کد خبر 1221968
تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹
رای کمیته انضباطی به سود سایپا اشتباه است/ پیکان نباید بازنده شود

کارشناس حقوقی فوتبال با بیان اینکه تصمیم کمیته انضباطی در ارجاع به قوانین فیفا برای تغییر نتیجه بازی پیکان و سایپا اشتباه بود، گفت: با این کار مصوبه مجمع فدراسیون فوتبال هم زیر سوال رفت.

به گزارش مشرق، هوشنگ نصیرزاده درباره اعلام رأی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در خصوص تخلف باشگاه پیکان تهران در استفاده از ۶ تعویض در جریان بازی با سایپا که منجر به تغییر نتیجه این دیدار و اعلام برد سه بر صفر سایپا شد گفت: در مقررات ما در سال ۱۳۹۳ موارد تنبیهی استفاده از بازیکنان غیر مجاز و تعویض اضافه نیز شامل حال آن می‌شد ولی در سال ۹۶ و ۹۷ فدراسیون فوتبال در ماده ۶۱، مصادیق بازیکن غیرمجاز را محدود کرد.

کارشناس حقوقی فوتبال ایران افزود: در آیین نامه جدید حضور بازیکن به عنوان تعویضی اضافه در ردیف بازیکنان غیرمجاز نیامده است.

وی یادآور شد: فیفا هم مصادیق بازیکن غیرمجاز را تعریف کرده بود که در فدراسیون فوتبال ایران هم ترجمه آن را عینا به عنوان ماده ۶۱ قرار داده بودند.

بیشتر بخوانید:

استعفای تارتار پس از اعلام رای کمیته انضباطی

نصیرزاده تاکید کرد: فیفا در سال ۲۰۱۹ میلادی مصادیق را حذف کرد اما فدراسیون فوتبال هنوز فرصت نکرده آیین نامه داخلی خود را که مربوط به ماده ۲۲ آیین نامه انضباطی فیفا است وارد آیین نامه‌های انضباطی داخلی خود کند چون طبق اساسنامه قبلی باید آیین نامه‌ها در مجمع مشخص می‌شد. تشکیل مجمع هم به درازا کشید و مجبور شدند همان آئین نامه سال ۹۷ را اجرا کنند.

او از ابهام درباره مراجعه مسئولان فدراسیون به قوانین فیفا گفت و توضیح داد: ما زمانی باید به مقررات فیفا مراجعه کنیم که در آئین نامه خودمان اصلا مصادیق نداشته باشیم. در واقع زمانی مجاز به توجه به قوانین بین‌المللی هستیم که آئین نامه ساکت باشد.

رای کمیته انضباطی به سود سایپا اشتباه است/ پیکان نباید بازنده شود

نصیرزاده تاکید کرد: این در حالی است که مقررات انضباطی ایران در ماده ۶۱ تعویض ششم پیکان را غیر مجاز نمی‌داند. از این رو مراجعه به مقررات فیفا در حالی که آیین نامه داخلی داریم و موضوع را پوشش می‌دهد حتی خلاف آیین نامه انضباطی داخلی باشد کاری اشتباه است.

پیشکسوت داوری فوتبال ایران یادآور شد: اگر قرار است آرا طبق ماده ۲۲ فیفا صادر شود که هر خلاف مقرراتی را بتوان بازنده کرد پس پیکان مقابل استقلال هم باید بازنده می‌شد چون چهار تعویض در زمان‌های مختلف انجام داد که از لحاظ فدراسیون جهانی اشتباه است.

نصیرزاده گفت: بنابراین حکم صادر شده با توجه به اینکه آیین نامه داخلی موجود است نیازی به ارجاع به مقررات فیفا نداشت. ما اگر می‌خواستیم این مسابقه را سه بر صفر می‌کردیم اول باید مقررات را تغییر می‌دادیم بعد پیکان را بازنده می‌کردیم.

کارشناس آیین نامه برگزاری مسابقات فوتبال باشگاهی کشور خاطرنشان کرد: در واقع کمیته انضباطی با اعلام این رأی، مصوبه مجمع عمومی فدراسیون فوتبال را هم زیر سوال برده و نیازی به مراجعه به ماده ۲۲ فیفا نبود. قطعا اشتباه در اعلام رأی صورت پذیرفته است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    0 0
    خب بگو طبق آیین نامه داخلی نتیجه چیه. ما که همه جا دیدیم تعویض اضافه حکمش سه هیچ شدن بازیه
  • رضا IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    0 0
    میلیچ هم غیر قانونی است. چرا حکم سه بر صفر علیه استقلال نمی دهند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس