کد خبر 1220896
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۶
حماس چگونه اسرائیل را غافلگیر کرد؟

عملیات موشکی و راکتی مقاومت فلسطین در درگیری ۱۲ روزه با رژیم صهیونیستی، توان نظامی و قابلیت دفاعی مقاومت را به تصویر کشید.

به گزارش مشرق، پنجشنبه شب گذشته و پس از ۱۲ روز درگیری میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین، آتش بس میان طرفین اعلام شد.

این دور از درگیری‌ها با درگیری‌های پیشین از جنبه‌های مختلف متفاوت بود؛ حملات موشکی مقاومت فلسطین بیش از پیش امنیت شکننده رژیم صهیونیستی را آشکار کرد.

بیشتر بخوانید:

اسرائیل به دنبال ریختن زهر خود بر حماس است

پایگاه «تایمز آو ایندیا» در گزارشی با عنوان «حماس چگونه با قدرت آتش خود، اسرائیل را شوکه کرد؟»، به بررسی این موضوع پرداخته است.

این گزارش می‌گوید «حماس می‌تواند بر روی حجم انبوه راکت‌ها و دیگر تسلیحات خود برای مبارزه با اسرائیل حساب کند؛ گروه‌های فلسطینی حتی موفق شدند زرادخانه‌های خود را حتی عمیق‌تر و گسترده‌تر کنند.»

بیشتر بخوانید:

اسرائیل چگونه این جنگ را باخت؟

به نوشته «تایمز آو ایندیا»، حماس اکنون قادر است تا موشک‌ها و راکت‌های بیشتری را در مقایسه با درگیری‌های گذشته به سمت اراضی اشغالی شلیک کند.

نگارنده در گزارش خود با مطرح کردن این سوال که «درگیری اخیر به چیزی را به ما نشان داد؟» می‌نویسد «جنبش اسلامی با وجود محاصره اسرائیل از ۱۵ سال پیش در فلسطین در حال قدرت گرفتن است و با حجم راکت‌های خود، تل آویو و دیگر شهرهای اسرائیل را شوکه کرد.»

این گزارش همچنین می‌گوید «طی هفته گذشته حدود ۳ هزار راکت در اسرائیل فرود آمد؛ اقدامی که گنبد آهنین اسرائیل را فرا گرفت؛ برای نخستین بار حماس از موشک عیاش ۲۵۰، استفاده کرد که بُرد آن به ۲۵۰ کیلومتر می‌رسد.»

«تایمز آو ایندیا»، در بخش دیگری به نقل از یک تحلیلگر امور غرب آسیا، نوشت «مهم‌ترین و قابل ملاحظه‌ترین واقعیت درگیری اخیر تعداد راکت‌هایی است که حماس می‌تواند در مدت زمانی کوتاه شلیک کند؛ قدرت آتش حماس از نظر تعداد و همچنین بُرد موشک‌ها بسیار فراتر از درگیری‌های پیشین است.»

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    2 0
    تا خداوند حامی مسلمانان است همانطور هم از اولین قبله ی مسلمانان دفاع خواهد کرد زنده باد برحماس نیروهای امنیتی نظامی فلسطینی
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    0 0
    نحمده... والله خوشحالیم... یهودی با این همه قدرت رسانه ایی و کنترل اذهانی که توسط رسانه هاش امثال Facebook و Twiter و Instagram و... با سانسورها و هجمه‌ی نامنقارن رسانه ایی علیه فلسطین و ج.ا.ا (الان خیلی از رسانه‌های جهانی میگن این یه جنگ برابره! و اسرائیلیها اخلاقا علیه فلسطین کاری نکردند!) باز هم به شکست خبیث بحمدالله، اذعان کرد... البته راهی جز این نداشت.. بیچاره به صهیونیست میگن و بس!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس