کد خبر 1220366
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۹
افزایش تولید نفت ایران به 2.4 میلیون بشکه/ ایران در مسیر بازگشت به جایگاه قبلی خود در اوپک - کراپ‌شده

دولت هند علیرغم آنکه چند سال پیش به خاطر عدم عمل به تعهدات از پروژه گازی فرزاد «ب» کنار گذاشته شد، حالا دوباره در حال دعوت کردن خود به این پروژه گازی است.

به گزارش مشرق به نقل از مینت، سخنگوی وزارت امور خارجه هند اعلام کرد:‌ طرف ایرانی خواستار ورود هندی‌ها در مراحل بعدی توسعه میدان گازی فرزاد «ب» هستند.

در حالی هندی‌ها دوباره خود را به پروژه‌های گازی ایران دعوت می‌کنند که پس از خروج آمریکا از برجام به تعهدات خود در این پروژه عمل نکرده و توسط ایران کنار گذاشته شدند.

بیشتر بخوانید:

پایین آمدن قیمت نفت با شائبه بازگشت نفت ایران به بازار

آریندام باغچی، سخنگوی وزارت امور خارجه هند در این باره می‌گوید: ایرانی‌ها خواستار ورود هندی‌ها در مراحل بعدی توسعه میدان فرزاد ب هستند.

این میدان البته در سال ۲۰۰۸ توسط خود هندی‌ها کشف شده بود و آنها اعلام کردند که این میدان ۲۳ هزار میلیارد فوت مکعب ذخیره گاز دارد که ۶۰ درصد آن قابل برداشت است.این میدان همچنین دارای ذخایر عظیم میعانات گازی هم است.

وزارت امور خارجه هند می‌گوید: ورود یک کنسرسیوم هندی به طرح توسعه میدان فرزدا ب در جریان است و آنها در این زمینه در حال تعامل با ملت ایران هستند.

البته لازم به ذکر است قرارداد توسعه این میدان اخیرا با یک شرکت داخلی امضاء شده است و معلوم نیست، هندی‌ها بر چه مبنایی دوباره در حال دعوت کردن خود به میدان گازی فرزاد ب هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
    5 0
    این هم از عزت مقاومت است .
  • پیروزه IR ۰۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
    4 0
    هند هم یاد گرفته مثل استعمارگرها با ایران برخورد کند لاقل ذره ی با این کشور بر خورد کنید که حساب دستش بیاید..
  • IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
    0 3
    اگر قراره که گاز به هند بره . بگذار شراکت کنه . ضمنا آنهائیکه با ناز رفتند . خود بخود متوجه عظمت ملت ایران شده اند . حالا با نیاز به اغماض قصد برگشتن دارند . تجارت و شراکت بشرط صادرات با برخی از کشورها میتونه مد نظر قرار گیرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس