سری A| پایان دراماتیک فصل با راهیابی یوونتوس و میلان به لیگ قهرمانان/ ناپولی از قافله سهمیه‌داران جا ماند و با لاتزیو به لیگ اروپا رفت

فصل ۲۱-۲۰۲۰ سری A ایتالیا با حضور تیم‌های میلان و یوونتوس در جمع چهار تیم بالای جدول برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا و رفتن ناپولی به لیگ اروپا پایان یافت.

به گزارش مشرق، در آخرین و سی‌وهشتمین هفته از فصل ۲۱-۲۰۲۰ رقابت‌های سری A ایتالیا یکشنبه شب شش بازی همزمان برگزار شد که در مهمترین آنها تیم‌های یوونتوس، میلان و ناپولی برای گرفتن دو سهمیه باقیمانده برای حضور در لیگ قهرمانان به میدان رفتند و در پایان این تیم‌های یوونتوس و میلان بودند که موفق به کسب این سهمیه شدند.

یوونتوس که برای کسب سهمیه نیاز به پیروزی در خانه بولونیا داشت، چیزی را که در توانش بود، انجام داد و با نتیجه ۴ بر یک به پیروزی رسید. فدریکو کیه‌زا در دقیقه ۶، آلوارو موراتا در دقایق ۲۹ و ۴۷ و آدرین رابیو در دقیقه ۴۵ گل‌های بانوی پیر را به ثمر رساندند تا تک گلی که ریکاردو اورسولینی در دقیقه ۸۵ زد فایده‌ای به حال تیم تحت هدایت سینیشا میهایلوویچ نداشته باشد.

بیشتر بخوانید:

کونته برای ماندن در اینتر شرط گذاشت

با این نتیجه یوونتوس باید به ناکامی یک از دو رقیب اصلی‌اش یعنی ناپولی یا میلان دل می‌بست. میلان این لطف را در حق یووه نکرد و در مصافی سخت با میزبانش آتالانتا موفق شد با نتیجه ۲ بر صفر به پیروزی دست پیدا کند. گل نخست این بازی را فرانک کسیه در دقیقه ۴۳ از روی نقطه پنالتی زد. خود او در دقیقه سوم وقت‌های تلف شده نیمه دوم دوباره این کار را تکرار کرد تا میلان با گرفتن جای آتالانتا در جدول، بعد از اینتر به‌عنوان نایب قهرمان، فصل را به پایان برساند و به این ترتیب سهمیه لیگ قهرمانان را هم بگیرد. در این بازی مارتن درون کسی که پنالتی دوم را به میلانی‌ها تقدیم کرد، از بازی اخراج شد.

اما ناپولی هم که برای کسب سهمیه به پیروزی خانگی برابر هلاس ورونا نیاز داشت، برابر این تیم به تساوی یک - یک رضایت داد. امیر رحمانی در دقیقه ۶۰ گل نخست را برای ناپولی زد، اما تنها ۹ دقیقه بعد داویده فارائونی گل تساوی را برای ورونایی‌ها به ثمر رساند. او با این گل بیشتر از آنکه به تیم خودش لطف کرده باشد، به یوونتوس خدمت کرد، چرا که ناپولی را در رده پنجم جدول نگه داشت و به این ترتیب یوونتوس بعد از تیم‌های اینتر، میلان و آتالانتا به‌عنوان تیم چهارم جدول فصل را به پایان رساند و سهمیه لیگ قهرمانان را گرفت.

در سایر بازی‌های آخرین شب از این فصل سری A نتایج زیر رقم خورد:

ساسولو ۲ - لاتزیو صفر
تورینو یک - بنونتو یک
اسپتزیا ۲ - رم ۲

با پایان یکصدونوزدهمین فصل از رقابت‌های سری A، تیم‌های فوتبال اینتر (قهرمان)، میلان (نایب قهرمان)، آتالانتا (تیم سوم جدول) و یوونتوس (تیم چهارم جدول) سهمیه لیگ قهرمانان گرفتند. ناپولی و لاتزیو هم به ترتیب به‌عنوان تیم‌های پنجم و ششم جدول به مرحله گروهی لیگ اروپا خواهند رفت. رم نیز به‌عنوان تیم هفتم به پلی‌اف لیگ کنفرانس اروپا رفت. در پایین جدول نیز سه تیم پارما (بیستم)، کروتونه (نوزدهم) و بنونتو (هجدهم) به دسته دوم سقوط کردند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس