ویژه ها

وقتی با روان مردم بازی می شود که برادر رئیس جمهور با شبکه فساد بانکی و بدهکاران کلان ارتباط دارد و برادر معاون اول رئیس جمهور به قاچاق حرفه ای ارز اقدام می کند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** تلاش کاسبان تحریم برای کلیدزدن مذاکرات موشکی

روزنامه آرمان در مطلبی با عنوان «موفقیت وین و انتخابات ریاست جمهوری» به قلم «علی بیگدلی» نوشت:«در شرایط فعلی که به شدت تحت فشار تنگناهای معیشتی قرار داریم و مشکل کرونا را داریم، به نظر می رسد بهترین کار همین است که گام به گام جلو برویم.»

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«یعنی به نسبت اینکه تعهداتمان را در برجام عملی خواهیم کرد و به تعهداتمان در غنی سازی برمی گردیم و به حدود 5 درصد خواهیم رسید و برخی از سانتریفیوژ ها زیر نظر آژانس بین المللی هموار خواهد شد و بعد از آن باز وارد مذاکرات جدیدی خواهیم شد که مربوط به حقوق بشر، موشک ها، عدم دخالت ایران در کشورهای منطقه و کمک رسانی به گروه هایی که به زعم آنها تروریسم هستند، است».

آرمان در ادامه نوشت:«بنابراین اگر سیاست گام به گام را بپذیریم که راهی جز این نداریم چون آن سیاست که آمریکا همه تحریم ها را بردارد به شکست رسیده. از موضوع راستی آزمایی هم دیگر صحبتی به میان نیامد چون چنین چیزی در بحث برجام نیست و از نظر اصولی هم نشدنی است».

تلاش کاسبان تحریم برای کلیدزدن مذاکرات موشکی/ ابتکار: نباید با روان مردم بازی شود

هر وقت ایران از موضع اقتدار وارد مذاکرات شده و از انجام اقدامات نقد در مقابل وعده های نسیه امتناع می کند و بر لغو کامل تحریم ها تاکید دارد، طیف تندرو اصلاح طلب به این روند اعتراض کرده و در مسیر لغو تحریم ها سنگ اندازی می کند.

نکته اینجاست که برای این طیف نه مشکلات معیشتی مردم موضوعیت دارد و نه مسئله لغو تحریم ها برای این جماعت از اهمیت برخوردار است.

که اگر چنین بود پس از بی عملی آمریکا در برجام، به راحتی نمی گفتند که راستی آزمایی نباید اجرا شود و باید بدون چشم داشت وارد مذاکرات جدید حول مسائل موشکی و منطقه ای شویم.

ایران با استفاده از غنی سازی 20 درصد به تهیه داروهای بیماران خاص و از جمله تهیه داروی کودکان ایرانی اقدام می کند. در مقطعی هم که ایران غنی سازی 20 درصد را متوقف کرد، آمریکا و اروپا مانع ارسال دارو برای بیماران و از جمله کودکان ایرانی شدند.

با اینحال افراطیون اصلاح طلب مدعی هستند که باید غنی سازی 20 درصد را متوقف کرده و مذاکرات موشکی را کلید بزنیم. این قبیل اظهارنظرهای مغرضانه بیش از آنکه نشانه سهل اندیشی و خوشبینی به غرب باشد، مصداق خیانت است.

**ابتکار: نباید با روان مردم بازی شود

«معصومه ابتکار» فعال سیاسی اصلاح طلب و معاون حوزه زنان رئیس جمهور در مصاحبه با روزنامه ایران گفت:«با نزدیک شدن به انتخابات متأسفانه شاهد رفتارهای نادرست بودیم و در این خصوص به عملکرد دولت هم اتهامات زیادی وارد شد...باید از این منجلاب بی‌اخلاقی عبور کنیم، نباید ارزش‌های متعالی و روشن و آبروی مؤمن را دستاویزی قرار دهند تا رقیب را تخریب کنند، با این کارها راه به جایی نمی‌برند و در نهایت هم به سقوط می‌رسند، باید بی‌پرده حرف بزنیم».

ابتکار در ادامه گفت:«نمی‌توان سلایق را به اقلیت محدود کرد، هرچند مشکلات تحریم‌ها را به گردن روحانی انداختند، اما باید این را هم در نظر گرفت که نمی‌توان از یک طیف حضور ۱۰۰ درصدی داشت، در یک کلام نباید با احساسات و روان مردم بازی شود».

تلاش کاسبان تحریم برای کلیدزدن مذاکرات موشکی/ ابتکار: نباید با روان مردم بازی شود

همچنین «علی ربیعی» از اعضای ارشد ستاد موسوی در سال 88 و وزیر کار استیضاح شده دولت روحانی و سخنگوی فعلی دولت در مصاحبه با روزنامه شرق گفت:«در همه کشورها و براساس یک اصل کلی و در زمانی که کشور در یک عرصه سخت برای احقاق حقوق ملی است، شایسته است همگان سربازان میدان در آن عرصه را حمایت کنند و از بیان مطالبی که اخلال ایجاد می‌کند یا موضوع مناقشه می‌شود، خودداری کنند...جریان فکری در کشور که اعتقاد چندانی به شیوه‌های تعاملی با جهان را نداشتند، همواره در این سال‌ها با ادبیات مختلف این مخالفت را نشان می‌دهند. به نظرم تعامل با جهان به نوعی با فلسفه وجودی آنها مغایرت دارد».

ربیعی در ادامه گفت:«متأسفانه در دوران جنگ اقتصادی و رویارویی دولت با جنایت ترامپ ما همواره شاهد جهت‌گیری غلط بسیاری از افراد و جریان‌ها بودیم و گاهی بین حملات آنها و تخریب‌های بیرونی نمی‌توانیم تمایزی قائل شویم. حتی تا این اندازه پیش رفتند که زمانی نام‌بردن از برجام را امری مذموم می‌دانستند...حتی در موضع افراطی‌تر از عدم رأی‌آوری ترامپ برخی دچار نگرانی شدند».

تلاش کاسبان تحریم برای کلیدزدن مذاکرات موشکی/ ابتکار: نباید با روان مردم بازی شود

ابتکار در این مصاحبه تاکید کرده که نباید با روان مردم بازی کنیم. اتفاقا وی باید دولتمردان فعلی و سابق در دولت روحانی را خطاب قرار دهد و نه منتقدان دولت را.

وقتی با روان مردم بازی می شود که وزیر راه و شهرسازی دولت می گوید «این افتخار دولت است که حتی یک واحد مسکونی را نساخت» و وزیر بهداشت دولت می گوید «خودت بمال» و وزیر کشاورزی به کشاورز می گوید «از این سبوس ها بخور» و مشاور ارشد رئیس جمهور می گوید «ما قابلیت رقابت در هیچ صنعتی جز آبگوشت بزباش و قرمه سبزی را نداریم» و دولتمرد دیگری می گوید «خودکفایی مزخرف است» و وزیر صنعت می گوید«باید مدیر از خارج وارد کنیم» و معاون رئیس جمهور می گوید «مدیران نجومی ذخائر نظام هستند» و رئیس جمهور می گوید «من تازه صبح جمعه از گرانی بنزین مطلع شدم».

وقتی با روان مردم بازی می شود که برادر رئیس جمهور اقدام به اخذ رشوه می کند و با شبکه فساد بانکی و بدهکاران کلان ارتباط دارد. وقتی با روان مردم بازی می شود که برادر معاون اول رئیس جمهور  به قاچاق حرفه ای ارز اقدام می کند.

وقتی با روان مردم بازی می شود که دختر وزیر و داماد وزیر و پسر وزیر مشغول قاچاق دارو و اخذ رشوه و فساد اقتصادی هستند. وقتی با روان مردم بازی می شود که فرزندان مقامات ارشد دولت در آمریکا اقامت داشته و والدین آنها برای مردم نسخه اقتصادی و فرهنگی و سیاسی واخلاقی می پیچند و...

ربیعی در این مصاحبه گفته منتقدان دولت اعتقاد چندانی به شیوه‌های تعاملی با جهان ندارند. این ادعا در حالی است که در دولت تدبیر و امید با شعار تعامل با جهان، دلار 3 هزارتومانی تا آستانه 32 هزارتومان افزایش یافت.

در دولت تدبیر و امید، علیرغم بتن ریزی در صنعت هسته ای، تحریم ها افزایش یافت و رئیس جمهور اذعان کرد که در پسابرجام با گونی پول جابجا می شد و وزیر خارجه گفت که حتی نمی توانیم یک حساب بانکی در انگلیس باز کنیم و معاون سیاسی وزیر خارجه گفت که نتیجه برجام، تحریم های بیشتر بود.

** تورم بالای 40 درصدی، میراث دولت روحانی

روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان «پایان رویاپردازی درباره تورم» نوشت:«روز گذشته مرکز آمار شاخص قیمت مصرف‌کننده در ماه اردیبهشت را منتشر کرد. بر اساس اعلام این مرکز تورم‌های سالانه41، نقطه‌ای 46.9 و ماهانه 0.7  درصد گزارش شد. جز تورم سالانه، مابقی اعداد اعلامی کاهش داشته است. با وجود اینکه قرار بود تورم سالانه هدف‌گذاری شده در اردیبهشت سال جاری به مثبت 22 و منفی دو درصد برسد، اما گزارش مرکز آمار نشان می‌دهد فاصله معنادار 19 درصدی با آنچه بانک مرکزی از تورم ماه گذشته پیش‌بینی کرده بود، وجود دارد».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«تورم سالانه در حالی به 41 درصد رسید که از فروردین 96 تا اردیبهشت 1400، تنها در هفت ماه تورم به بالای 40 درصد رسیده و در 5 ماه تورم بالای 41 درصد بود...با وجود کاهش حدود دو درصدی تورم نقطه‌ای کالاهای خوراکی و آشامیدنی اما همچنان تورم آن بالاست؛ یک خانواده برای خرید یک سبد مشخصی از کالا و خدمات در ماه اردیبهشت نسبت به اردیبهشت 99 باید 61.1 درصد هزینه بیشتری بپردازند».

تلاش کاسبان تحریم برای کلیدزدن مذاکرات موشکی/ ابتکار: نباید با روان مردم بازی شود

دولتی که تاکید داشت آنچنان رونقی ایجاد می کند که مردم دیگر نیازی به پول یارانه نداشته باشند، حالا تورم 40 درصدی را به عنوان میراث اقتصادی بر جای گذاشته است.

«اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهور که به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری ثبت نام کرده است، آبان 99 در پاسخ به این سوال که «آیا کالاها ارزان می شود» گفت:«دعا کنید»!

در آن مقطع روزنامه اصلاح طلب آفتاب یزد در مطلبی نوشت:«جهانگیری به عنوان معاون اصلاح‌طلب روحانی در واکنش به گرانی‌های اخیر خواستار دعا برای کاهش قیمت کالاها شد! جهانگیری در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند؟ اظهار داشت: «دعا کنید!» البته معلوم نیست اگر قرار بود مردم برای رفع گرانی‌ها دعا کنند چرا روحانی و جهانگیری در سال ۹۶ مرثیه خوانی و حماسه سرایی می‌کردند تا مردم را پای صندوق بیاورند و به ادامه پاستور نشینی آنها کمک کنند».

روزنامه آفتاب یزد در ادامه تاکید کرد:«در واقع سوالی که ایجاد می‌شود این است که جهانگیری وقتی چنین پاسخ‌هایی می‌دهد آیا یادش رفته است که او نماینده «جریان ریشه‌دار اصلاح‌طلب» است؟ آیا معاون اول رئیس جمهور بعد از چهار دهه حضور در سیاست نمی‌داند اولین جملاتی که مردم بعد از دیدن این خبر بر زبان می‌آورند چیست؟ با چنین رویکردی او چگونه می‌تواند هنوز گزینه‌ای برای ۱۴۰۰ باشد؟ اما تنها اتفاق دیروز نیست بلکه در چندین نوبت دیگر نیز عملکرد جهانگیری ضربه‌هایی اساسی به اعتماد حامیان اصلاحات وارد کرده است».

پیش از این نیز روحانی در اظهارنظری تأمل برانگیز گفته بود:«مردم برای کمبود و مشکلات اگر می‌خواهند لعن و نفرین کنند، این لعن و نفرین آدرسش کاخ سفید در واشنگتن است، کسی به مردم آدرس اشتباه ندهد»!

«عیسی کلانتری» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست نیز پیش از این در پاسخ به سوالی درباره راهکار دولت برای کاهش آلودگی هوا گفته بود:«باید دعا کنیم که باد بیاید تا آلودگی ها را جابه جا کند»!

لازم به ذکر است که «اسحاق جهانگیری» - اردیبهشت ۹۶گفته بود:«اگر ما پیروز بشویم دیگر هیچکس در ایران سرگرسنه زمین نخواهد گذاشت و هیچ کارتن خوابی دیگر نخواهد بود».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 32
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
    0 18
    با جهانگیری به عقب برنمیگردیم. با اسحاق تا 1404
    • IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
      14 0
      نیازی نیست با جهانگیری به عقب برگردیم! چون در ابتدای خط برده مان!! دیگر عقبی نمانده است!
    • IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
      17 0
      با جهانگیری برید به جهنم
    • IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
      10 0
      خانم ابتکار! حجاب شما در اجلاس ماسونی بیلدربرگ که سالهاست با روان مردم بازی میکند! معاهده پاریس تان هم که با قطعی برق و جلوگیری از عرضه خودروها بعلت نداشتن استاندارد آلودگی روی اعصاب ملت رفته بماند.
    • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
      10 0
      اصلاحات تنها راه نابودی و ته دره بردن ایران است.
    • IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
      12 0
      با جهانگیری دلار 150 هزار تومانی و بنزین 25 هزار تومانی دور از دسترس نیست.
    • IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
      7 0
      کارنامه مردودی دولت مانع اصلی جهانگیری است.
    • IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
      8 0
      دولت بی تدبیر و بی کفایت تکرار نخواهد شد.
    • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
      8 0
      جهانگیری اگر راه حل مشکلات کشور را بلد بود چرا به روحانی ارائه نداد ؟!
    • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
      8 0
      چطور روتون میشه از بانیان وضع موجود دفاع کنید ؟!
    • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
      6 0
      اصلاح طلبان اقتصاد کشور و معیشت مردم را نابود کردند و باید از سیاست خداحافظی کنند.
    • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
      5 0
      خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ با اسحاق ته جهنم
    • بختیاری IR ۰۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
      3 0
      چــــــــــیـــــــچـــــــــو و فـــــــــــــــرانــــــــکـــــــو چــــــــرا لال شدن؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
    7 0
    لعنت بر این اینها همان اصلاح طلبان فاسد که جز خیانت و دزدی و وطن فروشی کاری نکردنند و بیت المال را ارث پدریشان دانستند شما فرقه اصلاحات هیچ فرقی با جریان رجوی ندارید که باید نابود شوید
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
    8 1
    به گفته سردار عزیزمون غلط می کند کسی بخواهد درباره توان موشکی ایران تصمیم بگیرد و مذاکره کند
    • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
      4 0
      بحث موشکی بحث امنیت ملی است و قابل مذاکره و معامله نیست.
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
    11 0
    جهانگیری و لاریجانی موندم با چه روی امده اند و کاندید می شوند چقدر بی شرم هستند این اصلاح طلبان شورای نگهبان وطن فروشان و خائنان و دزد ها در یک جمله اصلاح طلبان جای درنظام مقدس ما ندارند امیدوارم همه شان رد صلاحیت شوند با رای قاطع
    • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
      2 2
      اگر جهانگیری با محکومیت قضایی سال 1389 تایید صلاجیت شود ولی کس دیگری نشود ... خداوندا با ظالمان حق مردم برخورد فرما انشاااله
  • سید IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
    9 0
    بیش از چهل سال اصلاح طلبان تهوع آور با نظریه پردازی مزدورانی همچون بیگدلی و تاجزاده و مجلسی و وکیلی و آخوندی و حجاریان و هرمیداس باوند و زیباکلام و سریع القلم و ...... بر اقتصاد و سیاست این کشور حکومت کرده اند و اگر نگوییم با خیانت، اما به هرحال کشور را به آزمایشگاه تفکرات ولنگار مآبانه خود تبدیل و به این روز انداخته اند! آیا بهتر نیست دیگر با همان ثروتی که برای خود اندوخته اند دست خود را از این کشور و ملت کوتاه کنند و اجازه دهند میهن دوستان حقیقی بتوانند به داد این ملت و مملکت برسند؟!
  • ق/لطفا درج نکنید IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
    0 3
    اصلاح جامعه و کشور احتیاج به تأیید و تحول اساسی دارد و فراتر از حد کل بشر امروزیست،چرا از کسی که نیاز به تأیید صلاحیت ندارد کمک گرفته نمیشود،
  • علی IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
    7 1
    اگر همان اول قوه قضاییه عرضه نشان می دادو برادر رییس جمهور وبرادر معاون را عدام می کرد، حساب کار دستشون می آمد.... مملکت نیست که، دزد بازاره...
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
    5 1
    خانم ابنتکار ما منتظر محاکمه جنابعالی هم هستیم و حتما اتفاق خواهد افتاد باید مدارک کامل شود
  • GB ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
    4 0
    بسم الله الرحمن الرحیم آیا کسی هست،که دلش،برای کشورش به واقعیت و حقیقت بسوزد و برای کشورش بخواهد کار کند؟! آیاکسی هست،که وطنفروش و جاسوسِ،آمریکا،رژیم صهیونیستی،غرب و شرق عالم نباشد؟! آیاکسی هست،که به شبکه های بهائییت من و تو و وهابییت کلمه و صدای آمریکا و بی بی سی لندن و ملکه، اینترنشنال وهابی سُعودی،پناهنده نشود و ازآنها پول نجس و حَرام دریافت نکند و برای آنها کار نکند؟!؟! آیا کسی هست،کاری را که نمی داند و در اموری که سررشته ندارد،درکشور،وارد نشود و قبول زحمت نکند؟!؟! آیاکسی هست،هراشتباهی در هرسمت و مقامی انجام داد،ازملت عذر خواهی نماید؟!؟! آیاکسی هست،پای کار کشور بایستد و جا نزد و مطیع امر امامت و ولایت نیز باشد؟!؟!؟! آیاکسی هست،که خود راتربیت کرده باشد،که هرجا قرارش دادند،رانتخواری،اختلاس،رباخواری،زمین خواری،رشوه خواری،ودیگرفسادها راانجام ندهد؟!!؟ آیاکسی هست،که اصلا بعد از این همه سوال،دقیقه و لحظه ای تفکر کند و این سوال رااز دیگران برای رضای خدابپرسد؟!؟! کشور و ملت ،دلسوز حقیقی و واقعی می خواهد!!!!!
  • محمدایوب IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
    1 0
    اگر درزمانی که نابه جا گفتند بنزین پتروشیمی آلوده کننده است وتولیدش راقطع کردند و همسر مظلوم خانم ابتکار بنزین وارد کرد تا هزینه فرزندش درامریکا را تهیه کند رسیدگی میشد الان این خانم جاسوس پرور. هرروز زبان درازی نمی‌کرد
  • علی IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
    0 0
    باز هم سخنی از این...
  • م IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
    3 0
    خانم ابتکار! با جیب مردم می توان بازی کرد؟؟؟
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
    2 0
    خودتون می دانید، ۱۰ درصد دولت کاره ای بود ،وضع مملکت این نبود بازی های سیاسی است که جهانگیری و امثال مجبور شدن نامزد بشن ، اگه ۱ درصد مردم براتون مهم،این بازی سرشون در نمی اوردن، امثال شما همیشه با دروغ و نیرنگ ،پیشرفت از کشور گرفتید
  • سید فروزان CH ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    3 0
    کسی از بی اخلاقی و منحلاب آن میگوید که در پاریس سریعتر از همه قرار داد را نخوانده امضا و ضربه به صعنت کشور زده بی اخلاقی انجاست که انحصار وارادات بنزین را در دست داشتن و مخالف با تولید آن در داخل و مخالف ساخت پالایشگاه به عنوان آلوده کردن محیط بی اخلاقی انجاست که فرزندان جماعت شما در لندن و پاریس و ژنو و نیویورک زندکی آنهم از نوع لاکچری آن و داشتن تابیعت آنجا را داشتن اینکه جه گذشت در ایام اقامت ایشان و عدهای دیگر در زمان لانه جاسوسی و تبدیل به مهرهای دشمنان شدن را احتیاج به یم بررسی عمیق دارد و اوج بی اخلاقی همین است
  • IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    1 0
    ربیعی ...
  • رضا IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    1 0
    ما از زمان حمله صدام با آمریکا و دیگران که در ایران منافع داشتند در جنگیم حالا که میبینند در جنگ حریف ما نشدند از در صلح وارد شدند مذاکره راجع به قدرت موشکی خیانت است و هر کس که چنین اشتباهی مرتکب شود جاسوس و دشمن است
  • DE ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    1 0
    ابتکار: نباید با روان مردم بازی شود باید مردم را روانی کرد تا به ما غربگداها رای دهند
  • صادق IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۶
    0 0
    جرا كشور رابدهند به افرادي كه فاقدصلاحيت اداره كشور هستند تانابو دي كشور را با چشمان خود ببينند وعلنا دررسانه هاي خود همگام دشمن فعاليت مينمايند وهيج مسئول امنيتي با اين ناهنجاًر هاي امنيتي واقتصادي اجتماعي وجرات برخوردباوطن فروشان مزدوررا نداشته باشند ومجددا درانتخابات بعدي صلاحيت سواري از مردمم مسلمان را تابيد نمايند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس