مشاهده و شناسایی یک گونه خزنده جدید در دزفول

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول گفت: محیط بانان ایستگاه محیط بانی قلعه شاداب موفق به مشاهده یک گونه خزنده جدید در این شهرستان شدند.

به گزارش مشرق، رضا قپانچی پور اظهار کرد: در پی بررسی و پایش زیستگاه‌های حساس شمال شهرستان دزفول، محیط بانان اداره محیط زیست این شهرستان موفق به مشاهده یک گونه خزنده جدید به نام گکوی ناوپولک ایرانی و نام علمی Mediodactylus aspratilis برای اولین بار در دزفول شدند.

وی با بیان اینکه این خزنده توسط محیط بان حسن بهداروندی در معیت سایر همکاران مشاهده شد، افزود: این خزنده از راسته سوسمارها، خانواده گکو، تخم گذار و با طول تقریبی ۶ سانتیمتر است که شب‌ها فعال بوده و در زیر تخته‌سنگ‌ها، چوب‌ها و غیره زیست می‌کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول عنوان کرد: با توجه به اهمیت شناسایی گونه‌های جانوری و گیاهی شهرستان در مدیریت اصولی و حفاظت از این ذخایر ژنتیکی از همه علاقه‌مندان، دانشجویان و اساتید این حوزه که تمایل به انجام فعالیت‌های پژوهشی مشترک دارند، حمایت معنوی به عمل خواهد آمد.

قپانچی پور در ادامه عنوان کرد: همچنین اداره محیط زیست دزفول به منظور ثبت و معرفی سایر گونه‌های حیات‌وحش منطقه به مجامع علمی، هر گونه مستندات جمع آوری شده را در این خصوص توسط افراد و با حفظ حقوق معنوی می‌پذیرد و از آنها استقبال می‌کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
    0 0
    مارمولک هست زیباست
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    0 0
    این یک مارمولک است که دچارتغییر ژنی شده وناقص الخلقه است!ولش کنین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس