ابراز امیدواری فرانسه نسبت به توقف درگیری‌ها در فلسطین اشغالی - کراپ‌شده

وزیر خارجه فرانسه نسبت به تصویب قطعنامه‌ای در سازمان ملل جهت برقراری آتش بس رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطین ابراز خوشبینی کرد.

به گزارش مشرق، وزیر خارجه فرانسه نسبت به صدور قطعنامه در سازمان ملل متحد جهت  توقف درگیری بین قوای صهونیستی و نیروهای مقاومت فلسطین ابراز امیدواری کرده است.

به نوشته خبرگزاری انگلیسی «رویترز» «ژان ایوو لودریان» وزیر خارجه فرانسه چهارشنبه در کمیته پارلمان این کشور گفت که نسبت به تصویب قطعنامه آتش بس در شورای امنیت سازمان ملل جهت آتش بس بین رژیم اسرائیل و فلسطین امیدوار است. وی در این باره گفت که امکان موفقیت وجود دارد،  اما هنوز این مسئله محقق نشده است.

این در حالی است که در روزهای گذشته بسیاری از کشورهای جهان از تلاش در برقراری آتش بس در فلسطین اشغالی خبر دادند. «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر، تحرکات قاهره برای برقراری آتش بس میان رژیم صهیونیستی و فلسطینیان را تایید کرد و گفت که تلاشها برای این مهم در جریان است و ما تلاش می‌کنیم هر چه سریعتر آتش بس برقرار شود. وی در ادامه افزود: «اکنون مهمترین و ارجح ترین کار این است که جلوی ادامه خشونتها و کشتار را بگیریم تا زمانیکه آرامش در نوار غزه دوباره برقرار شود.»

رئیس جمهور مصر از جامعه جهانی خواست به قاهره در دستیابی به آتش بس و جلوگیری از کشتارها در این درگیری کمک کند.

وبگاه «شبکه خبری الجزیره» نیز اعلام کرد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا چهارشنبه با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی تماس گرفته است. بایدن در  گفت‌وگو با نتانیاهو به وی گفته  که خواستار آتش بس در فلسطین اشغالی است. بایدن به نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفته که خواستار قرار گرفتن در مسیر آتش بس و تنش زدایی از روز چهارشنبه است.

این در حالی است که  یک مقام ارشد روسیه نیز روز چهارشنبه به سفیر رژیم صهیونیستی هشدار داد اقداماتی که منجر به افزایش تلفات غیرنظامیان در غزه شود «غیرقابل‌قبول» است.

دولت آلمان نیز اعلام کرده که وزیر خارجه این کشور برای رایزنی با مقام‌های ارشد صهیونیستی و پیشبرد توقف درگیری فردا پنجشنبه عازم فلسطین اشغالی می‌شود.

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شده. در این مدت، ارتش رژیم صهیونیستی به‌طور مکرر نواحی مسکونی در غزه را هدف بمباران‌های کور قرار داده است.

وزارت بهداشت فلسطین گزارش داده است که طی هفت روز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون ۲۲۷ فلسطینی شهید شده‌اند که از این تعداد ۶۴ نفر کودک بوده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس