کد خبر 1220058
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۲
داماد ترامپ

داماد و مشاور رئیس‌جمهور سابق آمریکا وعده داده بود توافق‌های سازش میان رژیم‌های عربی و صهیونیست‌ها به برقراری صلح در منطقه منجر خواهد شد.

به گزارش مشرق، وبگاه شبکه خبری ‌ «سی‌ان‌ان» درگیری‌های فعلی میان رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت را در حکم متلاشی شدن خیالبافی‌های «جارد کوشنر»، داماد و مشاور «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا برای منطقه غرب آسیا توصیف کرده است.

«جارد کوشنر» بارها از توافق‌های سازش میان کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی که به «توافقات ابراهیم» موسوم شده‌اند به عنوان دستاورد دولت ترامپ نام برده است.

سی‌ان‌ان نوشته این توافق‌ها قرار بود با عادی‌سازی روابط میان اسرائیل و چند کشور عربی خاورمیانه را وارد دوران جدیدی از صلح کنند.

دو ماه پیش، جارد کوشنر با نگارش مقاله‌ای در روزنامه نیویورک‌تایمز «زلزله ژئوپولتیک» ایجادشده پس از «توافق‌های ابراهیم» را به خودش تبریک گفت.

اما سی‌ان‌ان با اشاره به درگیری‌های اخیر میان رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت نوشته که «زلزله ژئوپلیتیک واقعی» اکنون اتفاق افتاده است.

در ادامه این تحلیل آمده است: «طرح کوشنر روی یک خیال استوار بود و آن اینکه بدون مذاکره با فلسطینی‌ها و در عوض، با گرم‌تر کردن روابط میان دولت‌های عربی و اسرائیل می‌توان به صلح دست پیدا کرد. در تحلیل کوشنر، صلح در اسرائیل از مسیر امارات می‌گذشت نه از طریق غزه، بیت‌المقدس و کرانه باختری.»

وبگاه شبکه خبری سی‌ان‌ان این دیدگاه کوشنر که فلسطینی‌ها پس از سرمایه‌گذاری‌های عظیم در غزه و کرانه باختری دست از اعتراضات مشروع خود برخواهند داشت را نیز جزو خیالبافی‌های او توصیف کرده است.

رسانه آمریکایی یادآوری کرد که هیچ‌یک از طرح‌های کوشنر عملی نشده است. طبق گزارش این رسانه، طرح او برای ایجاد سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد دلاری برای فلسطینی‌ها به جایی نرسید زیرا آنها کنفرانس سرمایه‌گذاری در بحرین را بایکوت کردند.

صدها هزار اسرائیلی در شهرک‌هایی یهودی‌نشین که رژیم صهیونیستی بعد از جنگ ۱۹۶۷ و اشغال سرزمین‌های فلسطینی در کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس ساخته است سکونت دارند.

 سازمان ملل و بیشتر کشورهای جهان شهرک‌های رژیم صهیونیستی را غیرقانونی می‌دانند زیرا این رژیم در جنگ سال ۱۹۶۷ میلادی این سرزمین‌ها را اشغال کرده و بر مبنای کنوانسیون ژنو هر گونه ساخت و ساز از سوی اشغال‌گر در سرزمین‌های اشغالی ممنوع است.

فلسطینیان به دنبال تشکیل کشوری مستقل در کرانه باختری و نوار غزه هستند که پایتخت آن بیت‌المقدس باشد. آن‌ها همچنین خواستار خروج اسرائیل از سرزمین‌های اشغال شده در سال ۱۹۶۷ هستند، اما اسرائیل از بازگشت به مرزهای پیش از جنگ شش روزه امتناع می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    4 1
    خود گویی و خود خندی عجب مرد هنرمندی. بزارید کوشنر در خیالبافی های خودش بماند. خاورمیانه جدید را مقاومت تعریف می کند.
    • IR ۰۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
      0 0
      خاور میانه نه ، غرب آسیا !
  • ناشناس IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
    1 0
    اگر خیانت های کشورهای مرتجع علیه فلسطین نبود ، اسراییل این همه جسارت پیدا نمی کرد و مردم مظلوم غزه را به خاک و خون نمی کشید. درود بر سردار رشید اسلام شهید سلیمانی و همقطارانش که جبهه مقاومت را تقویت کردند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس