بازار سرمایه و برنامه های دولت در این باره گفت: اولا اتفاق رخ داده در بازار سرمایه و متضرر شدن عده ای از هم وطنان که در شرایط خاص وارد بورس شدند و در کوتاه مدت دچار ضرر شدند را نه تنها فراموش نکردیم و نه تنها بی توجه نبودیم بلکه همواره از موارد نگرانی های دولت بوده و از هر فرصتی هم برای حمایت بازار سرمایه دریغ نکردیم و نخواهیم کرد تا روز آخر دولت.

وی با بیان اینکه اما نکته بعد آنچه که رییس جمهور گفتند مسئله روند تکاملی بازار سرمایه در این سالها بود و افزایش نقش بازار سرمایه در اقتصاد ایران بود، اظهار داشت: در یک اقتصاد سالم بازار سرمایه نقش خود را یافته به رغم همه فراز و نشیب ها راه خود را پیدا کرده آیا این قابل انکار است؟ ابتدای سال ۹۲ شاخص بورس حدود ۴۰ هزار واحد بوده و امروز حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد رسیده است.

ربیعی گفت: تعداد کدهای بورسی ابتدای سال ۹۲حدود ۷ میلیون بودند و امروز بدون احتساب سهامداران عدالت به ۳۷ میلیون رسیده است. بازار سرمایه تبدیل شده به تامین کننده نیازهای سرمایه‌گذاری در کشور،  اینها زیرساخت‌هایی هست که برای سالم سازی اقتصاد ایران به وجود آمد. اما متاسفانه عده‌ای از هم وطنان صرفا در مقطع اوج گیری بورس وارد بورس شدند و امروز مسئله ما حمایت از این افراد است. افرادی که دراز مدت در بورس بودن هیچگاه متضرر نشدند. به رغم اینکه نقش دولتها در همه کشورها در بازار سرمایه نقش ضامن نیست و نقش حامی گیری دارد.

وی تصریح کرد: الان باید از این افراد حمایت کنیم، در این خصوص تصمیماتی گرفتیم. به عنوان مثال افرادی که به دعوت دولت به بورس آمدند و سهام های صندوق های دولتی را خریداری کردند سیاستهای جبرانی اتخاذ کردیم و سهام جبرانی به آنها تعلق خواهد گرفت. ۷ تصمیم مهم در دولت و سران قوه گرفته شد و پس از امضای مقام معظم رهبری ابلاغ خواهند شد و دیروز در جلسه سران قوه چند تصمیم جدید اتخاذ کردیم و این مسیر تا پایان دولت ادامه خواهد داشت. برخی از تصمیمات اتخاذ شده دولت به زیان مالی دولت بود.  دولت از محل درآمدهای خود برای جبران زیان و تثبیت بازار اقدام خواهد کرد. شما هم می دانید و  منتقدان هم می دانند اقتصاد دوران تحریم و فشار در دوران تحریم و افزایش قیمت ارز و بی ثباتی بازار باعث شد مردم برای حفظ دارای خود به هر طریق ممکن اقدام کنند. و متاسفانه عده ای از هم وطنان که به دنبال حفظ دارایی خود بودند متضرر شدند وگرنه بازار سرمایه رو به تکامل بوده است و هم‌چنان خواهد بود و دولت از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

سخنگوی دولت درباره این سوال که آیا نامه نگاری رییس مجلس و دستور به رییس بانک مرکزی درباره رمزارزها قانونی است گفت: رییس مجلس طی نامه مفصلی مسئله را مطرح و از رییس کل بانک مرکزی خواسته بودند نسبت به مسدود ساختن درگاههای پرداخت اقدام کند. البته در جلسه دیروز عصر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا گفتند منظورشان چنین چیزی نبوده است. ضمن اینکه این درخواست رییس قوه از یک مسئول اجرایی جنبه عملی ندارد و قانونی نیست.

وی اظهار داشت: در حالی که رییس کل بانک مرکزی هم طی مصوبه‌ای اعلام کرد موضوع رمز ارزها ابعاد مختلفی دارد و بانک مرکزی اقدام شتاب زده‌ای در این زمینه انجام نخواهد داد ولی کارگروهی با مسئولیت بانک مرکزی در دولت تشکیل شده که در حال بررسی نحوه اقدام در این زمینه هستند و نیاز به تصمیم دولت و مجلس دارد. دیروز شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا و امروز صبح در ستاد اقتصادی این موضوع بررسی شد. دادن نظم و انضباط به این فعالیت‌ها و جلوگیری شدید از سوء استفاده سیاست دولت در این زمینه می‌باشد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 32
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    13 0
    راست میگه دولت بازار رو رها نکرده داره گند می زنه به بازار و از آب گل الود برای خودش ماهی می گیره
    • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
      6 1
      پایان دولت اختلاس گرها و غربگدایان را تبریک میگویم
    • IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
      0 0
      پس دست نامرئی آدام اسمیت جون کجا میره پس؟! مگه قیمتا دست خدا نبود؟! مگه با قیمت گذاری دستوری مخالفت نکردید؟!
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    8 10
    بخواهید نخواهید مشارکت حداقل خواهد شد
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    4 0
    دولت اصلا بازار را رها نکرده!
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    7 3
    خب اگه راست میگی مردم رو تشویق کنید به حضور در انتخابات همون شورای نگهبانی که قبلاً شماها رو تایید صلاحیت کرده و هشت سال مملکت رو نابود کردید این بار به این نتیجه رسیده که شماها واقعا صلاحیت ندارید
  • دولت جوان انقلابی IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    5 4
    اصلاح قانونِ انتخابات که توسط مجلسِ انقلابی صورت گرفت و اقدام انقلابیِ شورای محترم نگهبان ؛ باعث شکست حزب شیطان گردید ؛ دولت جوان انقلابی ،مقدمه ی تمدن اسلامی و ظهور حضرت حجت(سلام الله علیه) است.ان شاءالله.
    • DE ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
      0 2
      جوانتون که سعید محمد بود تایید صلاحیت نشد بعد امثال مهرعلیزاده که از زمان دایناسورها سمتی نداشته و یا همتی که دلار رو 33 ت کرد زندگی ها نابود شد تایید صلاحیت شد!!!!!!!!!!
    • IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
      3 0
      خدا شفات بده!
    • DE ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
      1 0
      جهانگیریتون با آتیش زدن 18000000000 هیجده میلیارد دلار و 65 تن طلا و 8 سال خاکبرداری در اعماق زمین ...تایید نشد لاریجانیتون با 20 دقیقه برجام و با اینکه بنا بود اصلاح طلبها بخاطر نداشتن پشتوانه مردمی بعنوان اصولگرا قالب مردمش کنند تایید نشد ظریفتون از ترس تایید نشدن کلا دررفت .....چی میگی 32 ساله خون مردم را کردید شما غربگراها در شیشه گنده تر از شاه نیستید
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    8 0
    اگه بازار رو رها می‌کردید وضع ما بهتر از بود
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    8 0
    حمدخداوندی که ما رو ،از دستتون نجات داد.
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    5 0
    والله رها بکنه بهتر می‌چرخه تا دست امثال جهانگیری و آخوندی و یه مشت....
  • محمدایوب IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    3 0
    رواعصاب مردم راه نرو کارنمیکنید حداقل خفه خون بگیرید. نتیجه مشارکت حداکثری اگه مرد هستید. . ربیعی. واعظی. جهانگیری. نوبخت ابتکار روحانی. ظریف عراقچی. لاریجانی. مگر این مردم به شما رای نداند. بیایید تو مردم.
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    5 0
    اقای ربیعی دیگه وقت خفه شدن رسیده شما بودید که مردم را از اسلام و انقلاب بیزار کردید مرگتان باد .
  • محمدایوب IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    2 0
    استغفرالله. اگر رها کرده بود که وضع بهتر بود. تا 28خرداد باید باقیمانده جان مردم رابگیرید علی برکت الله
  • عبدالقادر US ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    3 1
    ان شاءالله که ملت شریف ایران بار دیگر با مشارکت حداکثری خود،دیگر مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی و ایادی آنها که امروزه در فضای مجازی جنگ روانی راه انداخته اند خواهد زد. ما پای این نظام مقدس که با خون شهدا تثبیت شده ایستاده‌ایم . متشکرم از درج پیام بنده کمترین
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    0 0
    کافی است یک نظر به بازار فولاد و سیمان بیندازید, دم خروس پیداست. بی عرضگی.هم حدی دارد
  • محسن IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    1 0
    شما که میگین چرا رد صلاحیت شدند یک از مصادیق صلاحیت التزام عملی و ولایت فقیه است و شما بر خلاف نظر ولایت فقیه اعلام کردین در انتخابات شرکت نمی کنید . دنگتون نرم چشتون کور ان شاء الله از شر شماها خلاص میشیم
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    2 0
    مشاركت كم واكنش به گنده كاري ها شما در هشت سال است،دو كانديداي اصلاح طلب هم تاييد شدن اين گوي واي هم ميدان!!!
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    1 0
    شعار مشاركت حداقلي ،قضيه هاي دزدا بگيره !!!خودشون افتضاح كردند مردم هم كمتر شركت مي كنند ولي دوست دارن به گردن ديگران وعوامل غير واقعي بيندازند!!!
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    3 0
    آقاي ربيعي بريد كف خيابون و از مردم سؤال كنيد چرا كمتر شركت مي كنند!!!!مي رسه به خودتون!!!!
  • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    2 0
    اگر كانديداهاي اصلاحات ،اعتدال وغربگران صلاحيت ندارند ،شوراي نگهبان محكوم است!!!يارو چند خواستگار رد كرد ،گفتند تو مشكل داري چرا اينهمه رد مي كني ؟مستند ثابت كرد كه اون چند نفر خودشان فاقد صلاحيت يك همسر مطلوب هستند!!!!
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    0 0
    مشارکت حداکثری واقعا چقدر اهمیت داره؟
  • داریوش IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    0 0
    درود این بار مشخص بود که آقای رئیسی رییس جمهوری بشه ...خوب امیدوارم ایشان روش علی برکت الله پیش نگیرید و فرمان قفل شده کشور به سمت ونزوئلا شدن را برگرداند امید وارم که ایشان در این راه موفق باشند و طرفداران ایشان با او همکاری لازم را داشته باشند .و البته ایشان هم مشکلات آینده را به گردن دولت‌های قبلی نیندازد
  • محمدایوب IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    1 0
    دولت بازار را رها نکرده چون از اول شکل گیری این دولت رهابوده. رییس 15ماه در کاخ سعدآباد. ناظر هست ویک شب خواب راحت نداشته روی بالش نوشته ناراحت زیرسرش
  • IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    1 0
    البته اگر با گران کردن مایحتاج مردم و قطع برق و سایر مسایل، ملت را دلسرد انتخابات نکنید.
  • IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    3 0
    دولت بازار را رها نکرده است بلکه کاملاً ولش کرده است.
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    0 0
    مشارکت حداقلی در انتخابات به نفع هیچ کس نیست/دولت بازار را رها نکرده/ گفتگو بین ایران و آمریکا خارج از چارچوب برجام موضوعیت ندارد در باره مشارکت حداقلی به نفع هیچکس نیست حرف درستی است. اما بانی این حداقلی عملکرد شما دولتی هاست که باعث دلسردی مردم شدید. ان شاالله یک فرد انقلابی سکان مدیریت اجرایی را بدست بگیرد. هم کارکردن را به شما یاد بدهد و هم تغییر حداقلی به حد اکثری را. شما برید فعلا راحت بخوابید. اینکه فرمودید دولت بازار را رها نکرده این هم درستی . از تغییر روزانه که چه ساعتی قیمت اجناس خود مفصل بخوان از این..... بازار در باره برجام بی فرجام همه اگر یقه برجام را ول کنند شما دولتی ها این یقه را محکم گرفته اید. اقا بگذارید بیچاره یک نفسی بکشد. خفه شد از بس یقه اش را فشردید.مثل حکایت چاه کن و چاه آب نداشته و صاحب چاه را می ماند. که صاحب چاه کفت اگر این چاه برای من آب ندارد. برای شما که نان دارد. حالا این برجام برای ملت ایران که آورده ندارد. حداقل برای شما دولتی ها .... دارد.
  • محمدایوب IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    1 0
    مشارکت حداقلی بهترازمشارکت حداکثری است که یک سری برادر دزد ووزرای داماد وعروس ودختر دزد سرکاربیان
  • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    0 0
    ربیعی بس کن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!اصلاحیون عجیب پرروند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • رضا IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
    0 0
    ربیعی هرچی برات مینویسند رو کاغذ نخون اینا حالشون خوب نیست شاید قصه روباه و خروس بنویسند‌ دقت کن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس