کد خبر 1220980
تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳
بورس نمایه

به عقیده کارشناس بازار سرمایه مهم‌ترین مساله بازار نبود نقدینگی است و از مهمترین نشانه‌های برگشت بازار، برگشت نفرات قوی و در ادامه وارد شدن پول به صنایع برتر است.

به گزارش سرویس بورس مشرق، در جریان معاملات امروز بازار سرمایه شاخص کل افت ۱۰ هزار واحدی را ثبت کرد و عمده نمادهای حاضر در بازار روندی منفی را ثبت کردند. در حال حاضر با ترس فراگیر و هیجانات منفی در بازار مواجه هستیم و همین مساله به خروج نقدینگی و سنگین شدن صف‌های فروش می‌انجامد.

بیشتر بخوانید:

آیا قرمزشدن همیشگی بورس دستوری است؟

آراد پورکار، تحلیلگر بازار سرمایه درباره شرایط برگشت بازار به روند تعادل گفت: مهمترین نشانه ی برگشت بازار، برگشت نفرات قوی و در ادامه وارد شدن پول به صنایع برتر است. ما در بازار سرمایه یک سری فعالین ثابت داریم و به دلیل یک طرفه بودن بازار سرمایه این نفرات پرتفوی سرمایه گذاری خود را در زمان صعود بازار با نمادهای بورسی و فرابورسی پرپتانسیل می‌بندند و در زمان نزول بازار با صندوق های سرمایه گذاری درآمد ثابت. رصد ورود و خروج پول در صندوق های سرمایه گذاری درآمد ثابت می‌توانند به ما اولین نشانه های برگشت بازار سرمایه را بدهد ولی در ادامه حتما باید بررسی کنیم که این پول های خارج شده از صندوق های سرمایه گذاری درآمد ثایت وارد صنایع بورسی می‌شوند تا دومین نشانه برگشت بازار را ببینیم.

این کارشناس بازار در بخش دیگری درباره وضعیت برگشت شاخص کل به روند صعودی در سال‌ گذشته گفت: در تاریخ ۲۶ آبان تا ۶ دی ماه ۹۹ که شاهد خروج پول از صندوق های سرمایه گذاری درآمد ثابت و ورود به بازار سرمایه بودیم، باعث رشد حدود ۲۶ درصدی شاخص کل و حدود ۵۰ درصدی بعضی نمادها مثل حکشتی شد. پس بررسی این جریانات کمک شایانی در جهت گرفتن نشانه برای برگشت بازار به هر دلیلی به ما می‌کند.

منبع:تجارت‌نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محسن IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
    0 0
    لعنت الله علی قوم الظالمین...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس