نگاهی به مواضع و حمایت‌های غربی‌ها از جنایات صهیونیست‌ها در جنگ 12 روزه غزه - کراپ‌شده

کشورهای غربی از جمله آمریکا که داعیه دفاع از حقوق بشر دارند، در جریان درگیری‌های اخیر میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی، نه تنها مانع این رژیم نشدند بلکه مانند گذشته به حمایت از جنایات آنها پرداختند

به گزارش مشرق، شامگاه جمعه به وقت تهران سرانجام آتش‌بس با میانجیگری مصر بعد از بیش از ده روز درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی که تجاوزاتش به غزه دستکم ۲۴۸ شهید شامل ۶۶ کودک و ۳۹ زن و حدود ۲ هزار مجروح به جای گذاشت، برقرار شد؛ آتش‌بسی که گرچه بار دیگر خوی جانی و تروریستی این رژیم را به رخ جهانیان کشید، برای مبارزان فلسطینی دستاوردهای زیادی از جمله تحمیل شروط آتش‌بس را در پی داشت و بیش از پیش قدرت مقاومت فلسطین و وحدت و انسجام فلسطینی‌ها از قدس اشغالی تا کرانه باختری و نوار غزه را تا زمان پس گرفتن سرزمین‌هایشان و بیرون راندن اشغالگران نمایان کرد.

نگاهی به مواضع و حمایت‌های غربی‌ها از جنایات صهیونیست‌ها در جنگ غزه

از آغاز ماه مبارک رمضان نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست حملات به فلسطینی‌ها در قدس اشغالی به ویژه در مسجد الاقصی و منطقه باب العامود (محله‌ همجوار مسجد الاقصی) را با هدف پیش بردن برنامه یهودی‌سازی قدس و تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی تشدید کردند و با گسترده شدن دامنه اعتراضات فلسطینی‌ها به طرح‌های رژیم صهیونیستی از جمله اقدام برای تصاحب محله الشیخ جراح و اخراج فلسطینی‌ها از آن، بر شدت حملات و درگیری میان نظامیان صهیونیست با فلسطینیان معترض افزوده شد.

اوج درگیری‌ها در صبح روز دوشنبه ۲۸ ماه مبارک رمضان (بیستم اردیبهشت) همزمان با حمله نظامیان صهیونیست به صحن‌های مختلف مسجد الاقصی و تبدیل آن به یک میدان جنگ، ضمن محاصره این مکان مقدس بود که در طی این درگیری‌ها صدها فلسطینی مجروح و تعدادی بازداشت شدند.

نگاهی به مواضع و حمایت‌های غربی‌ها از جنایات صهیونیست‌ها در جنگ غزه

نگاهی به مواضع و حمایت‌های غربی‌ها از جنایات صهیونیست‌ها در جنگ غزه

نگاهی به مواضع و حمایت‌های غربی‌ها از جنایات صهیونیست‌ها در جنگ غزه

نگاهی به مواضع و حمایت‌های غربی‌ها از جنایات صهیونیست‌ها در جنگ غزه

نگاهی به مواضع و حمایت‌های غربی‌ها از جنایات صهیونیست‌ها در جنگ غزه

در پی تجاوزهای رژیم صهیونیستی، گروه‌های مقاومت فلسطین بر ضرورت رویارویی تمام‌عیار با صهیونیست‌ها و شکست طرح اشغال مسجد الاقصی تاکید و برای خروج نظامیان صهیونیست از این مکان مقدس و محله الشیخ جراح و آزادی فلسطینی‌های بازداشت شده ضرب‌الاجل تعیین کردند. با پایان ضرب‌الجل مذکور، مقاومت فلسطین از پاسخ موشکی گسترده به سرزمین‌های اشغالی خبر داد. پاسخی که دوازده روز به طول انجامید و سرانجام آن پذیرش آتش‌بس از سوی رژیم صهیونیستی بود.

نگاهی به مواضع و حمایت‌های غربی‌ها از جنایات صهیونیست‌ها در جنگ غزه

نگاهی به مواضع و حمایت‌های غربی‌ها از جنایات صهیونیست‌ها در جنگ غزه

گروه‌های مقاومت فلسطینی بویژه گردان‌های «القسام» (کتائب القسام) شاخه نظامی حماس و گروهان‌های «قدس» (سرایا القدس) شاخه نظامی جهاد اسلامی در پاسخ به تجاوزات و حملات رژیم صهیونیستی بیش از سه هزار موشک و راکت به سمت فلسطنین اشغالی شلیک کردند و ضعف گنبد آهنین در رهگیری و انهدام راکت‌های مقاومت فلسطین  باعث خسارات مالی و جانی زیادی در شهرها و شهرک‌های صهیونیست‌نشین شد.

حمایت‌های آمریکا و غرب از کودک‌کشی رژیم صهیونیستی

آمریکا بعد ازگذشت چند هفته تنش در قدس اشغالی و خشونت نظامیان رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها در مسجد الاقصی و محله الشیخ جراح، سرانجام سکوت خود را شکست و «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید در گفت‌وگوی تلفنی با «مئیر بن شبات» همتای اسرائیلی خود ضمن تاکید بر تعهد آمریکا به حمایت از رژیم صهیونیستی، درباره برخوردهای خشونت‌آمیز به ویژه خشونت‌ها در حرم شریف در روزهای ماه رمضان و همچنین اخراج خانواده‌های فلسطینی از خانه‌های خود در محله الشیخ جراح ابراز نگرانی کرد.

این ابراز نگرانی در حالی بود که عصر همان روز آمریکا در نشست شورای امنیت برای بررسی خشونت‌ها در قدس اشغالی، از صدور بیانیه‌ای که از اسرائیل می‌خواست به سیاست تخلیه منازل فلسطینی‌ها پایان دهد، ممانعت کرد و مدعی شد صدور بیانیه در شرایط فعلی، چندان سودمند نیست.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم به جای محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی، حملات راکتی گروه‌های مقاومت به فلسطین اشغالی را محکوم کرد و بر حمایت واشنگتن از آنچه «حق مشروع اسرائیل برای دفاع از خودش» خواند، تاکید کرد. 

در حالی که دولت آمریکا در روزهای بعد و بالا گرفتن درگیری‌ها میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی، مدعی اعزام فرستاده‌ای برای کمک به پایان درگیری‌ها بود، جو بایدن طی سخنرانی در کاخ سفید، گفت در تماس تلفنی که با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم کودک‌کش اسرائیل داشته، بر حق تل‌آویو برای دفاع از خود تاکید کرده است. بایدن در یک اظهارنظر دیگر هم در دفاع از جنایات رژیم صهیونیستی در به خاک و خون کشیدن مردم فلسطین، مدعی شد:‌ «یکی از چیزهایی که تاکنون شاهد بوده‌ام این است که واکنش مفرطی اتفاق نیفتاده است.»

نگاهی به مواضع و حمایت‌های غربی‌ها از جنایات صهیونیست‌ها در جنگ غزه

نگاهی به مواضع و حمایت‌های غربی‌ها از جنایات صهیونیست‌ها در جنگ غزه

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا و مقام‌های نظامی این کشور از جمله «لوید آستین» وزیر دفاع آن هم در مواضعی مشابه به حمایت از اقدامات رژیم صهیونیستی پرداختند.

«نانسی پلوسی» رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از دیگر مقاماتی بود که در حمایتی قاطع از رژیم صهیونیستی، ضمن دوست و متحد خواندن این رژیم، موضع جو بایدن رئیس‌جمهور این کشور در حمایت از آنچه «حق اسرائیل برای دفاع از خود» خواند را تکرار کرد و مدعی شد حماس از وضعیت ناپایدار برای آغاز خصومت علیه اسرائیل سوءاستفاده کرد.

کشورهای اروپایی هم هم‌راستا با کاخ سفید با چشم بستن بر جنایات رژیم صهیونیستی، اقدامات آن را دفاع از خود خواندند.

دولت آلمان از رژیم غاصب صهیونیستی در جریان تازه ترین دور از درگیری‌ها در فلسطین اشغالی حمایت کرد و سخنگوی «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان در این زمینه گفت: «دولت آلمان حملات موشکی بی‌وقفه از نوار غزه علیه شهرهای واقع در اسرائیل (فلسطین اشغالی) را به شدت محکوم می کند.»

«دومینیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس هم در پیامی جانبدارانه در حساب توئیتری خود مدعی شد: «با گابی اشکنازی [وزیر خارجه رژیم صهیونیستی] صحبت کردم تا حملات راکتی حماس علیه غیرنظامیان را محکوم کرده و اتمام خشونت‌ها در اسرائیل و سرزمین‌های فلسطین اشغالی را خواستار شوم. با توجه به نزدیک شدن به روز عید [فطر] خاتمه دادن به این خشونت‌ها اهمیت بالایی دارد».

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم بر حمایت از این رژیم جنایتکار تأکید و حملات راکتی حماس را محکوم کرد.

اتریش به‌ جای غزه، با صهیونیست‌ها اعلام همدردی کرد و پرچم رژیم صهیونیستی در مقر دولت اتریش برای اعلام همبستگی با صهیونیست‌هایی که در عملیات‌های راکتی مقاومت به هلاکت رسیده بودند، به حالت نیمه‌افراشته درآمد.

نگاهی به مواضع و حمایت‌های غربی‌ها از جنایات صهیونیست‌ها در جنگ غزه

نخست‌وزیر هلند از دیگر مقامات اروپایی بود که از رژیم غاصب و جنایتکار صهیونیستی حمایت کرد و «مارک روته» نخست وزیر هلند در گفت‌وگو با نتانیاهو حمایت بی قید و شرط هلند از حق اسرائیل در دفاع از خود را ابراز داشت.

دولت آلمان همچنین در حمایت تمام قد از صهیونیست‌ها، فعالیت سه گروه نزدیک به حزب‌الله لبنان را به بهانه تشدید تنش‌ها در سرزمینهای اشغالی ممنوع و همچنین اعلام کرد تظاهرات در همبستگی با مردم فلسطین را برنمی‌تابد. دولت فرانسه هم تظاهرات مردمی برای حمایت از فلسطینی‌ها را ممنوع اعلام کرد. 

در میانه حمایت‌های کور کشورهای اروپایی از رژیم صهیونیستی، کابینه امنیتی اسرائیل برنامه‌های نظامی برای افزایش عملیات‌های تهاجمی به جنبش‌های مقاومت حماس و جهاد اسلامی در غزه را تصویب کرد. در همین حال، شورای امنیت سازمان ملل متحد یک جلسه اضطراری درباره درگیری‌های میان رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها برگزار کرد اما باز هم به دلیل کارشکنی ایالات متحده آمریکا موفق به صدور بیانیه نشد.

این در حالی بود که «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد به جای آغاز اقداماتی برای ممانعت از کشته شدن غیرنظامیان در غزه، از  افزایش تلفات غیرنظامیان و حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان رسانه‌های خارجی در غزه صرفاً ابراز ناراحتی و تأسف کرد.

نگاهی به مواضع و حمایت‌های غربی‌ها از جنایات صهیونیست‌ها در جنگ غزه

آخرین نشست شورای امنیت درباره درگیری‌ها میان رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها باز هم به دلیل مواضع آمریکا نتیجه‌بخش نبود و انفعال سازمان ملل و شکست شورای امنیت در انتشار بیانیه ضد اسرائیلی، اعتراض چین را در پی داشت و «وانگ یی» وزیر خارجه چین از آمریکا خواست که مسئولیتهای خود را در قبال این درگیری‌ها بپذیرد و موضع خود را مشخص و بازتنظیم کند. «سرگئی ورشینین» نماینده روسیه در شورای امنیت نیز خواستار توقف فوری این خشونتها و تقابل شد.

سرانجام رئیس‌جمهور آمریکا که به دلیل اقدامات رژیم صهیونیستی به شدت بابت حمایت‌های بی‌چون و چرا از این رژیم تحت فشار قرار گرفته بود در چهارمین تماس با نتانیاهو در دوران درگیری‌ها خواستار آتش‌بس در غزه شد. در روزهای بعد رسانه‌ها از پذیرش آتش‌بس از سوی رژیم صهیونیستی با قبول شروط مقاومت خبر دادند.

بایدن در سخنرانی بامداد جمعه بعد از برقراری آتش‌بس، از نتانیاهو بابت پذیرفتن آن تشکر کرد  و گفت: «به او درباره تقویت سامانه گنبد آهنین اسرائیل جهت حصول اطمینان از امنیت و توان دفاعی آن در آینده اطمینان خطر دادم.»

این در حالی بود که روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» ۲۷ اردیبهشت ماه گزارش کرد که دولت بایدن در بحبوحه تنش‌ها در قدس اشغالی توافق تسلیحاتی ۷۳۵ میلیون دلاری آمریکا با تل‌آویو را تأیید کرد.

محکومیت بین‌المللی اقدامات رژیم صهیونیستی

مواضع غربی‌ها در حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی در حالی بود که بسیاری از مقام‌های سیاسی و نهادهای حقوق بشری در روزهای گذشته اقدامات تجاوزکارانه صهیونیست‌ها را در قدس اشغالی محکوم کردند.

سازمان گزارشگران بدون مرز، از رژیم صهیونیستی به دلیل هدف قرار دادن عمدی مقرهای رسانه‌های داخلی و خارجی در غزه و ممانعت از پوشش اخبار دور جدید تجاوزهای این رژیم در فلسطین شکایت کرد.

دیدبان حقوق بشر هم در گزارشی اعلام کرده که مقام‌های اسرائیلی مرتکب جنایاتی علیه بشریت و آزار و اذیت فلسطینی‌ها شده‌اند. 

سازمان عفو بین‌الملل نیز جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کرده و گفته این اقدامات ممکن است در حد جنایت‌های جنگی باشند.

همچنین بیست‌وپنج قانون‌گذار آمریکایی در نامه‌ای به «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه این کشور خواستار محکوم کردن اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان و اخراج ساکنان محله «شیخ جراح» از قدس اشغالی شدند.

«رشیده طلیب» عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا هم در سخنانی در صحن مجلس نمایندگان، کشتار فلسطینیان به دست رژیم صهیونیستی در مقابل دیدگان جهانیان و عدم تایید رنج و درد آن‌ها از سوی مقامات کشورش را محکوم کرد.

نگاهی به مواضع و حمایت‌های غربی‌ها از جنایات صهیونیست‌ها در جنگ غزه

همچنین در کشورهای مختلف جهان از جمله در آمریکا و اروپا در همبستگی با مردم فلسطین و اعلام انزجار از جنایات صهیونیست‌ها تظاهرات برگزار شد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
    1 0
    این آمریکای مدافع سرکوب فلسطینیان مستحق همان ترامپها هستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس